Sixt Rent a Car

Recensioner från anställda på Sixt Rent a Car

En typisk arbetsdag är väldigt omväxlande med väldigt varierande arbetsuppgifter. Man har därför alltid något att göra vilket gör att dagarna går snabbt. Det är mycket nytt och användbart som jag har lärt mig från det här jobbet; hur man kan vända en dålig kundupplevelse till en positiv genom att aktivt lyssna och jobba efter kundens behov. Jag har även lärt mig hur viktigt det är att man har koll på alla transaktioner när man går igenom dagsavslut. Mina arbetskollegor har varit ett trevligt och upplyftande gäng som har haft som kultur att hjälpa varandra istället för att det skulle skapas en tävlingsinriktad miljö. Den svåraste delen av jobbet har varit att man inte har haft en fast arbetstid under dagen utan att schemat har varit varierande. Det blir svårare att planera sin vardag och aktiviteter utanför jobbet då. Däremot har det varit en trivsam arbetsmiljö på jobbet vilket har varit det bästa - i kombination till de varierande arbetsuppgifterna.
Fördelar
Provision vid ytterligare försäljning
Började i botten och arbetade mig upp till rental agent. Bra chefer som stöttade och uppmuntrade hela vägen. Omväxlande och enormt roligt arbete.
Fördelar
Fri bil vid behov
Nackdelar
Mycket övertid periodvis
Se fler recensioner av Sixt Rent a Car