Sigtuna kommun

Recensioner från anställda på Sigtuna kommun i Sigtuna

Skolmiljö är ju en väldigt spännande miljö, man måste alltid vara vaken för förändring. Skolorna finns i utsatt områden.
Stressigt och utan handledning.Dålig lönChefer som ej tar ansvar och finns inte varken för personal eller klienter.Chefer har ej relevant utbildning för sitt jobb.Företagskultur- HärskarteknikRekommenderas ej,
Fördelar
Nackdelar
Dålig struktur och organisation. Inkompetent ledning utan empati
Inga bra arbetsförhållanden alls. Ledarna vet inte vad de gör i den här kommunen.
Bästa delen är att man älskar jobbet och sin roll. Svåraste delen om man inte får stöd vid behov
Fördelar
Utbildning, kurser och utveckling
Nackdelar
Inga förmåga
Underbar kommun att arbeta i! Kollegor som stöttar varann och ser varandra. Ingen dag är den andra lik och uppstår det något akut så ordnar man det tillsammans
Jag har mycket goda erfarenheter av olika jobb i olika sammanhang
Att jobba på skolan i Sigtuna är kul. Alla lärare och medarbetare är jätte trevliga!
Vi, all personal och även chefen brukade börja arbetsdagen med den kort morgongymnastik med musik. Sedan tog vi emot klienterna enligt tidtabellen. Detta upplevade jag så mycket upppigande som jag Fortsatt hittills. Vår chef var en trevlig och angagerade erfaren socialarbetare, Vilket jorde att vi alla kolleger kände oss ansvarstagande och stark. Den bästa delen av jobbet var när jag var jour 24 timmar per månad. Under jouren måste man få en del oväntade klient eller klienter som visade upp när som helst och ibland mitt på natten.
Fördelar
tillgång till tjänstbil och högersättning för gourtiden
Nackdelar
krävande
Från att 2009 ur min synvinkel, varit "Sveriges bästa" arbetsplats - så har omorganisationer och otydligt ledarskap utarmat min kreativitet och glädje. Detta har pågått under många månader av stress och för hög arbetsbelastning.
Fördelar
Fantastiska arbetskamrater, kommunens läge i en underbar plats och Personalklubben
Nackdelar
Att övertid och hårt arbte inte premieras