Sigma Technology

Recensioner från anställda på Sigma Technology

Stort företag med stora möjligheter och potential för den rätta. Kan varmt rekommenderas företaget och man kan klättra snabbt.
Jag hade höga förväntningar efter påbörjad anställning, men förgäves. Cheferna undrar varför det är ett så lågt engagemang hos medarbetarna vid ex gemensamma aktiviteter men engagemang kommer inte automatiskt, det förtjänas och kulturen byggs tillsammans. En bild kommuniceras från ledningen, verkligheten och vardagen är en annan. Bolaget eftersträvar mångfald men likasinnade premieras. Flera chefer har jobbat i bolaget i 15+ år och inte sett något annat. Mycket pengar läggs på återkommande utomlandskonferenser, framför allt chefsnivå (flera gånger per år). Hög konkurrens mellan bolagen inom Sigma, jag var anställd på ett sigmabolag och blev samtidigt uppvaktad av ett annat sigmabolag...
Arbetet hos Sigma Technology är underbart. Alla är trevliga och hjälpsamma. Det bästa är att jag har ökat mina mjukvarukunskaper och lärt mig nya tekniker som Docker.
Ett arbete som krävde mycket systematik och ordning och reda med tidspress.
Jag jobbar på avdelningen eftermarknad. En del av jobbet går ut på att hålla kontakt med utvecklingsavdelningen, eftersom vår avdelning måste komma överens om vissa saker som rör de enheter som utvecklas. Jag skriver felsökningsmetoder i programmet X-metal för att underlätta för teknikern i verkstaden att felsöka enheten när lastbilen kommer in för service.
Se fler recensioner av Sigma Technology