Sellpy recensioner av medarbetare

Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsplatskultur
En del bra kollegor är nog det enda bra jag har att säga om Sellpy
Lagerarbetare (Nuvarande anställd) –  Upplands-Väsby kommun3 maj 2019
Vill du utvecklas i företaget och växa som person med en proffsig och glädjefylld ledning? Börja inte på Sellpy!
Personer som sitter i ledningen vänder inte en blick till dig och går runt hela dagarna utan att le. Att bli hälsad på kan du glömma.
Jobbet i sig är enformigt och team leaders lyssnar ej på råd för att göra det roligare.
Dålig lön, dålig arbetsmiljö, dålig ledarskap och orättvisa är något du kan räkna med när du börjar på Sellpy.
Missar du ett pass så drar de av 150kr från den lönen du redan tjänat in, som om lönen inte var tillräckligt dålig redan.(100kr/h, 20% OB på helger)

Det enda bra som jag kan nämna är ett fåtal kollegor som man kom överens med.
Utöver det finns det ingen anledning för dig att börja på Sellpy.
Nackdelar
Inga förmåner, stor prestationspress, dåligt avtal, dålig kommunikation
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8NejRapportera
Okej jobb.
Lagerarbetare (Tidigare anställd) –  Upplands Väsby7 april 2019
Stressiga arbetsförhållanden pga. poängräknande utifrån prestation och tidspress. Inte värt det om man syftar på lönen. Inga OB-tillägg innan 80+/h i månaden (omöjligt om man är student). Även fast man bara jobbar sena vardagskvällar och helger som student får man inga OB-tillägg. Lönen är på 100 normalt. Man blir sparkad om man inte uppnår poängen och presterar varje pass, vilket är väldigt svårt. Tråkigt och ensamt, ingen kundkontakt. Det enda positiva var roliga arbetskollegor, bra tider och att man kan boka in pass när som helst. Systemet är uppbyggt för att utnyttja ung arbetskraft.
Fördelar
Man kan boka pass när man själv vill.
Nackdelar
Inget OB-tillägg, dålig lön, tids och prestationspress, dåliga arbetsförhållanden.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
Arbetsplatskultur
Trevlig arbetsplats, roliga kollegor, härlig kundtjänst
Kundtjänst (Nuvarande anställd) –  Stockholm27 februari 2019
Rolig arbetsplats, älskar idén av hållbar konsumtion vilket har motiverat mig till att jobba där.

Personlig och unik kund service.
Fördelar
Rolig arbetsmiljö
Nackdelar
Dåliga avtal
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Gör anspråk på denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Sellpy. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

Sellpy recensioner per plats