Securitas

Recensioner från anställda på Securitas

Hittade 86 recensioner som matchade sökningenVisa alla 22,128 recensioner

Inga utvecklingsmöjligheter

Chefen är mer intresserad av att utöka dina ansvarsområde utan att öka varken lönen eller titeln. Man utvecklas inte i företaget. Sedan jag började har jag fått lära mig det mesta själv, ingen bra coaching. Kollegorna är dock hjälpsamma, men jag tycker inte de ska lära upp nya medarbetare när de inte ens får betalt för det. De avbryter sina egna uppgifter för att hjälpa någon ny på arbetsplatsen.

Fördelar

Gym, Frukost på fredagar, Flextid

Nackdelar

Ingen coaching, Inga tydliga utvecklingsmöjligheter, Låg lön

Stressig arbetsmiljö

Tar med jobbet hemStressOnt om tidUtvecklingsmöjligheterna är lågaLönerna är för låga

Föråldrad företagskultur och uselt ledarskap

Företaget skulle behöva göra en ordentlig omorganisation och ta steget in i 2020-talet.Man lurar också kunden genom att säga att det är full bemanning trots att det i stort sett dagligen är minst en vakans.

Grymma kollegor, hemska chefer

Anställda får förtur på tjänster / pass om de umgås privat eller smörjer hos ledningen. Du kan jobba ihjäl dig för att visa att du anstränger dig, vara mest skicklig på ditt jobb av alla i verksamheten, men det kommer inte ge något. Det är bara kompisar till ledningen som har det bra på detta företag, får uppskattning, och utföra de roliga arbeten.

Fördelar

Otroligt fina kollegor

Nackdelar

En ledning som får en att känna sig värdelöst

Dåligt företag

Dåligt företag dåliga chefer , jobbar länge utan att bli fastanställd . Dåliga villkor

Hemska chefer med ingen respekt för hur ditt liv ser ut utanför arbetet

Jobbade under några år för Securitas som både väktare och skyddsvakt. Dem bryr sig inte alls om ifall du inte kan jobba en dag du inte är planerad, oftast sura miner när du tackar nej för du helt enkelt inte har möjlighet. Var beredd på att dem kommer utnyttja dig till max om du väljer att säga upp dig och inte kommer vara hjälpsamma vid övergång till annat företag/jobb.Har du jobbat konstant utan en ledig/sjuk dag på över 2 år? Har du tur kanske du kan få ta ett en semesterdag för du behöver flytta, men förmodligen inte.Benify är den enda förmån detta företag har, oftast värdelösa rabatter. Inget friskvårdsbidrag vilket är otroligt underligt med tanke på vad det är för arbete du utför.Arbetstrygghet finns endast som heltidsanställd, får du detta som väktare och inte behov så grattis till dig, den chansen är otroligt liten. Tackar du nej till ett pass för du inte kan så kan du säga adjö till pass resten av månaden om du har en bitter chef.Ledarskap... Ja. Oftast inkompetent och bryr sig inte alls om sin personal. Kom till jobbet en dag efter ha jobbat på samma kontor i över 1 år och min dåvarande chef kom inte ens ihåg mitt namn trotts att jag haft kontakt med denna person ex antal gånger.Företagskultur... Ja. Den kan se fin ut på papper. Men som jag antar är inte alla företag perfekta, men den är inte vacker här.Tack och adjö, aldrig igen Securitas och jag hoppas du som läser funderar en extra gång innan du söker till detta företag, du är värd och förtjänar bättre. För detta företag är du inte en människa, du är endast något som kan fylla ut deras timmar.

Fördelar

Absolut ingenting

Nackdelar

Inga förmåner, långa pass som ENKELT kan överskrida 12 timmar, hemska chefer (på de kontor jag arbetat på), ditt liv består av att arbeta och detta förväntas även av dig.

Varierande och kul jobb

Grymt nöjd med arbetsgivaren, kollegorna ställer upp och är grymma! Ett klockrent företag!

Stora

Dålig ledarkulturMånga som slutar efter kort tidIngen framförhållning

Yrkesstolthet

Att arbeta på Securitas var något jag var väldigt stolt över. Många bra ledare, stora utvecklingsmöljigheter och bra samarbete kollegor emellan

Inkompetenta chefer följer inga av Securitas policy

Man rekryterar människor som inte alls passar som väktare bara för man tycker synd om dem sedan funkar de inte utan blir bara en belastning. Driftchef och gl dag styr hela kontoret genom att ändra om hela tiden och ta beslut över huvudet på alla andra istället för att ha gemensamma mål och möte där alla kan få komma till tals gl dag har ingen aning hur natten ser ut. Sammanfattningsvis så är Securitas det absolut sämsta arbetsplats jag varit på det är material för både uppdrag granskning och kalla fakta finns ingenting som fungerar som det ska eller är tänkt. Har nytt jobb nu

Fördelar

Kollegor

Nackdelar

Tyvärr alldeles för många

Svårhanterlig arbetsmiljö med mycket kvälls och natt arbete.

Rondering och stationärt arbete…………………………………………..

Fördelar

Möta många olika miljöer.

Nackdelar

Inga förmåner.

Självständigt

Oftast natt arbete, man ska gilla att jobba självständigt under eget ansvar. 5-2 skift arbetsdag=12hVarierande arbetsutformning: MYCKET stå, gå eller sitta beroende av tjänst.Fast anställning = gratis arbetskläder.Behovs anställning = skor ingår inte.VÄKTARE VU1 & VU2 +Praktik ROND väktare: Patrullering med bil och till fots.Oftast nattjänst, ensam oftast med radio, larm, batong och telefon. STATIONÄR väktare: objektberoende utformning. Ex. Uppg. Reception, Rond, Brandvakt, m.m. Natt- & Dagtjänst, men oftast dygnet runt. Oftast fot Patrullering men bilkörning kan förekomma. YRKEN INOM BRANSCHEN VILKA KRÄVER UTÖKAD UTB.HUND förare: Patrullering med bil och till fots Oftast Natt- men dagtjänst förekommer. Med hund + rond utrustning. ORDNINGSVAKT: Stationärbevakning. Fot Patrullering. Dag- och nattjänst. Egen uniform, Ov förordnande. Round utrustning, skyddsväst och knivhandskar.Arbetar oftast par vis med variation. SKYDDSVAKT: kombination av stationär och rond.Natt-/dagtjänst. Beväpnad bevakning. BUTIKS-/BILLJETT-/PARKERINGSKONTROLLANT: Stationärbevakning. Civilklädda(ej PK) el. Uniformerade. Mest dag-/kvällstjänst, natt kan förekomma.VÄRDETRANSPORT: transport och distribution av värdefullt gods oftast pengar.Oftast parvis arbete.BRANDVAKT: brandutb.

Fördelar

Många yrkesformer och finns i alla städer.

Nackdelar

Dygnsrytm rubbas ofta. Beroende av tjänst.

Utvecklande och givande

Utvecklande och givande arbetsuppgifter. Samarbetsinriktat.

Fördelar

Utvecklande

angiveriföretag

Jobba inte här. Inga fördelar, bara hot om bestraffningar. om man kom mer än 5 minuter sent till jobbet = 4 timmars löneavdrag.Minsta fel ute i trafiken så finns det alltid en kollega som går till någon av cheferna och tjallar. Vissa får fördelar då de umgås privat med arbetsledarna.

Fördelar

kollegorna

Nackdelar

cheferna och alla regler o krav men inga belöningar bara straff

Ett företag där ärlighet inte är ett ledord.

Ett företag där placeringar beror på hur villig man är att sitta i knäet på chefen. Kompetens är i detta företag, inte ett krav för chefsposition. Chefen behöver inte kunna vad personalen gör. Den behöver bara känna till frasen "leda och fördela". verkligen skamligt. Företaget driver bedrägeriverksamhet som sina kunder. Vad som avtalats är knappast det som leveraras. Många försöker göra ett bra jobb, men helst ser företagets chefer att det är gratis.Företaget gillar att sätta personal mot personal. Var och en är sig själv närmast.

Fördelar

Önskar att det fanns några!

Nackdelar

Allt som företaget säger sig stå för, men inte följer!

Produktiv och bra arbetsmiljö

Trevliga och bra kollegor som jobbar ute på fältet.

Roligt arbetsmiljö om du jobbar med uppdrag du passar för.

Bra arbetsgivare, möjlighet att jobba i hela landet.

Uruselt

Jag skulle aldrig rekommendera Securitas till någon. Det pågår rasism, sexism, diskriminering och mobbning på arbetsplatsen och intranätet inför ögonen på kollegor och chefer utan enda åtgärd. Chefer som försöker övertala en att ej gå till facket. Allt är väldigt halvdant, ger jobb till anställda som inte har rätt kompetens utan att meddela kunden. Planerare försöker bara sätta kött på plats och fylla de vakanta passen utan en tanke på kvalitén av leverans,

Nackdelar

Mobbning, kränkning

Trygg arbetsplats

Bra ledning och roliga uppdrag. Man lyssnar på sina medarbetare och har en lösningsorienterad inställning.

Fördelar

Trygghet.

Mobbing och kompis rekrytering

Oseriösa chefer, tomma löften och otrygghet. Kollegor som hugger en i ryggen och mobbing på högsta nivå. Facket blundar och tillåter kränkningar. Relationer mellan chefer och mellanchefer på golvet med golv/spring personal som ger fördelar till den som böjer sig. Vidrig och sexistisk jargong. Ensamstående mammor är extra utsatta. Välj ett annat yrke helst. Det som securitas står för : ärlighet, hjälpsamhet, vaksamhet, stämmer inte alls. Det borde bytas ut till: falskhet, knivhugg i ryggen och storhetsvansinne. Makt till varje pris.Eller om nyfikenhet finns för branschen, välj ett annat bolag och hoppas på att det är bättre.Tyvärr kommer detta förmodligen att fortsätta om inte en ordentlig granskning sker.Tystnadskultur och psykiskt ohälsa är vardag för många.Jag hoppas att flera som har blivit drabbade vågar träda fram. För min del har jag fått nog och går vidare. Stannar man för länge riskerar man att dras ner på en nivå där det inte går att behålla någon värdighet.

Fördelar

Nackdelar

Många

good people

Lots of good people in the company, work can be hard and long days in the heat/cold.not bad as a first/second job.would recimend if you need fast cash

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Securitas. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.2

Baserat på 22,128 omdömen