Sector Alarm
Se alla Sector Alarm omdömen

Sector Alarm

Recensioner från anställda på Sector Alarm

Bra kollegor men mycket arbete

Det blir ditt liv att jobba på sector med långa arbetstimmar. Du kommer slita ute i skit väder i minst 8 timmar ute på fält. Många dagar kommer du inte tjäna 0 kronor oavsett hur hårt du sliter. Men kollegorna och gemensamheten gör det till ett jävligt roligt jobb. Jag skulle rekommendera sector som ett förstajobb om du gillar att interagera med folk, du kommer träffa massor av människor som inte gillar dig men vissa kunder gör jobbet värt det.

Nackdelar

Inga riktiga förmåner

Rolig men orättvis arbetsmiljö

Tyckte att chefen i Norrköping satsa bara på en viss person som han är intresserad av. Så inte rättvist för gruppen i helhet. Så har sagt upp mig. Jag trivdes men synd att det blev som det blev. Mvh Filip

Nackdelar

Dåligt ledarskap

Bluff och båg - passar den som älskar pengar och inte har ett liv.

Riktigt skitföretag där tiderna är helt åt skogen. Du börjar 13 och slutar 22 (ibland 23) och kom i mitt fall hem 00:40 om nätterna. NOLL i privatliv hade man. Man sov eller jobbade och åt mat en gång om dagen (lunch) för att man kom hem på tok för sent för att äta middag och sov för länge för att kunna äta frukost för att man var så mentalt slut från dagen innan. Detta för ingen lön alls.Repetitivt arbete där varje dag ser näst intill lika dan ut. Lönen är 100% provision vilket gör att man säljer inte för att man tycker att det är kul, utan för att kunna betala sina utgifter. Desperata säljare blir väldigt ineffektiva. Och med tanke på att de omsätter miljarder, så tycker jag att grundlön är något de har råd med. En typisk arbetsdag var att man anlände på kontoret runt 12:30 för att äta lunch. Under denna tiden så spelades gangster-rapp på hög volym, något jag bara får huvudverk från och ger en bitter eftersmak i sinnet. Sen så samlades man med sin säljchef och delade upp dagen och gick igenom vilka bok man hade för dagen för att sen åka ut på fält och knacka dörr. Fick man skitområden, så fick man skitområden och därav varken bok, sälj eller lön. Sent slutade man om dagarna och hade noll i privatliv. Bodde hemma och träffade mina föräldrar två gånger i veckan. fredag och lördag. Väl på fält så skulle man ljuga kunderna rakt i ansiktet och påstå att flera grannar har gått ihop, vilket inte stämmer. Jag har svårt för att ljuga.Lärorikt var det. Har använt kunskaperna jag fick under mina två veckor på annat håll.Ledningen var kass. Säljchefen var dryg, gick runt som en -

Riktigt dålig arbetsmiljö

Företagskulturen var mycket dålig då man endast brydde sig om antalet sälj och inget annat. Dessutom jobbade alla på bara provision (alltså ingen grundlön) därför var alla väldigt stressade att få in sina sälj för dagen.Mycket dålig arbetsplats som jag inte skulle rekommendera för någon.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Sector Alarm. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Sector Alarm med

Läs mer om Sector Alarm på populära orter

• Sector Alarm
  • Bra kollegor men mycket arbete