Sector Alarm
Se alla Sector Alarm omdömen

Sector Alarm

Recensioner från anställda på Sector Alarm

Riktigt dålig arbetsmiljö

Företagskulturen var mycket dålig då man endast brydde sig om antalet sälj och inget annat. Dessutom jobbade alla på bara provision (alltså ingen grundlön) därför var alla väldigt stressade att få in sina sälj för dagen.Mycket dålig arbetsplats som jag inte skulle rekommendera för någon.

Dålig lön, stressigt arbete och utan privatliv

Skulle inte rekommendera detta jobb till min värsta fiende. Arbetade som säljare, söndag-torsdag 12-22 (ibland 23) utan avsatt tid för rast eller lunch i regn, rusk, sol och minusgrader. Vi åkte ibland 12-25 mil för att sälja och då kunde du komma hem vid 01. Egen bil fick man ha (fick milersättning som inte direkt var värd slitaget på bilen) och arbetade utomhus dagarna i ända för att endast få betalt per sälj, dvs ca 1500kr per sålt larm. Du fick lämna ditt privatliv utanför jobbet, om man hade de tungt fick man absolut inte prata om de som är jobbigt då de drar ned hela teamet. Otroligt vidrig regionschef som trodde han var guds gåva till världen. Du ska tvinga in dig hos stackars människor och inte ens när man avbröt ett sälj för att tanten var dement så var det okej. Du skulle KRÄNGA larm, panga dit dom ba, oavsett vad. Vi blev sedan satta på paus när de valde att säga upp cheferna, vi skulle inte få betalt under tiden vi var på paus och skulle eventuellt kunna bli inkallade. De kunde inte heller garantera att den nya chefen som skulle tillsättas 3 månader framöver skulle ha kvar oss som anställda. Alltså, en sugarcoatad uppsägning. Du kunde förväntas komma in tidigare till jobbet för att städa kontoret vilket man gladeligen gjorde för man trodde att de va rätt, men inte fick man betalt för den tiden. Du har verkligen 0 privatliv och lever på en kass lön om du inte lyckas sälja. De största skämtet till företag någonsin, du kommer ångra att du satt din fot där.

Upp och ner

Man jobbar för att det är roligt. Är man duktig så får man utdelning. Men är bra många fler timmar ute på fält än vad man tror. Kollegorna var helt fantastiska och har vänner för livet. Tobias viklund som då var säljchef var fenomenal som ledare. Skulle lätt jobba där än idag om det inte vore för den enorma pressen att säljer du inte blev det ingen mat på bordet. Men utvecklades så enormt både yrkesmässigt men även privat. Är man ung och kanske bor hemma än så är detta ett kanon första jobb. Man får lära sig struktur och social kompetens. Har du barn att försörja så sök annat så slipper du magsår.

Fördelar

Kollegor och mycket härlig energi

Nackdelar

Dålig lön om du inte är en jävel på att sälja

Bra kollegor men mycket arbete

Det blir ditt liv att jobba på sector med långa arbetstimmar. Du kommer slita ute i skit väder i minst 8 timmar ute på fält. Många dagar kommer du inte tjäna 0 kronor oavsett hur hårt du sliter. Men kollegorna och gemensamheten gör det till ett jävligt roligt jobb. Jag skulle rekommendera sector som ett förstajobb om du gillar att interagera med folk, du kommer träffa massor av människor som inte gillar dig men vissa kunder gör jobbet värt det.

Nackdelar

Inga riktiga förmåner

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Sector Alarm. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Sector Alarm med

Läs mer om Sector Alarm på populära orter