Sector Alarm

Sector Alarm – recensioner om Ledarskap

Ett företag som värnar och tar hand om sina medarbetare. Stora möjligheter att göra karriär om du är driven och hungrig!
Det är ett tävlingsinriktat yrke men vi var alltid ett team först! Det handlade alltid om kamratskap och hur vi kunde pusha varandra till toppen! Jag hade en underbar chef! Det var jämställdhet! Men tyvärr så var det bara inte rätt tid för mig att ta an ett jobb med provisionslön. Absolut det enda negativa jag har att säga! Annars älskade jag allt! Och skulle garanterat ha stannat kvar om det inte vore för lönen
Fördelar
ALLT
Nackdelar
Provisionsbaserad lön
Sector Alarm är en stor, trygg, familj. Med lika delad fokus på sina anställda som sina kunder kan det inte annat än bli succé! Efter ett flertal år på företag med ett antal olika arbetsuppgifter/titlar har jag fått chansen att se företaget växa såväl inom Sverige som i Europa. Att göra detta utan att tumma det minsta på förhållningen till våra kunders trygghet eller moralen i branschen kan jag bara säga en sak: det finns inget företag i branschen som kan matcha detta. Lönemässigt må hända, men absolut inte med ryggen rak.
Fördelar
Frisvårdsbidrag. Gruppaktiveter. Resor. Fantastiska kollegor. Platt organisation.
Nackdelar
Dörknackning och sådan typ av duirekt försäljning är inte något som passar alla. Social kompetens och förståelse för hu säljmetodik fungerar och hur man får förtroende och därav en syl i vädret är inte själklart för alla. Upplärningskurvan må vara kort och simpel men det är nästan så att du behöver klicka med jobbet för att gilla det.
Ingen grundlön, dålig feedback, dålig hjälp i vad man behövde ha hjälp med för att utveckla, sålde du inget får du ingen lön
Testade jobba här några dagar för flera år sedan men det var ren galenskap. Åkte ut på cirkusen och sålde flera larm och upplevde att det gick bra för att vara ny de första dagarna. Sedan hann jag med att både bli anklagad för närmanden och bli utskälld av någon maktfullkomlig boss från någon annan stad för att jag kom för sent till hans möte. De pratade ganska oproffsigt om gamla kollegor. Gillade inte heller min närmaste boss då han drog mycket lögner om hur "grannarna hade gått ihop i området och satsat på sector alarm". Det verkade som att han såg sitt jobb av samma dignitet som polis räddningstjänst och när det gäller "samhällsnytta". Manipulativt, sliskigt, unga anställda som inte sade emot. Tack för ett gott skratt.
Bra företag och Ledning kan varmt rekommendera dom....
En vanlig arbetsdag är uppsamling och gemensam planering över dagen tillsammans med närmsta chef och kollegor. Övningar och träning för att vidga kompetens och fördjupa sig i säljkunskaper. Avfärd vid utsatt tid, första möten från ca. 16.00 och sista mötet 21.00 Där emellan knackar man dörr för att boka in möten till resten av veckan eller senare samma kväll om man inget har. Kundmöten är aldrig detsamma. Arbetet vi gör är det, men att hitta kundens behov och trygga kunden till beslut är det roligaste, men utmanande stundvis. Ha ett öppet sinne och fokusera på att lära dig så mycket som möjligt och ta in lärdomarna från dina kollegor som jobbat längre och din chefs kommentarer så kommer du snart att känna dig varm i kläderna och trivas med jobbet.
Fördelar
Socialt jobb, Trevliga kollegor och chefer, bra betalt
Nackdelar
Stressigt, långa dagar.
Som säkerhetskonsult på Sector såg en vanlig dag ut så att man mötes på kontoret med sina kollegor och diskuterade samt planerade inför dagen för att sedan åka ut på fält så förberedd som möjligt. Man fick lära sig en hel del olika saker när man kastades ut och man skulle bemöta främlingar, inte bara inom sälj och arbetet i sig. Man fick också lära sig om sig själv när man är ute och bemöter så många olika typer av människor i så många olika delar av staden. Jag tyckte ledningen på jobbet var väldigt bra, dem gjorde ett bra jobb på att sammansvetsa alla som arbetade och skapade där med en behaglig och rent av rolig arbetsplats. Det fanns självklart svårigheter med jobbet, allt från kunder som drar ner din positiva energi till väder och kläder, men jag såg aldrig svårigheterna som något negativt mer som utmaningar för att utvecklas. Det fanns inte en specifik sak som var bäst med yrket möjligtvis självutvecklingen som de bidrog med, men annars tyckte jag själva helheten av jobbet var det bästa.
Fördelar
Eget arbete
Många långa timmar, mycket övertid, förväntat deltagande vid läger m.m. press och stress utöver nödvändigheten på denna arbetsplats.
Ett företag med medarbetaren i fokus. Familjär stämning där man känner sig välkommen från första dagen. Duktiga ledare som är nära personalen och skapar förutsättningar för att lyckas i sitt jobb och trivas med sina arbetsuppgifter. Företagets värderingar är kända hos alla och de efterlevs.
Fördelar
Arbetsglädje
Bästa kollegor, generöst företag med mycket fokus på de anställda, alltid något kul som händer. Ställer höga krav men man får mycket tillbaka. Man gör något viktigt - man räddar liv. Internationellt. Rekommenderas.
Fördelar
Friskvårdsbidrag, fria aktiviteter - tex GBG varvet, roliga aktiviteter efter jobb, tävlingar
100% provision, jobbtiderna är tisdag-lördag 13-22 vissa dagar. fruktansvärt att gå och knacka dörr, speciellt på vintern. sjukt att timlön inte existerar när man i stort sett är utomhus 8 timmar om dagen och går och knackar dörr. det enda svaret man får är ”ni var här för 2 månader sen”. om nu sector alarm är ett sånt stort företag, VARFÖR får inte säljarna timlön? man sliter arslet av sig och som mest kanske man säljer 10 larm, men är det då 2 personer som säger stt dom ångrat sig när lönen kommer, då ska man alltså betala tillbaka dom pengarna på nästa lön? är inte det helt jävla sjukt? nen fy jag rekomenderar inte detta jobbet
Fördelar
bra provision när man väl säljer
Nackdelar
dåliga arbetstider, 100% rörlig lön, höga krav som förväntas av en när inte ens säljchefen på kontoret kan sälja in ett larm, riktigt dåliga förutsättningar
Sector Alarm I Gävle är nog en av de mest oseriösa företag jag arbetat hos. Chefen var endast 3 år äldre än jag och tog pengar som skulle gå till en städfirma att städa kontoret till sig själv. En oseriös chef och rädda anställda som fick skit när de stor upp för sig själva.
Sector Alarm som bolag växer så det knakar i en riktig framtidsbransch och det sprider sig genom lokalerna. De interna karriärsmöjligheterna är stora och en fantastisk arbetsglädje genomsyrar kulturen.
Fördelar
Fokus på interna möjligheter, friskvård och arbetsglädje
inte min typ av jobb,.samt chefen ljög om arbets tider och upplägg
Slitsamt jobb. Inte tid till mycket efter som man slutar sent men alla kollegor är trevliga, samma med chefen. Om man kämpar på så kan man få mycket pengar.
Fördelar
Dem betalar din telelefon upp till 400kr
Nackdelar
Din lön är endast provision
Jag har under mina 20 år arbetat på en rad olika arbetsplatser men oerhört skilda arbetsuppgifter men aldrig på en arbetsplats då jag lärt mig så mycket värdefullt på så kort tid. Under min tid på Sector Alarm har jag förbättrat mina "people skills" och lärt mig strukturera upp en presentation på ett helt nytt sätt. De egenskaper som jag tar med mig från Sector är det får arbetsplatser som kan erbjuda. Trots en del kalla dagar och svåra stunder har jag aldrig haft så roligt på jobbet och lärt mig så mycket som under min tid på Sector. Man får det man arbetar för och det gillar jag, förutsättningarna är samma för alla men vad man själv väljer att göra med dem är vad som avgör hur väl man lyckas. Ett jobb för vinnarskallar med vilja och attityd.
Fördelar
Extremt hög utvecklingspotential
Nackdelar
kallar dagar och sena kvällar
Har man som jag haft otur med tidigare arbetsgivare är Sector något helt annat. Jag kände mig alltid sedd och uppskattad som anställd. Aldrig något krångel med viktiga papper eller annat. Skön stämmning på kontoret och schysta kollegor! Jag har lärt mig massor och utvecklats som person, utan det tror jag inte att jag hade fått min nuvarande tjänst.
Fördelar
Sammanhållningen
Nackdelar
Att man inte hinner träffa kollegor från andra orter så ofta
Jag jobbade som säljare för Sector Alarm i ca 2 år och tänkte dela med mig av mina intryck av att jobba på företaget. Både plus och minus. Till och börja med måste jag säga att erfarenheterna jag fick med mig från säljaryrket på Sector är ovärderliga. Arbetade varje dag med socialt beteende, kommunikation och problemlösning. Detta har hjälpt mig väldigt mycket i senare jobb. Jobbet i sig är inte vidare svårt bara man har disciplinen att jobba hårt varje dag. Produkten är relativt lättsålt då det är något alla människor har behov av, trygghet. Dock säljer man tack och lov inte pga skrämsel. Dom som gör det brukar bli kortvariga. Lönen är riktigt bra när man kommit in i jobbet. 100% provition är väl inget som låter lockande på förhand men nu i efterhand förstår jag konceptet. Jag och kollegor hade löner som jag inte hade kunnat ha någon annan stans pga ålder och utebliven erfarenhet. Arbetstiderna är jag inte galen i då de oftast var lagda på kvällar och helger. Såklart olika för alla, men för mig passar "vanliga" abetstider bäst om jag får välja. Stöd får man mycket av i form av en riktigt bra säljskola i 5st steg. I min mening så slutar många detta jobbet pga att man är för bekväma och inte ger sig själv en chans att lära sig arbetet. Klart att det är tufft under stunder men då väger också lönen upp rätt rejält. Rekommenderas för de som inte är för bekväma och vill tjäna bra med pengar. (40 000+ är inte ovanligt som säljare.)
Fördelar
Bra lönemodell, Tryggt företag, Bra produkter, Gedigen säljskola
Nackdelar
Arbetstiderna, Ej fast del i lönen, Ej tjänstebil
Jag har under många år arbetat på Sector Alarm och haft flera befattningar. Jobbet som säljande säkerhetskonsult är tufft, roligt och utvecklande. När jag var på intervju hade jag självklart mina tveksamheter om att arbeta på provision men jag kände förtroende från min ev blivande ledare och jag visste att jag var beredd att ge järnet och dessutom ge mig själv tid. Ett beslut som jag inte ångrar idag! Jag har lärt mig ta stort eget ansvar, sätta upp långsiktiga och kortsiktiga mål, utveckla mig själv och våga gå utanför min bekvämlighetszon. Jag har dessutom totalt fastnat för sälj, kundpsykologi och retorik. Saker man får mängdträna i rollen. Det bästa betyg jag kan ge bolaget är att jag aldrig känt att jag måste "gå till jobbet" utan alltid sett fram emot en arbetsdag. Jag har heller aldrig upplevt att tiden går långsamt på jobbet utan tvärtom! Att lönespecen inte bara är ett kvitto på ett väl utfört jobb utan dessutom visar roliga siffror är självklart en viktig del. Jobbet passar inte för alla men vet man vad man vill och är beredd att jobba för det så är Sector Alarm ett bolag som tar hand om sin personal. Det finns gott om utvecklingsmöjligheter, utbildningar, resor, tävlingar och skön säljkultur. Får du chansen att komma på intervju, bilda dig då en egen uppfattning.
Fördelar
Expansivt bolag med många möjligheter, gedigen säljskola, mycket stöd och hjälp, bra provision som säljare.
Nackdelar
Fel jobb/bolag om man inte är beredd att ta stort eget ansvar eller vill frammåt.