Sector Alarm

Recensioner från anställda på Sector Alarm

En typisk arbetsdag så gick man på sina egna bokade besök som man hade bokat dagen innan som man skulle sälja på. Hade man Inge möten fick man jaga in sig för sedan sälja till en kund.
Fördelar
Man jobbade för att få bra lön.
Nackdelar
knacka dörr
Sector Alarm är en stor, trygg, familj. Med lika delad fokus på sina anställda som sina kunder kan det inte annat än bli succé!
Efter ett flertal år på företag med ett antal olika arbetsuppgifter/titlar har jag fått chansen att se företaget växa såväl inom Sverige som i Europa.

Att göra detta utan att tumma det minsta på förhållningen till våra kunders trygghet eller moralen i branschen kan jag bara säga en sak: det finns inget företag i branschen som kan matcha detta. Lönemässigt må hända, men absolut inte med ryggen rak.
Fördelar
Frisvårdsbidrag. Gruppaktiveter. Resor. Fantastiska kollegor. Platt organisation.
Nackdelar
Grym arbetsplats var man lär sig mycket. Om ni vill utveckla som person och tjäna pengar sök sector alarm.
Dörknackning och sådan typ av duirekt försäljning är inte något som passar alla. Social kompetens och förståelse för hu säljmetodik fungerar och hur man får förtroende och därav en syl i vädret är inte själklart för alla. Upplärningskurvan må vara kort och simpel men det är nästan så att du behöver klicka med jobbet för att gilla det.
Ingen grundlön, dålig feedback, dålig hjälp i vad man behövde ha hjälp med för att utveckla, sålde du inget får du ingen lön
I work in the marketing department of Sector Alarm Sweden and it's great
Testade jobba här några dagar för flera år sedan men det var ren galenskap. Åkte ut på cirkusen och sålde flera larm och upplevde att det gick bra för att vara ny de första dagarna. Sedan hann jag med att både bli anklagad för närmanden och bli utskälld av någon maktfullkomlig boss från någon annan stad för att jag kom för sent till hans möte. De pratade ganska oproffsigt om gamla kollegor. Gillade inte heller min närmaste boss då han drog mycket lögner om hur "grannarna hade gått ihop i området och satsat på sector alarm". Det verkade som att han såg sitt jobb av samma dignitet som polis räddningstjänst och när det gäller "samhällsnytta". Manipulativt, sliskigt, unga anställda som inte sade emot. Tack för ett gott skratt.
Man har Inget privat liv och de meddelar inte dig om att du kan bli återbetalningsskyldig till företaget om du får annulleringar
Ett väldigt fritt och roligt jobb. Man jobbar väldigt mycket mot mål.
Endast provision där montörerna förstör många avtal och därmed din lön. Gå runt ute själv hela kvällarna och ingen fritid
Man lär sig mycket som dörrknackare på sector alarm.
Ett företag som värnar och tar hand om sina medarbetare. Stora möjligheter att göra karriär om du är driven och hungrig!
Bra företag och Ledning kan varmt rekommendera dom....
En vanlig arbetsdag är uppsamling och gemensam planering över dagen tillsammans med närmsta chef och kollegor.
Övningar och träning för att vidga kompetens och fördjupa sig i säljkunskaper.

Avfärd vid utsatt tid, första möten från ca. 16.00 och sista mötet 21.00

Där emellan knackar man dörr för att boka in möten till resten av veckan eller senare samma kväll om man inget har.

Kundmöten är aldrig detsamma.

Arbetet vi gör är det, men att hitta kundens behov och trygga kunden till beslut är det roligaste, men utmanande stundvis.

Ha ett öppet sinne och fokusera på att lära dig så mycket som möjligt och ta in lärdomarna från dina kollegor som jobbat längre och din chefs kommentarer så kommer du snart att känna dig varm i kläderna och trivas med jobbet.
Fördelar
Socialt jobb, Trevliga kollegor och chefer, bra betalt
Nackdelar
Stressigt, långa dagar.
Alltså detta är absolut inget jag skulle rekommendera. Helt på provision, så i början kommer du inte tjäna något alls. Tärde sönder på mig bara. Svårt att boka in möten när 9 av 10 slänger dörren i ansiktet på en och kassa arbetsförhållanden för absolut ingenting om du nu inte lyckas sälja ett larm då du får en summa. MEN, du måste se till så att det inte avbryts för då får du ingenting för det. Jobbade 12 timmar flera gånger och kom hem mitt i natten men fick inte minsta lilla för det trots att jag slet som ett djur.
Är du en hungrig människa så ta med dig mat, för du äter en gång mitt på dagen runt 13-14, sen får du bara vänta till du kommer hem sisådär 22-01 någon gång.

Rekommenderar verkligen inte.
Bluff på högnivå och dåliga tider + måste köra egen bil
Fördelar
Inget
Nackdelar
Allt
Kännde mig lite såld in på iden innan jag han tacka ja till jobbet
Du ska inte ha något emot att vara ute i alla väder och övertid ska inte skrämma dig.

Väldigt härligt jobb över lag om man har ett öppet sinne. Är du social kan det vara något för dig. Man får inte ta illa upp om någon säger något taskigt det är bara skaka av sig och gå vidare med ett leende på läpparna.
Som säkerhetskonsult på Sector såg en vanlig dag ut så att man mötes på kontoret med sina kollegor och diskuterade samt planerade inför dagen för att sedan åka ut på fält så förberedd som möjligt. Man fick lära sig en hel del olika saker när man kastades ut och man skulle bemöta främlingar, inte bara inom sälj och arbetet i sig. Man fick också lära sig om sig själv när man är ute och bemöter så många olika typer av människor i så många olika delar av staden. Jag tyckte ledningen på jobbet var väldigt bra, dem gjorde ett bra jobb på att sammansvetsa alla som arbetade och skapade där med en behaglig och rent av rolig arbetsplats. Det fanns självklart svårigheter med jobbet, allt från kunder som drar ner din positiva energi till väder och kläder, men jag såg aldrig svårigheterna som något negativt mer som utmaningar för att utvecklas. Det fanns inte en specifik sak som var bäst med yrket möjligtvis självutvecklingen som de bidrog med, men annars tyckte jag själva helheten av jobbet var det bästa.
Fördelar
Eget arbete
Många långa timmar, mycket övertid, förväntat deltagande vid läger m.m. press och stress utöver nödvändigheten på denna arbetsplats.
Jobb med 100% provision som är lite svårt att leva på