Sector Alarm

Recensioner från anställda på Sector Alarm

Hittade 68 recensioner som matchade sökningenVisa alla 191 recensioner

Bra kollegor men mycket arbete

Det blir ditt liv att jobba på sector med långa arbetstimmar. Du kommer slita ute i skit väder i minst 8 timmar ute på fält. Många dagar kommer du inte tjäna 0 kronor oavsett hur hårt du sliter. Men kollegorna och gemensamheten gör det till ett jävligt roligt jobb. Jag skulle rekommendera sector som ett förstajobb om du gillar att interagera med folk, du kommer träffa massor av människor som inte gillar dig men vissa kunder gör jobbet värt det.

Nackdelar

Inga riktiga förmåner

Riktigt dålig arbetsmiljö

Företagskulturen var mycket dålig då man endast brydde sig om antalet sälj och inget annat. Dessutom jobbade alla på bara provision (alltså ingen grundlön) därför var alla väldigt stressade att få in sina sälj för dagen.Mycket dålig arbetsplats som jag inte skulle rekommendera för någon.

Dålig lön, stressigt arbete och utan privatliv

Skulle inte rekommendera detta jobb till min värsta fiende. Arbetade som säljare, söndag-torsdag 12-22 (ibland 23) utan avsatt tid för rast eller lunch i regn, rusk, sol och minusgrader. Vi åkte ibland 12-25 mil för att sälja och då kunde du komma hem vid 01. Egen bil fick man ha (fick milersättning som inte direkt var värd slitaget på bilen) och arbetade utomhus dagarna i ända för att endast få betalt per sälj, dvs ca 1500kr per sålt larm. Du fick lämna ditt privatliv utanför jobbet, om man hade de tungt fick man absolut inte prata om de som är jobbigt då de drar ned hela teamet. Otroligt vidrig regionschef som trodde han var guds gåva till världen. Du ska tvinga in dig hos stackars människor och inte ens när man avbröt ett sälj för att tanten var dement så var det okej. Du skulle KRÄNGA larm, panga dit dom ba, oavsett vad. Vi blev sedan satta på paus när de valde att säga upp cheferna, vi skulle inte få betalt under tiden vi var på paus och skulle eventuellt kunna bli inkallade. De kunde inte heller garantera att den nya chefen som skulle tillsättas 3 månader framöver skulle ha kvar oss som anställda. Alltså, en sugarcoatad uppsägning. Du kunde förväntas komma in tidigare till jobbet för att städa kontoret vilket man gladeligen gjorde för man trodde att de va rätt, men inte fick man betalt för den tiden. Du har verkligen 0 privatliv och lever på en kass lön om du inte lyckas sälja. De största skämtet till företag någonsin, du kommer ångra att du satt din fot där.

Bluff och båg - passar den som älskar pengar och inte har ett liv.

Riktigt skitföretag där tiderna är helt åt skogen. Du börjar 13 och slutar 22 (ibland 23) och kom i mitt fall hem 00:40 om nätterna. NOLL i privatliv hade man. Man sov eller jobbade och åt mat en gång om dagen (lunch) för att man kom hem på tok för sent för att äta middag och sov för länge för att kunna äta frukost för att man var så mentalt slut från dagen innan. Detta för ingen lön alls.Repetitivt arbete där varje dag ser näst intill lika dan ut. Lönen är 100% provision vilket gör att man säljer inte för att man tycker att det är kul, utan för att kunna betala sina utgifter. Desperata säljare blir väldigt ineffektiva. Och med tanke på att de omsätter miljarder, så tycker jag att grundlön är något de har råd med. En typisk arbetsdag var att man anlände på kontoret runt 12:30 för att äta lunch. Under denna tiden så spelades gangster-rapp på hög volym, något jag bara får huvudverk från och ger en bitter eftersmak i sinnet. Sen så samlades man med sin säljchef och delade upp dagen och gick igenom vilka bok man hade för dagen för att sen åka ut på fält och knacka dörr. Fick man skitområden, så fick man skitområden och därav varken bok, sälj eller lön. Sent slutade man om dagarna och hade noll i privatliv. Bodde hemma och träffade mina föräldrar två gånger i veckan. fredag och lördag. Väl på fält så skulle man ljuga kunderna rakt i ansiktet och påstå att flera grannar har gått ihop, vilket inte stämmer. Jag har svårt för att ljuga.Lärorikt var det. Har använt kunskaperna jag fick under mina två veckor på annat håll.Ledningen var kass. Säljchefen var dryg, gick runt som en -

Lön betalas inte, sektliknande förhållanden

Jag jobbade TVÅ dagar på Sector Alarm. Värsta jag varit med om.För det första finns inget kollektivavtal för de som jobbar som säljare. Jag fick inte någon lön eller ersättning. Då pratar jag inte om min grundlön på 0kr(lön efter provision, säljer du inget har du 0kr i lön). Jag blev lovad milersättning för cirka 27 mil, något jag aldrig fick. När jag hörde av mig till min närmsta chef om detta ignorerade hon mina samtal och meddelanden i en veckas tid, jag fick ringa högre chef och efter samtal med denne kom det väldigt snabbt ett sms från närmaste chef, "jag har slutat på Sector Alarm". Försökte kontakta högre chef återigen, där kom även "Jag har slutat" efter ett tag. Inget svar efter det - inga pengar utbetalade. För det andra så blev jag uppsagd efter två (ja, TVÅ dagar) för att jag "inte höll måttet" när det gällde min personlighet. Jag var mig själv på intervjun, som jag också var när jag jobbade. Anställ mig inte om ni inte är intresserade?För det tredje så finns det ingen sekt så hemsk som Sector Alarms arbetsgrupp. Jag gick igenom en kris precis när jag började där, något som inte syntes utanpå, men när jag kom till jobbet frågade mina kollegor "hur är det?" jag svarade på skämt "ja det är inte så bra men nu kör vi och fokuserar istället", något som absolut inte var tillåtet "bara goda vibbar" var budskapet, alltså ingen transparens mellan kollegor och du får absolut inte vara ärlig om dagsformen!

Dåligt ledarskap

Stressigt och dåligt ledarskap. Otydligt från start vad man har för arbetsuppgifter.

Fördelar

Kollegor

Stressigt magsår

Dem utbildar sin personal fel så att när säljarna väl är ute på fält så ljuger dem omedvetet för kunderna

Fördelar

Tjänar bra

Nackdelar

Dem sliter ut sin personal

Deals till kunder mycket bra

Deals till kunder mycket bra, arbetsförhållande för arbetstagare är på slavisk nivå med 12 timmars arbete utan mat och dryck och om du inte säljer 0kr i lön.

Fördelar

Hög lön om du säljer något

Nackdelar

Ingen lön om du inte säljer

Upp och ner

Man jobbar för att det är roligt. Är man duktig så får man utdelning. Men är bra många fler timmar ute på fält än vad man tror. Kollegorna var helt fantastiska och har vänner för livet. Tobias viklund som då var säljchef var fenomenal som ledare. Skulle lätt jobba där än idag om det inte vore för den enorma pressen att säljer du inte blev det ingen mat på bordet. Men utvecklades så enormt både yrkesmässigt men även privat. Är man ung och kanske bor hemma än så är detta ett kanon första jobb. Man får lära sig struktur och social kompetens. Har du barn att försörja så sök annat så slipper du magsår.

Fördelar

Kollegor och mycket härlig energi

Nackdelar

Dålig lön om du inte är en jävel på att sälja

Värdelöst företag som lurar ungdommar

Inget va posetivt, provesionen va skit, dom anställda var otrevliga och arbetstiderna förstörde privatlivet.. samt att fulsälja är inget jag vill.

Fördelar

Inget

Nackdelar

Inga förmåner.

Utmanande jobb med teamkänsla

Glad arbetsmiljö där alla kommer varandra nära. I starten krävs mycket kraft och bränsle men när man väl är uppe i luften är allt lätt. Tyvärr kan vissa plan ibland krascha och då finns det inget som riktigt fångar en.

Fördelar

Det är 0

Kamratskap!

Det är ett tävlingsinriktat yrke men vi var alltid ett team först! Det handlade alltid om kamratskap och hur vi kunde pusha varandra till toppen! Jag hade en underbar chef! Det var jämställdhet! Men tyvärr så var det bara inte rätt tid för mig att ta an ett jobb med provisionslön. Absolut det enda negativa jag har att säga! Annars älskade jag allt! Och skulle garanterat ha stannat kvar om det inte vore för lönen

Fördelar

ALLT

Nackdelar

Provisionsbaserad lön

Fantastisk arbetsplats!

Sector Alarm är en stor, trygg, familj. Med lika delad fokus på sina anställda som sina kunder kan det inte annat än bli succé! Efter ett flertal år på företag med ett antal olika arbetsuppgifter/titlar har jag fått chansen att se företaget växa såväl inom Sverige som i Europa. Att göra detta utan att tumma det minsta på förhållningen till våra kunders trygghet eller moralen i branschen kan jag bara säga en sak: det finns inget företag i branschen som kan matcha detta. Lönemässigt må hända, men absolut inte med ryggen rak.

Fördelar

Frisvårdsbidrag. Gruppaktiveter. Resor. Fantastiska kollegor. Platt organisation.

Grym erfarenhet

Grym arbetsplats var man lär sig mycket. Om ni vill utveckla som person och tjäna pengar sök sector alarm.

Högt tempo, inte för alla.

Dörknackning och sådan typ av duirekt försäljning är inte något som passar alla. Social kompetens och förståelse för hu säljmetodik fungerar och hur man får förtroende och därav en syl i vädret är inte själklart för alla. Upplärningskurvan må vara kort och simpel men det är nästan så att du behöver klicka med jobbet för att gilla det.

Inget företag man vill jobba på

Ingen grundlön, dålig feedback, dålig hjälp i vad man behövde ha hjälp med för att utveckla, sålde du inget får du ingen lön

Great employer

I work in the marketing department of Sector Alarm Sweden and it's great

Galenskap

Testade jobba här några dagar för flera år sedan men det var ren galenskap. Åkte ut på cirkusen och sålde flera larm och upplevde att det gick bra för att vara ny de första dagarna. Sedan hann jag med att både bli anklagad för närmanden och bli utskälld av någon maktfullkomlig boss från någon annan stad för att jag kom för sent till hans möte. De pratade ganska oproffsigt om gamla kollegor. Gillade inte heller min närmaste boss då han drog mycket lögner om hur "grannarna hade gått ihop i området och satsat på sector alarm". Det verkade som att han såg sitt jobb av samma dignitet som polis räddningstjänst och när det gäller "samhällsnytta". Manipulativt, sliskigt, unga anställda som inte sade emot. Tack för ett gott skratt.

Dålig

Man har Inget privat liv och de meddelar inte dig om att du kan bli återbetalningsskyldig till företaget om du får annulleringar

Super rolig och härlig arbetsmiljö

Ett väldigt fritt och roligt jobb. Man jobbar väldigt mycket mot mål.

Rekommenderar inte

Endast provision där montörerna förstör många avtal och därmed din lön. Gå runt ute själv hela kvällarna och ingen fritid

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Sector Alarm. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Sector Alarm med

Läs mer om Sector Alarm på populära orter

• Sector Alarm
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?