Sector Alarm recensioner av medarbetare

Hittade 39 recensioner som matchade sökningen Se alla 56 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Bra miljö, dåliga arbetsförhållanden
Säljare (Tidigare anställd) –  Västerås18 oktober 2019
Kännde mig lite såld in på iden innan jag han tacka ja till jobbet
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
gemenskap och själv utvecklande arbetsplats
Säkerhetskonsult‌ ‌ ‌ (Tidigare anställd) –  Sundbyberg5 oktober 2019
Som säkerhetskonsult på Sector såg en vanlig dag ut så att man mötes på kontoret med sina kollegor och diskuterade samt planerade inför dagen för att sedan åka ut på fält så förberedd som möjligt. Man fick lära sig en hel del olika saker när man kastades ut och man skulle bemöta främlingar, inte bara inom sälj och arbetet i sig. Man fick också lära sig om sig själv när man är ute och bemöter så många olika typer av människor i så många olika delar av staden. Jag tyckte ledningen på jobbet var väldigt bra, dem gjorde ett bra jobb på att sammansvetsa alla som arbetade och skapade där med en behaglig och rent av rolig arbetsplats. Det fanns självklart svårigheter med jobbet, allt från kunder som drar ner din positiva energi till väder och kläder, men jag såg aldrig svårigheterna som något negativt mer som utmaningar för att utvecklas. Det fanns inte en specifik sak som var bäst med yrket möjligtvis självutvecklingen som de bidrog med, men annars tyckte jag själva helheten av jobbet var det bästa.
Fördelar
Eget arbete
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Stressig arbetsmiljö utan respekt för privatlivet
Försäljare (Tidigare anställd) –  Trestad12 juli 2019
Många långa timmar, mycket övertid, förväntat deltagande vid läger m.m. press och stress utöver nödvändigheten på denna arbetsplats.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 2Rapportera
Säljare
Säljare (Tidigare anställd) –  Västerås11 juli 2019
Jobb med 100% provision som är lite svårt att leva på
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 2Rapportera
Otroligt lärorik erfarenhet
Säljare (Tidigare anställd) –  Stockholm13 juni 2019
Det var en otroligt lärorik erfarenhet att jobba på Sector alarm, dock så var jobbet helt provision baserat och man jobbade nästan enbart sena kvällar. Detta försvårade förmågan att hålla ett liv utanför jobbet.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
Positiv företagskultur med stora interna möjligheter
Administration (Nuvarande anställd) –  Göteborg12 juni 2019
Ett företag med medarbetaren i fokus. Familjär stämning där man känner sig välkommen från första dagen. Duktiga ledare som är nära personalen och skapar förutsättningar för att lyckas i sitt jobb och trivas med sina arbetsuppgifter. Företagets värderingar är kända hos alla och de efterlevs.
Fördelar
Arbetsglädje
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 2Rapportera
Roligt och mycket vilja
Kundservice (Tidigare anställd) –  Göteborg9 maj 2019
Bästa kollegor, generöst företag med mycket fokus på de anställda, alltid något kul som händer. Ställer höga krav men man får mycket tillbaka. Man gör något viktigt - man räddar liv. Internationellt. Rekommenderas.
Fördelar
Friskvårdsbidrag, fria aktiviteter - tex GBG varvet, roliga aktiviteter efter jobb, tävlingar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 2Rapportera
Bästa jobbet jag haft.
Säljare (Nuvarande anställd) –  Gävle24 april 2019
Är man ute efter att ha roligt på sitt jobb samtidigt som man tjänar riktigt mycket cash. Då är det här rätt jobb för en! Du påverkar allting helt själv, så är du en sån som jobbar hårdare än alla andra så har du chansen här till att få belöning för det också.
Fördelar
Träffa trevliga människor och tjänar bra med pengar.
Nackdelar
Lite mindre fritid.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 11Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Slöseri med tid och energi
Försäljare (Tidigare anställd) –  Stockholm18 april 2019
Var hemifrån över 14 timmar per dag och höll på att gå in i väggen. Lyckades sälja på den korta perioden jag var där. Fick inte ut nån lön alls utan varning
Nackdelar
Allt
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 14Rapportera
Arbetsplatskultur
Möjlighet till bra lön och en enorm utveckling
Säljare (Tidigare anställd) –  Gävle1 april 2019
Detta är ett tufft jobb som passar dom med lite vilja och driv. Kollegorna är oftast likasinnade och har en vilja att lyckas i karriären, vilket ger en väldigt bra stämning och framåtanda i teamet.

Hur bra man lyckas och vilken lön man får är helt upp till en själv eftersom det är provision. Med det sagt så är det inte ett jobb för alla, de som fokuserar på fel saker och har dålig inställning brukar inte bli så långvariga eftersom de inte tjänar så bra. Ligger man i och är positiv så får man däremot ett fritt jobb med en lön som man annars bara kan drömma om utan särskild utbildning, eller med heller för den delen.

För mig personligen har det här varit en av de mest utvecklande sakerna jag gjort i livet, även fast det varit tufft ibland så är det verkligen inget jag ångrar! Känns som en av de bästa ”säljskolorna” man kan gå, plus att man på köpet får väldigt bra betalt. Kul med kollegor i samma ålder dessutom, bra stämning!
Fördelar
Ett av de mest välbetalda jobben man kan ha utan erfarenhet. Dessutom - sovmorgon!
Nackdelar
Kylan, mörkret och regnet eftersom man jobbar mycket utomhus.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12Nej 6Rapportera
skit
säljare (Tidigare anställd) –  Gävleborgs Län21 februari 2019
100% provision, jobbtiderna är tisdag-lördag 13-22 vissa dagar. fruktansvärt att gå och knacka dörr, speciellt på vintern. sjukt att timlön inte existerar när man i stort sett är utomhus 8 timmar om dagen och går och knackar dörr. det enda svaret man får är ”ni var här för 2 månader sen”. om nu sector alarm är ett sånt stort företag, VARFÖR får inte säljarna timlön? man sliter arslet av sig och som mest kanske man säljer 10 larm, men är det då 2 personer som säger stt dom ångrat sig när lönen kommer, då ska man alltså betala tillbaka dom pengarna på nästa lön? är inte det helt jävla sjukt? nen fy jag rekomenderar inte detta jobbet
Fördelar
bra provision när man väl säljer
Nackdelar
dåliga arbetstider, 100% rörlig lön, höga krav som förväntas av en när inte ens säljchefen på kontoret kan sälja in ett larm, riktigt dåliga förutsättningar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 25Nej 12Rapportera
Arbetsplatskultur
Lärorik och möjlighet till karriär
Säkerhetskonsult / Säljchef (Tidigare anställd) –  Luleå4 februari 2019
Här har du verkligen chansen att utvecklas som både säljare och människa. Stor chans till att klättra inom företaget om du verkligen ger allt du kan.
Fördelar
Mycket roliga resor
Nackdelar
Bara kvällsarbete och 100% provision
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 15Nej 4Rapportera
Arbetsplatskultur
Jobb där man kan utvecklas och samtidigt tjäna bra pengar
Säljare (Nuvarande anställd) –  Malmö25 januari 2019
Mitt mål är att blir nya Fredrik Eklund och en stor mäklare. Kan inte se var man kan skolas bättre. Sverige bästa säljskola!
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 16Nej 8Rapportera
Dörrförsäljare
försäljare (Tidigare anställd) –  Stockholms Län25 januari 2019
Bara provision, alla dörrar man knackat på har tröttnat på en eftersom Sector varit där 15 gånger innan samma månad.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 10Rapportera
Bra jobb
Säljare (Nuvarande anställd) –  Västerås20 januari 2019
Det är ett jätte bra jobb men det känns inte som mig
Fördelar
bra människor
Nackdelar
Känns inte som mig
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 4Rapportera
Arbetsplatskultur
Krävande yrke med enorm potential
Säkerhetskonsult (Nuvarande anställd) –  Uppsala, Sverige17 januari 2019
Att jobba på Sector Alarm är inte något för alla. Med det menar jag inte att du måste vara den mest sociala människan, det finns toppsäljare som har bevisat detta år efter år. Det du, däremot, behöver är en inre drivkraft och pannben nog att klara av långa arbetsdagar och, till synes, motgångar.

Lönen är helt baserad på provision - något som inte passar alla. Här får du dock möjlighet att tjäna in mer pengar än de flesta andra i din omgivning, förutsatt att du är strukturerad och målinriktad. Med rätt engagemang och vilja hjälper Sector dig att utvecklas. Det finns inte någon annan än Du som påverkar din lön och hur pass duktig säljare som Du blir.

Ge det en chans. Ta ansvar över ditt arbete. Här får du peppning, utvecklingsmöjligheter och en ärlig chans till en större månadslön. Ansvaret ligger på dig.
Fördelar
Löneutveckling. Kunskap. Erfarenheter.
Nackdelar
Långa dagar. Kyla. Mentalt påfrestande.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Really good company to work on!
Säljare (Nuvarande anställd) –  Göteborg15 januari 2019
You get irreplaceable education and experience for life!
I never though I would find a workplace that I wanted to go to everyday. I thought that was only something other people said to get people to apply for their jobs. Today when I wake up I´m exited do go to work everyday!!
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 13Nej 6Rapportera
ingen bra upplevelse
Försäljare (Tidigare anställd) –  Malmö15 januari 2019
Du måste sälja larm till folk som oftast ej är intresserade. Arbetstiderna är helt horribla, väldigt otrevliga arbetskollegor.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 15Nej 14Rapportera
Arbetsplatskultur
Högt i tak och härlig stämning!
Säljchef (Nuvarande anställd) –  Sverige10 januari 2019
På Sector Alarm drar alla åt samma håll vilket skapar en vinnarkultur och teamkänsla olikt något annat. Under min tid har jag fått möjlighet till interna utbildningar i både sälj och ledarskap. Bra möjligheter för rätt människor och ett roligt jobb man längtar till.
Att tackla de utmaningar som säljyrket har och bocka av fler och fler på sin lista ger en otrolig självkänsla och en stark personlig utveckling. Klarar man av att jobba i -10 och +30 samtidigt som man håller upp humöret och pratar med glada som arga kunder så klarar man Allt!
Fördelar
Stämning, kultur, utmaningar, spännande resor och mycket tävlingar!
Nackdelar
Tufft i början, krävs disciplin
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 2Rapportera
Oseriöst
SÄKERHETSKONSULT (Tidigare anställd) –  Gävle2 januari 2019
Sector Alarm I Gävle är nog en av de mest oseriösa företag jag arbetat hos. Chefen var endast 3 år äldre än jag och tog pengar som skulle gå till en städfirma att städa kontoret till sig själv.

En oseriös chef och rädda anställda som fick skit när de stor upp för sig själva.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 15Nej 14Rapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Sector Alarm. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,6