SDR Svensk Direktreklam

Recensioner från anställda på SDR Svensk Direktreklam

Roligarbetsmiljo

Jag har jobbat hos SDR ca 3,5 år. Jag sorterar och dela utt reklam menas jag söker jobb inom ekonomi och service. De anställer många olika länder och vi respektera varandra. Vi delar ut reklam på helgen och sortera reklam mellan tisdag till torsdag. På vintern är lite jobbigt att dela ut reklam pga snö och hal. Men det är bra för att man rör sig mycket. När man sortera reklam blir man måste noga för att olika districk och olika behövs.

Slaveri

Barnen i Bangladesh har bättre arbetsmiljö och förhållande än vad man har här. Slet i flera timmar och länwn är ett skämt. Chefen och han som dels ut reklamen var otrevliga.

Fördelar

Inget

Nackdelar

Allt

usla arbetsvilkor

* man får hämta 100kg reklam på ett hämtställe och sedan ta sig till sitt område * Därefter får man springa i trapporna och slita ut knäna för att dela ut * För jobbet som tar ca 4h allt som allt får du 50kr innan skatt!!! Man tror inte det är sant

Nackdelar

Lönen är ett skämt

usel lön

Jag trodde först inte det var sant men det var det. 80kg reklam skulle släpas runt flera gårdar och för allt detta slit fick man 50kr innan skatt!!! Man lade ner minst 3h allt som allt för en runda Herrejösses, att det finns sådana skräpföretag i Sverige Lärde mig absolut en sak, att aldrig mer jobba här igen.

Nackdelar

Usel lön, usla arbetsvilkor

dålig lön, slitsamt och verkligen slavaktiga förhållanden

Det är helt enkelt ett jobb man tar om man inte kan köpa mat för dagen. Det känns onekligen helt verklighetsfrånvänt att behöva jobba 3h varje helg för att få 40kr efter skatt. Dessutom sliter man sönder hälsan när man bör på 60kg reklam i olika trapphus. Trodde inte det var sant när jag hörde om detta, provade några veckor och sedan sa jag upp mig. Det tog någon månad innan chefen svarade om att jag kunde säga upp mig men jag slutade bara direkt. Jag trodde inte detta var på riktigt. Kändes som en mardröm

Nackdelar

Slitsamt och urusel lön

Bland det värsta jag vart med om

Fick släpa 80kr reklam runt i olika områden och slet sönder ryggen efter 2 veckor. lönen ligger på ca 30kr/h om man är snabb annars under 25kr/h Cheferna satt och drack kaffe på kontoret Undra om detta ens är lagligt i Sverige??

Nackdelar

Sliter ut hälsan, kass lön

kass lön och slitsamt

Jag trodde faktiskt inte att man kunde ha så dåliga arbetsvillkor i Sverige fram till jag fick jobb här. Man fick en bunt reklam ca 60-70kg som man skulle släpa runt på i olika trapphus och dela ut. Arbetet tog ca 2h och man fick 120kr innan skatt vilket blir ca 40kr i timmen och då är man riktigt trött och utsliten efteråt. Cheferna slutade att svara på mail när man ville fråga något eller säga upp sig. Tog ca en månad att få svar på ett mail angående att de skulle hämta upp vagn och annat material som man inte ville ha. Skrämmande illa

Nackdelar

Sliter ut hälsan, kass lön, ignorerande chefer

Mycket bra arbetsvillkor.

Du har begränsad tid för dig på lördag och söndag mellan 08:00 till 20:00. Du får reklamen skickad hemma till dig där sen ska du ge ut dig på din distrikt och dela ut de. Du lär dig vägar och lära känna nya personer där de bor

Fördelar

Frivillig tid

Nackdelar

Ibland ä det mycket tidning.

Bra men krävs stresstålighet och fysisk ansträngning

Bra men krävs styrka och stresstålighet, bra lön när man väl har kommit in i en vana. Mycket promenader som ger fysisk styrka.

Produktiv

Mycket självständighet. Förvänta ett samtal en gång varje månad för att se hur det går.

Utnyttjande av arbetskraft

*Slitsamt arbete *Fick 25kr/h *Lurar folk totalt

Slitsamt och hårt arbete

Det var hårt och slitsamt arbete. Fick släpa 60-80 kg reklam med mig. Upp i våningshus, vissa utan hiss. Extremt tråkigt och dåligt betalt.

Ett okej jobb för att få lite mer pengar på kontot

Det är det längsta jobbet jag har haft. Jag började i winter av 2014 efter att min bror hade slutat. Det var ett ganska enkelt jobb. Jag delade ut reklam till villor och lägenheter runt mitt levnadsområde. Det skulle ta mig runt två timmar att gröa och så skulle jag göra det på helgen varje vecka. Jag fick ibland klagomål och så har inte SDR alltid haft bra koll på distrikten som jag jobbade i. Ibland skulle man få för lite eller för mycket och ibland fanns det inget alls. Jag har haft mina klagomål och SDR samtidigt har gett mig klagomål, som om jag skulle rapportera att jag inte kunda dela ut någon vecka då skulle jag få skit för det. Hur det skulle vara med vädret kunde också påverka hur bra det gick. Det var ändå ett jobb jag höll för fyra och ett halvt år och jag har tjänat mina pengar på det.

Fördelar

Inte svår arbete och relativt bra betalt

Nackdelar

SDR inte har koll på områden utanför stan och misslyckas med levereringen

Rolig och tuff.

Det var ett jobbigt jobb. Detta hade jag som sommar jobb (2018) och här fick jag cykla i flera timmar för lite lön.

Fördelar

Man fick röra på sig.

Nackdelar

Jobbade i flera timmar för liten lön.

Roligt samt lärolikt

Främsta redskap på min arbetsplats är data och telefon. Med lite hjälp av mina chefer har lärt mig mycket. Det finns inget som är svårt i mitt dagens arbete efter mer än 8 år på samma ställe.

Postivt ovh roligt jobb

Har lärt mig att ta ansvar och effektivt planera arbetet noggrant.

Roligt jobb men sämre omständigheter under vintern

Under den perioden jag arbetade så var det snö och slask och fruset överallt. Då utrustningen man fick ej var kompitabel med Sveriges vinter, då hela processen var ganska omständig.

Fördelar

Lön

Nackdelar

dålig utrustning

Lärorik

Det här var mitt första riktiga jobb och jag tycker det har verkligen hjälpt mig eftersom jag lärde mig att jobba och lärde mig att ta ansvar. Det jobbigaste med jobbet var att jobba ute när det var kallt.

Nackdelar

Kallt att jobba utomhus

Trevligt forum på SDR utdelarsidan

Jag tycker att det har varit ett värdigt arbete, trots mycket hat och otrevliga kommentarer från de allra flesta hyresgästerna. Det är trevligt att läsa på utdelarsidan hos SDR och personalen är väldigt omtänksamma människor.

Fördelar

Få arbetsdagar

Nackdelar

För låg lön, kroppsskador och risker. Tunga lyft.

bra tider

man jobbade själv man delade upp reklamen innan man delade ut dem på helgerna. Sen skulle man ringa och rapportera hur mycket som saknades eller blev över.

Mycket bra jobb

Ett mycket bra jobb om man vill röra på sej! inga gratis luncher, men mycket motion

Fördelar

Man får mycket motion

Nackdelar

Tyvärr inga gratis luncher

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos SDR Svensk Direktreklam. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

2.7

• SDR Svensk Direktreklam