Scorett

Recensioner från anställda på Scorett i Uppsala

Hittade 1 recension som matchade sökningen
En typisk arbetsdag för mig börjar så att jag kommer till butiken. Jag stämplar in, och går sedan ett varv i butiken för att se att inga skor ligger på golvet, och att det inte står några skor vid sittplatserna. Sen drar jag fram dammsugaren, och ser till att golven är fina till kunderna kommer. Jag räknar kassan och ser till att kassaområdet är snyggt och städat. Sedan slår jag på musiken och drar upp gallret vid 10. Sedan är det fokus på kunderna. Ingen kund ska gå ut ur butiken utan att ha fått ett välkomnande. Posten kommer oftast med några kollin med nya varor, och har jag tiden så levererar jag in dem på en gång. Men har jag kunder att jobba med, så får dessa vänta till min kollega kommer in. Den andra kollegan kommer in vid två, och då stämmer man av med varandra vad som har gjorts under dagen och vad som bör göras. Sen går jag på lunch i en timme. Efter det är det kollegans tur att gå på lunch i en halvtimme, och efter det är det dags för mig att gå hem. Det tråkigaste och svåraste delen av jobbet är att man inte träffas så mycket. Man får några minuter tillsammans där man kan snacka lite. Den roligaste delen är kunderna och den tacksamma merförsäljningen som finns i en skobutik!