Recensioner från anställda på Scorett

Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Bra arbetsplats!
Butikschef (Nuvarande anställd) –  Gävle20 mars 2019
Bra och rolig arbetsplats!
Fantastiskt fina varor.
Fördelar
Personalrabatt och reklam-skor.
Fantastiska arbetskamrater
Butikschef (Tidigare anställd) –  Sågmyra/Insjön10 november 2018
Jobbade här under 10 år som butikschef. Startade upp, avvecklade för att senare återuppbygga. Sist men inte minst, flyttade vi butiken från en ort till en annan. Utvecklande arbetsuppgifter.
Toppenföretag!
Butikschef (Nuvarande anställd) –  Halmstad24 oktober 2018
En underbar arbetsplats med utrymme för utveckling inom företaget. Här är ett företag som brinner för att lyfta duktiga säljare. Alltid skön avslappnad miljö med underbara kollegor från söder till norr. Nya som gamla säljare har möjlighet till utbildningar så att dom blir dom bästa säljarna.
Fördelar
Gratis utbildningar
Arbetsplatskultur
En bra och stabil arbetsplats
Regionchef (Tidigare anställd) –  Varberg2 juli 2017
En bra och stabil arbetsplats där man som medarbetare och chef kan känna sig trygg i sin anställning.
Lagom stort företag.
Säljare (Tidigare anställd) –  Stockholm3 april 2017
Mina arbetsuppgifter har varit väldigt breda och har utvecklat mig som medarbetare. Roligt och varierande. Jag har fått ta mig an många olika arbetsroller med stort ansvar. Tycker att utvecklingsmöjligheten är något minimal och jag tycker att ledningen inte tog till vara på de som faktiskt gjorde ett bra jobb.
Arbetsplatskultur
Företas som styrs med entreprenörs anda
Varuförsörjningschef (Nuvarande anställd) –  Varberg3 april 2016
Svagt ledarskap från VD
Ett företag med stor möjlighet att utvecklas i
En rolig arbetsplats med härliga kollegor
Fördelar
friskvårds förmåner
Arbetsplatskultur
Mycket självständigt, men roligt!
Säljare (Tidigare anställd) –  Uppsala, C4 mars 2015
En typisk arbetsdag för mig börjar så att jag kommer till butiken. Jag stämplar in, och går sedan ett varv i butiken för att se att inga skor ligger på golvet, och att det inte står några skor vid sittplatserna. Sen drar jag fram dammsugaren, och ser till att golven är fina till kunderna kommer. Jag räknar kassan och ser till att kassaområdet är snyggt och städat. Sedan slår jag på musiken och drar upp gallret vid 10.

Sedan är det fokus på kunderna. Ingen kund ska gå ut ur butiken utan att ha fått ett välkomnande. Posten kommer oftast med några kollin med nya varor, och har jag tiden så levererar jag in dem på en gång. Men har jag kunder att jobba med, så får dessa vänta till min kollega kommer in.

Den andra kollegan kommer in vid två, och då stämmer man av med varandra vad som har gjorts under dagen och vad som bör göras. Sen går jag på lunch i en timme. Efter det är det kollegans tur att gå på lunch i en halvtimme, och efter det är det dags för mig att gå hem.

Det tråkigaste och svåraste delen av jobbet är att man inte träffas så mycket. Man får några minuter tillsammans där man kan snacka lite. Den roligaste delen är kunderna och den tacksamma merförsäljningen som finns i en skobutik!
Verifiera denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Scorett. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

4,4