SCB

Recensioner från anställda på SCB i Stockholm

Stockholm2 recensioner

3,4Lön och förmåner

Hittade 2 recensioner som matchade sökningenVisa alla 26 recensioner

Bra första erfarenhet som statistiker

SCB är en bra plantskola för statistiker/analytiker/it-personal. Hade en bra mentor där och trivdes bra. Fick mina första erfarenheter av användarstyrda hjälpmedel där Efter fem år på SCB kände jag att jag fastnat Behövde skärpa till och utnyttja mina kunskaper på ett bättre sätt. Jag bedömer SCB i efterhand som en utmärkt arbetsplats

Fördelar

Rimligt arbetstempo, bra mentorer

Nackdelar

Möjligen befodringsgången där man stegvis gick från att vara amanuens till aktuarie, byrådirektör etc

Lärorik och intressant arbetsplats

En vanlig arbetsdag beror mycket på övriga avdelningarnas önskemål om publicering. Texterna kan var allt från färdiga till i princip helt obehandlade. Ibland har beställaren önskemål om hur de vill att deras information ska publiceras och ibland vill de att vi ska rekommendera publiceringssätt. Jag skriver också egna artiklar där jag intervjuar och fotograferar. Jag har främst lärt mig Episerver, bildbehandling, nyhetsvärdering, redigering samt mycket om statistik.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos SCB. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

SCB recensioner per jobbtitel

• SCB