Recensioner från anställda på Scania

Det skall vi komma i håg att vi är anställda på samma villkor och vi har ansvaret för att vi utgör vårt arbete på ett korrekt sätt ,100 % säkerhet och 100 % kvalité då kan vi komma långt och företaget lever länge mmm . mvh // Nimon Vishaj
Fördelar
Trygg
Nackdelar
Inget speciellt men lönen är för låg för min del?
På Scania behandlas man som ett djur, cheferna är rena tramset som utnyttjar sin position.
Fördelar
Finns inga
Nackdelar
Hela Scania är en nackdel.
Cheferna och förmännen är helt fel valda. Alltså helt fel personer för positionen. Det gäller förstås inte alla, men en hel del (det finns många). Dåligt skött företag överhuvudtaget, lite amatör över det. Förslag på förbättringar är det ingen som vill ha. Mm, mm.
Fördelar
Gratis kaffe och choklad.
Nackdelar
Korta raster och långt att gå till fikarummen.
Scania är en stress plats och jobbar man för takt.
Fördelar
Street
Nackdelar
STREET
Jobbar på Scania IT i Oskarshamn, jag är så otroligt besviken över ledarskapet. Försöker alltid att göra bra ifrån mig, chefen frågar aldrig hur jag mår eller efterfrågar aldrig status av mina leveranser. Jag känner mig ofta utstött och ledsen,kommer byta jobb så fort jag hittar något.
Fördelar
Lönen
Nackdelar
Ledarskap, trivsel, uppföljning
Jag trivdes så otroligt mycket på nattskiftet och på kaross-avdelningen och skulle ha gjort nästan vad som helst för att få chansen att börja arbeta där igen. Tyvärr blev jag som så många andra uppsagda.. Jag fick då chansen att arbeta på Scania i Laxå.Jag trivdes bra och fick erbjudande om anställning som jag hade tagit om jag inte samtidigt blev erbjuden att arbeta på Scania i Oskarshamn. Jag sa att jag var intresserad av att jobba natt på karossavd eller att köra truck men blev placerad på monteringen och 2skift som inte alls passade mig så jag bad flera gånger att jag skulle få förflyttning till någon annan avdelning men det gick ju att ordna så det slutade med att jag fick sluta arbeta på Scania. Jag tycker det är mycket dåligt att jag inte fick något annat arbete när jag vet om att det fanns flera tjänster som de tog in nya människor till och inte spelade det någon roll att jag hade erfarenheter från de arbeten..Nej de anställdae istället de utan erfarehet och som aldrig kört truck tidigare. Jag är så otroligt besviken över hur jag blev behandlad men jag hade ju inte något att säga för det var ju inte jag som anställer folk.Det slutade med att jag fick sluta arbeta på Scania och det är jag fortfarande besviken över.
Det är mycket högt tempo och ibland stressigt, vilket är en bra erfarenhet att ha med sig till nya jobb. Bra chef, trevliga kollegor.
Arbetet är välstrukturerat och arbetsinstruktionerna är tydliga.. Bra och empatiska arbetskamrater..
Fördelar
Säkerhet prioreteras på arbetsplatsen
Nackdelar
Stressigt och enformigt arbete
Kommer till jobbet och gör en FU, alltså en förundersökning på maskinerna. Sedan jobbar man på sin tilsatta position och köttar hela dagen.
Bra stämning mellan arbetskollegorna och normalt mycket arbete per dag
Högt och lågt. Kalenderhantering. Fakturakontroll med kontering. Aktivt deltagande i ledningsgruppsmöten. Många komplicerade resebokningar med support av Visum-ansökningar. Sociala event
Man lär sig en hel del, och man måste ha bra fysiks för att orka jobba
Tycker nepotism äger scania .man får inte ärlig chans att utvecklas.isåfall ofta de som har familje medlemar sen inann har blivit nåt..oftast Pl
My workday consist of 15% administration, 15% mettings and 70% Coach-Style Leadership. Flat organization where everybody can speak to each other regardless of hierarchic position. I learn new thing every day thru my team, my manager and all challenges we face every day. The hardest part of my work is to keep up with everything that happends when I'm not at work since its a shift working production plant. Most enjoyable part for me is to see my team reach set targets and grow as individuals at work.
Jag hade väldigt kul när jag jobbade där människorna var great
Stora möjligheter, frihet under ansvar, fantastisk personalpolitik, fantastisk träningsanläggning, fin företagsanda som genomsyrar hela företaget
Jag var trevligt på mitt arbetes plats med mina kollegor fast det var inte min intresse eftersom mina erfarenheter det var på truckförare,smälteri,värmebehandling,gjutning ,utleverans eller transport eftersom taxikort och mycket erfarenhet med att möte kunder . Jag hoppas om jag får jobb annan gång blir på mina intresse avdelningen .
Jag har jobbat på Scania 6 månader älskar jobba på Scania
Väldigt bra arbetsgivare som jag starkt rekomenderar
Som montör på Line är det stressigt och krävande då man jobbar med en taktklocka och man måste leverera bra kvalitet.
Fördelar
Bra utbud av lunch och fika. Man får även en bonus efter 6 år i form av aktier i bolaget.
Nackdelar
Stressig och krävande arbetsmiljö. Ledarskapet kunde vara bättre
Really exciting with all the opportunities and career development activities here. Lot of collaborations at work. Very interactive and lot to learn. Higher management is very supportive as well.