Scania

Recensioner från anställda på Scania

Hittade 134 recensioner som matchade sökningenVisa alla 944 recensioner

Både roligt men ändå jobbigt. Man blir mycket utsatt av fler anledningar

Jag rekommenderar Scania. Bra företag och bra löner. Önskar bara att man blev behandlad bättre av både kollegor, TL & chefer.

Fördelar

Mycket erfarenheter, truckvana, lagervana.

Nackdelar

Dåligt behandlad, slitjobb.

Myvket övertid

Mycket övertid. Ju mer röv man slickar desto mer klättrar man. Är man arbetsam men slickar inte röv så blir man kvar på golvet!Okunniga chefer!Hur kan man behöva arbeta övertid på Sveriges nationaldag!!

Fördelar

Nackdelar

Scania

det sämsta stället jag någonsin upplevt

värdelös ledningvar du inte kompis med cheferna fick du inga möjligheter att utvecklas

Fördelar

Nackdelar

massor

Lärorikt.

Lärorikt. Erfarenhet. Utvecklingen inom området. Arbetserfarenhet.

Deprimerande

Rekommenderas inte. Blev deprimerad och utbränd. Fel företag för mig.

Nackdelar

Dåliga ledare

Hinner inte vila upp sig under helgen

Man jobbar alldeles för hårt, i för högt tempo. Ofta jobbar man över (obligatoriskt) på helger för att fylla på sin tidbank. En tidbank man själv inte har kontroll över eventuella uttag från.

Fördelar

Bra anställningstrygghet

Nackdelar

Ingen balans mellan arbete och fritid

En typisk arbetsplats

På Scania behandlas man som ett djur, cheferna är rena tramset som utnyttjar sin position.

Fördelar

Finns inga

Nackdelar

Hela Scania är en nackdel.

Dåliga chefer

Cheferna och förmännen är helt fel valda. Alltså helt fel personer för positionen. Det gäller förstås inte alla, men en hel del (det finns många). Dåligt skött företag överhuvudtaget, lite amatör över det. Förslag på förbättringar är det ingen som vill ha. Mm, mm.

Fördelar

Gratis kaffe och choklad.

Nackdelar

Korta raster och långt att gå till fikarummen.

Det skall vara lika för alla ???

Det skall vi komma i håg att vi är anställda på samma villkor och vi har ansvaret för att vi utgör vårt arbete på ett korrekt sätt ,100 % säkerhet och 100 % kvalité då kan vi komma långt och företaget lever länge mmm . mvh // Nimon Vishaj

Fördelar

Trygg

Nackdelar

Inget speciellt men lönen är för låg för min del?

Typiskt

Scania är en stress plats och jobbar man för takt.

Fördelar

Street

Nackdelar

STREET

Besviken

Jobbar på Scania IT i Oskarshamn, jag är så otroligt besviken över ledarskapet. Försöker alltid att göra bra ifrån mig, chefen frågar aldrig hur jag mår eller efterfrågar aldrig status av mina leveranser. Jag känner mig ofta utstött och ledsen,kommer byta jobb så fort jag hittar något.

Fördelar

Lönen

Nackdelar

Ledarskap, trivsel, uppföljning

Trivdes jättebra hela tiden när jag jobbade nattskift. Sen blev jag flyttad till monteringen och arbetade 2 skift.& trivdes inte alls där.Fick ej byta

Jag trivdes så otroligt mycket på nattskiftet och på kaross-avdelningen och skulle ha gjort nästan vad som helst för att få chansen att börja arbeta där igen. Tyvärr blev jag som så många andra uppsagda.. Jag fick då chansen att arbeta på Scania i Laxå.Jag trivdes bra och fick erbjudande om anställning som jag hade tagit om jag inte samtidigt blev erbjuden att arbeta på Scania i Oskarshamn. Jag sa att jag var intresserad av att jobba natt på karossavd eller att köra truck men blev placerad på monteringen och 2skift som inte alls passade mig så jag bad flera gånger att jag skulle få förflyttning till någon annan avdelning men det gick ju att ordna så det slutade med att jag fick sluta arbeta på Scania. Jag tycker det är mycket dåligt att jag inte fick något annat arbete när jag vet om att det fanns flera tjänster som de tog in nya människor till och inte spelade det någon roll att jag hade erfarenheter från de arbeten..Nej de anställdae istället de utan erfarehet och som aldrig kört truck tidigare. Jag är så otroligt besviken över hur jag blev behandlad men jag hade ju inte något att säga för det var ju inte jag som anställer folk.Det slutade med att jag fick sluta arbeta på Scania och det är jag fortfarande besviken över.

Utmanande och roligt

Det är mycket högt tempo och ibland stressigt, vilket är en bra erfarenhet att ha med sig till nya jobb. Bra chef, trevliga kollegor.

Arbetet passar dem som är 18-45 år.. Det är stressig miljö och rätt så gammalmodiga arbetstider..

Arbetet är välstrukturerat och arbetsinstruktionerna är tydliga.. Bra och empatiska arbetskamrater..

Fördelar

Säkerhet prioreteras på arbetsplatsen

Nackdelar

Stressigt och enformigt arbete

Rolig arbetsmiljö

Kommer till jobbet och gör en FU, alltså en förundersökning på maskinerna. Sedan jobbar man på sin tilsatta position och köttar hela dagen.

Bra stämmning

Bra stämning mellan arbetskollegorna och normalt mycket arbete per dag

Varierande dagar

Högt och lågt. Kalenderhantering. Fakturakontroll med kontering. Aktivt deltagande i ledningsgruppsmöten. Många komplicerade resebokningar med support av Visum-ansökningar. Sociala event

Mycket att lära sig

Man lär sig en hel del, och man måste ha bra fysiks för att orka jobba

Dålig

Tycker nepotism äger scania .man får inte ärlig chans att utvecklas.isåfall ofta de som har familje medlemar sen inann har blivit nåt..oftast Pl

Great workplace with lots of opportunities to grow thru challanges

My workday consist of 15% administration, 15% mettings and 70% Coach-Style Leadership. Flat organization where everybody can speak to each other regardless of hierarchic position. I learn new thing every day thru my team, my manager and all challenges we face every day. The hardest part of my work is to keep up with everything that happends when I'm not at work since its a shift working production plant. Most enjoyable part for me is to see my team reach set targets and grow as individuals at work.

roligt

Jag hade väldigt kul när jag jobbade där människorna var great

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Scania. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

4.2

• Scania