Scandic Hotels

Scandic Hotels – recensioner om Lön och förmåner

Jag jobbade för två år sedan på hotell scandic i Örnsköldsvik. Där fick jag jobba i köket och även lite servering och diskningen. Jag jobbade som praktik så jag fick inte lån men jag var nöjd eftersom jag tyckte att det var roligt jobb, man hade alltid Bråttom. Jag tänkte om jag få jobba hus er då ska blir mycket bra eftersom jag har jobba länge på restaurang.
Fördelar
Man kunde äta vad man vill dö inne
Nackdelar
Att jag inte fick pengar
Det svåraste med arbetet var att man inte hann ta rast förutom för lunchen
Nackdelar
Jag plockar disk och diskar, lägger ut frukost och städar undan. Jag har lärt mig hur man pratar med gäster och att klara av stress. Det svåraste med jobbet är att man ska se till att alla som äter frukosten ska känna att dem får tillräckligt med service. Men det har inte varit några problem. Det bästa med jobbet är att man får träffa massa mäniskor från olika kulturer och länder. Och alla som jobbar där tar hand om varandra.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
Det var prao bara två veckor, 8 timmar per dag. Den bästa delen var kollegor var snälla och samarbetade. Den svåraste var stod hela tiden på fötterna, dukade och serverade borden. Jag har lärt mig hur man serverar mat och dryck för människorna. Och hur ställer tex : glas, talrik.
Fördelar
grattis lunch
Jobbade mellan 5-16 Jobbade som både frukostvärdinna och städ.
Fördelar
Trevlig personal
Nackdelar
Samma rutin , Jag har lärt mig att att jobba självständigt och ta ansvar. Ledningen samarbetar bra och mina arbetskollegor är hjälpsamma. Det svåraste med jobbet är att man måste göra klart arbetet i rätt tid, man jobbar med en pressad tid, stressigt och tungt arbete. Bästa delen av jobbet är att vi får dela på pant pengar som vi samlade tillsammans.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
rabatterade övernattningar
* Tar hand om de varma och kalla på frukosten och när jag inte är där så är jag i serveringen. När det är Lunch så dukar fram glas och fixar allt till lunchen. tex fylla på vatten,hålla kolla på sallads buffen och den varma maten, och ha ett samarbete med kockarna. * Har lärt mig mycket hur man bemöter kunder , samarbete med arbetskollegorna och tagit mer ansvar. Lärt ut sommarvikarie och nya arbetskolger hur vi jobbar. Mycket samarbete med alla så det ska flytta på. * Arbetskollegorna är snäll roliga och prata glada , men inte super bra på samarbete tillsammans . mycket kaffe pauser eller spring på toaletterna. cheferna borde ta lite mer ansvar för nya arbetskollegor / sommarvikarier och visar hur det går till att jobba. visa vad som är rätt och fel på jobbet , visar tex hur kassan eller kaffe sumpen byts ut. Ta hand om sina varor som kommer in och inte låta dom stå några timmar innan de kommer in sina kylar som dom ska in i. * De svåraste med mitt jobb är att man måste ha mycket koll på maten / kalla till frukosten. så det räcker till dagen efter. *De bästa med mitt jobb är att man får träffa nya gäster och får prata med dem . Sen en dag när alla verklige kan jobba tillsammans och arbete i hop.
Fördelar
finns alltid nått att göra på jobbet.
Nackdelar
kan ej sammarbeta
Man jobbar jätte mycket, men man skit lön, rekommenderar inte det jobbet
Nackdelar
jag förbättrar min svenska genom kommunicera med andra städare
Mycket bra arbetsplats tillsammans med det härliga personalen.
Fördelar
gratis Luncher
Nackdelar
inga nackdelar.
På mitt gamla pratkikplats träffade jag positiva arbeskoleggor med ett stort smile.
Fördelar
gratis luncher
Nackdelar
Spa chefen på skogshöjdspa är den oseriösaste och mest inkompetenta personen jag någonsin jobbat åt. Hon har lurat mig på min lön och mina timmar och ber mig att dra åt helvete när jag påpekar detta! Börja aldrig jobba här jag varnar er!
Fördelar
trevliga seriösa kollegor
Nackdelar
ALLT
Har aldrig blivit behandlad så dåligt som på scandic Trollhättan och detta pga ledningen! Man mår inte bra på denna arbetsplats, kollegor har gått in i väggen,fått permanenta arbetsskador men framförallt mått psykiskt dåligt pga hur man behandlar sin personal (och då är detta unga människor vi pratar om!?!) Fusk med timmar, svårt att hålla vad de lovar, man sitter i skiten VARJE dag, dåligt bemannat, inga raster där mat är inräknat, övertid varje pass,chefer som verkligen inte borde ha personalansvar eller ens vara chefer,löjligt låga löner...nä ursh listan kan göras lång! Det är verkligen dagisnivå på denna arbetsplats! Jag stod ut i 1,5 år men sa sedan upp mig tillsammans med en handfull andra som inte heller orkade mer. De söker konstant personal här då de inte kan få folk att stanna, så gör dig själv en tjänst..SÖK EJ du förtjänar bättre jag lovar!
Fördelar
Nackdelar
Ingenting funkar här
Tyckte om att jobba här, fick många goda vänner, bra atmosfär.
Fördelar
Låg nära min bostad
Nackdelar
Ledningen är oseriös, dem hittar på en massa skit om personalen och snackar skit. Lurar personal på sina timmar. Skriver på kontrakt på mindre procent än vad dem behöver för att sen lura på flera timmar och vinna pengar på det. BÖRJA ALDRIG JOBBA DÄR! USCH!
Fördelar
friskvårdsbidrag 2000:-
Nackdelar
drar kostavdrag trots att man inte hinner äta.
Trevlig arbetsplats men fina och engagerade kollegor, dock inte så bra ledarskap och detta orsakade då problem på arbetsplatsen. Jag lärde mig otroligt mycket på väldigt kort tid tack vore kollegorna. Tuffaste var att möta frustrerade gäster och hantera det bra. Det bästa var också gästerna fast de trevliga och tacksamma. De som var högre uppsatta betedde sig drygt till en början men började mer och mer släppa till. Träffade aldrig någon VD eller annan hög uppsatt person för företaget. En arbetsdag gick ut på att stå i receptionen och ta emot alla gäster samt att hålla koll på mail och telefon. Det är mycket man gör som ingen gäst märker, mycket tufft jobb är "behind the scens" (som fakturor, underlag, betalningar mm). Man jobbar oftast två men ibland ensam då det är lite folk. Sedan har man på vardagar hela kontoret med alla på bokningen bakom sig.
Fördelar
Lunch och middag får man från hotellet.
Nackdelar
Endast 30 min rast om man jobbar morgonpass. Annars ingen rast alls.
Arbetet inom housekeeking är alltid riktigt tufft och ibland är det för mycket stress att hinna med allt som krävs, men inom tiden man lär sig plannera en dag. Men min åsikt är att särkillt ledningen är det jobbigaste på jobbet. De flesta känner ingen stöd och dagen och även personalen är ganska ofta plannerad dåligt. Att jobba på sommaren krävs väldigt ofta även mer jobb på avdelningen. Jag har upplevt väldigt mycket stress inom denna tiden och det var mest på grund av ledningen som lägg även mer stress på sin personal med sitt oprofessionellt respektlöst beteende. Man känner sig ouppskattad och omotiverad. Jag tycker att ledningen behöver rätt utbildning för att jobba med männinskor.
Nackdelar
Inga förmåner till extrapersonal
Enligt mig ta egna initiativ är min bästa intressant, även om är Jag bra att jobba i gruppen, jag kan också tar min egna ansvar. så min vanliga eller typisk arbetsdag är det som beror på vilken tid ska jag börjar jobbar, jag förbereder mig i tid innan jag går till arbetet. jag gillar att lär mig ett nytt saker alltid på jobbet, därför bruka jag fråga mycket om någonting som jag är inte säker till. Jag tycker om mycket att hjälpa andra Till exempel min kollegor och jag kan jobba och utföra mina uppgifter utöver mina förväntningar. min svåraste delen av jobbet är när någonting fel hände på jobbet och personen tala inte till mig inställt till min chefen.Jag tycker att de bästa är när man kan prata med mig direkt inställt av min chef, För att lära vi alla från våra misstag, om jag vet inte vad jag har gjort fel, jag kommer att inte lär min misstag. så min bästa är när kollega eller andra person säger direkt till mig min fel. det betyder att jag kommer att lära nya saker.
Fördelar
rabatter om gymkort
Nackdelar
Inte pålitlig och de lyssnar inte på sina anställda.
Öppnar baren, duka upp, fyll på med dryck, ta hand om gäster, stäng baren, gör kassan.Feedback från våra gäster bruker blir positive så ledning är glad 99.9% av tiden. Jag har alltid haft bra arbetskollegor och kommer överense med alla. Svåraste med jobbet är kanske när många gäster kommer samtidigt och man önskar att man hade mera tid får de.Bästa delen av jobbet är positive feedback från gäster.
Jag lärde mig många saker när jag jobbade där. Jag sammarbetade vädigt bra med mina kollegor och gjorde mitt bästa. Jag lärde mig att hantera den stora diskmaskinen och kaffemaskinen. Jag bemötte kunderna på ett väldigt bra sätt och var alltid där när de behövde hjälp. Den svåraste delen av jobbet var när det kom många kunder på en och samma gång och det blev stressigt - vilket jag kunde hantera. Den bästa delen av jobbet var att se hur arbetslivet kan se ut.
Fördelar
Gratis frukost och lunch
Nackdelar
Inga pauser
Dem sysslor jag gör kan ibland vara lite enformiga. Ett hotellrum är ju trots allt inge mer. Men visst stöter man på äckliga saker också.
Nackdelar
Inga förmåner, betalar all mat via lön.