Scandic Hotels

Scandic Hotels – recensioner om Lön och förmåner

Jag jobbade för två år sedan på hotell scandic i Örnsköldsvik. Där fick jag jobba i köket och även lite servering och diskningen. Jag jobbade som praktik så jag fick inte lån men jag var nöjd eftersom jag tyckte att det var roligt jobb, man hade alltid Bråttom. Jag tänkte om jag få jobba hus er då ska blir mycket bra eftersom jag har jobba länge på restaurang.
Fördelar
Man kunde äta vad man vill dö inne
Nackdelar
Att jag inte fick pengar
Jag fick lära känna personalen där, jag jobbar med olika personal varje dag. De är jätte trevliga och vi äter gratis lunch och får rast så att vi vilar. jobbet är rolig och intressant men ibland man blir trött.
Där finns viktigaste maträtter och man kan lära sig nya saker.
Det var bra att jobba på dagen men skulle gärna prova jobba kväll. Jag lärde mig mycket från dem.
Fördelar
grattis lunch
Nackdelar
Det var ett roligt och socialt arbete, man fick lära sig mycket om de dagliga sysslorna.
Fördelar
Gratis luncher och gratis frukost.
Nackdelar
Det var samma sak varje dag.
En typisk arbetsdag på scandic i receptionen är vanligt vist att bemöta kunder på ett positivt sett och alltid vara glad och trevlig utåt mot kunderna. På scandic lärde jag mig hur viktigt det är att erbeta i ett team och inte solo. För där är allting som n kedja. T.ex så måste städpersonalen veta vilka rum som ska städa och de måste meddela oss när dom är klara med ett rum så att vi kan lägga in det i systemet som ett ledigt rum. Den svåraste delen av jobbet var när det var många gäster som kom på en gång. Då kunde det bli stressigt inne vid receptionen när det blev en lång kö för dom som skulle checkas in. Den roligaste delen av jobbet var att få bemöta kunderna med ett leende på läpparna varje dag och även att arbeta med sina medarbetare för efter ett tag så började det kännas som ett man tillhörde en stor familj.
Det var mycket svårt jobb. Var ingen tid att vila. Bara jobba, jobba och mycket stressig. Betalar inte om man jobbar extra. Alla talade ryska. Dålig miljon. Rekommenderar inte!!!!!
Fördelar
gratis mat
Nackdelar
många
Helt ok, bra tempo och bra med timmar, dock lite oklart ibland
Fördelar
Gratis käk
Flexibla i arbetstjänst, välkomnande. Dock dålig komunikation av den chef vi hade
Fördelar
Gratis mat
Nackdelar
Dålig komunikation
Roligt ställe med mycket tempo, spec på helger! Som bartender tar man hand om gäster, serverar cocktails, vin öl och även mat.
En arbetsdag på Scandic Hotel i Skellefteå är sällan tråkig, det händer saker hela tiden. Frukost, lunch, konferensfika till Expolaris kongresscenter, hungriga hotellgäster som anländer sent, olika mässor och evenemang. De första åren jag jobbade där hade vi en billig buffé, karaoke och disco på fredagskvällarna, middag med vita dukar och dansband på lördagarna. Kul men jobbigt! Det har varit många chefs- och ledningsbyten som har inneburit stora förändringar under årens lopp, flexibilitet är ett måste.
Fördelar
Subventionerad personalmat, rabatt på boende på andra Scandic hotell.
Nackdelar
Obekväma arbetstider, högljudd och srtessig arbetsmiljö
Se ovan,bra arbetsklimat , god ledarskap , lyhörd , bra teamkänsla
Fördelar
förmåner
På hotellet är inte en dag lik den andra, jag hade 2 anställningar i ett. Jag jobbade som inne säljare 3 dagar i veckan med utformning av avtal, visningar, besöka nya och befintliga företagskunder. Sedan jobbade jag som Receptionist 2 dagar i veckan med de arbetsuppgifter som tillhör en receptionist, in och ut utcheckning , fakturering m.m. Jag lärde mig något nytt varje dag, min starkaste sida är service, det svåraste biten var på morgonen, eftersom det är ett företagshotell vill alla checka ut tidigt och på en smidigt sätt, men jag är stresstålig och gillar att jobba i hårt tempo. Det bästa var att få träffa människor från olika länder.
Fördelar
Grattis frukost, hotell frukost!!!
Nackdelar
Inga förmåner, dåliga arbetstider.
Toppen arbetsklimat med den bästa team känsla jag upplevt, men också den bästa Chef jag någonsin haft. När det var hög belastning tvekade ingen att jobba tills vi var ikapp, även om klockan vart 23. Högt i tak med mycket skratt och stor åldersspridning och bakgrund på medarbetarna.
Fördelar
Gratis frukostbuffe
Nackdelar
Scandic vart uppköpt av Hilton
Det är en stressig arbetsmiljö när man jobbar i köket.
Fördelar
Gratis frukost och lunch
Nackdelar
Stressigt
det är basta stallen att man är pig och glatt man börjar med kaffe sen till arbete misse a place man är redo inför dagen. jag lart mig teknik och att hjälpa varandra.
Har aldrig blivit behandlad så dåligt som på Scandic Umeå och detta pga ledningen! Man mår inte bra på den här arbetsplatsen, kollegor har gått in i väggen,fått permanenta arbetsskador men framförallt mått psykiskt dåligt pga hur man behandlar sin personal trakasserier och dåliga arbetsscheman är standard! Fusk med intjänade lediga dagar, inga pauser, man sitter i skiten VARJE dag, Alltid dåligt bemannat,övertid som man aldrig får betalt för,chefer som verkligen inte borde ha personalansvar eller ens vara chefer,löjligt låga löner. Dåligt planerat väldigt ofta så saknas det råvaror så att personal får fara och handla eller så är inte saker förberedda eller gjorda i tid så att allting blir förskjutet. Det är verkligen dagisnivå på denna arbetsplats då ingen tar ansvar för någonting alls och när folk väldigt ofta sitter i skiten då det blir stressigt så blir det väldigt dålig stämning och kollegor blir väldigt otrevliga å aggressiva mot varandra speciellt många kockar som inte kan hantera sitt humör! Folk som har erfarenhet och har jobbat länge har slutat då den här arbetsplatsen inte kan ta hand om sin egen personal så personalomsättningen är väldigt stor här då dom flesta slutar då dom inte orkar längre och söker sig vidare så fort dom hittar någonting annat som är bättre. Hotell ledningen är oseriös dom hittar på en massa skit om personalen och snackar en massa skit. Det enda positiva med jobbet var billiga hotellnätter som man bara fick tillgång till om man varit fast anställd i minst 2år först då har man uppfyllt kraven för att få tillgång till Scandics - mer...
Fördelar
Billiga hotellnätter
Nackdelar
Dålig hotell ledning, dåliga arbetstider, dålig lön, elaka chefer
På Scandic serverar vi otroligt fint ekologisk frukost till små som stora .Vi erbjuder även laktos och gluten intolerans alternativ. Vi på Scandic är medvetna om vårat miljöansvar, vara produkter är KROV - certifierad , vi använder miljö rengöringsmedel , sortera vara sopor mm.. Scandic erbjuder en arbetsmiljö som håller en hög professionell nivå där man kan prestera och utvecklas
Fördelar
grattis parkering
Nackdelar
Detta jobbet fick jag när jag var 17. Dålig lön och fick knappt några timmar att arbeta.
Miss nöjd med avdelning chef. Bra gäster och trevlig
Fördelar
Grattis mat
Nackdelar
Flexibel
Arbetsmiljön var ok, bra kultur och mat. jag lärt mig att kompa mera i tuff situation. och hur man kan jobba snabb.
Fördelar
gratis mat
Nackdelar
skadlig i kroppen