Scandic Hotels

Recensioner från anställda som Servitör / Servitris på Scandic Hotels

Den dagliga arbetsdagen för mig var checka in kolla upp alla konferensrum så allting var rent och alla bord och stolar var i rätt uppdelning beroende på hur stor konferensen skulle vara.och satte upp mikrofoner samt block och pennor tills det blev lunch då jag började med servitör till deras stora lunchbuffe med mera.
Fördelar
positiva gäster och team
Nackdelar
Vi jobbar som ett team, man trivs bra och bra arbetskollegor
jag älskar att jobba på scandic, trivdes superbra och hoppas jag får komma tillbaka efter coronan om jag inte börjat älska mitt nya jobb jag letar efter haha
Det går snabbt, det är jätteroligt, man är aldrig ensam och det finns alltid någon att fråga om man behöver hjälp.
Erfarenhet inom service och bemötande, med en bra stämning.
Jag tyckte att det var en fin arbets miljö där man alltid kunde vara sig själv
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
inget
På arbetsplatsen Scandic Visby lärde jag mig att jobba intensivt inte för att någon sa till mig utan för att min uppskattning för företaget var stor.
Fördelar
Otrolig gruppdynamik
Nackdelar
Korta arbetspass
Har aldrig blivit behandlad så dåligt som på scandic Trollhättan och detta pga ledningen! Man mår inte bra på denna arbetsplats, kollegor har gått in i väggen,fått permanenta arbetsskador men framförallt mått psykiskt dåligt pga hur man behandlar sin personal (och då är detta unga människor vi pratar om!?!) Fusk med timmar, svårt att hålla vad de lovar, man sitter i skiten VARJE dag, dåligt bemannat, inga raster där mat är inräknat, övertid varje pass,chefer som verkligen inte borde ha personalansvar eller ens vara chefer,löjligt låga löner...nä ursh listan kan göras lång! Det är verkligen dagisnivå på denna arbetsplats! Jag stod ut i 1,5 år men sa sedan upp mig tillsammans med en handfull andra som inte heller orkade mer. De söker konstant personal här då de inte kan få folk att stanna, så gör dig själv en tjänst..SÖK EJ du förtjänar bättre jag lovar!
Fördelar
Nackdelar
Ingenting funkar här
Vi har högtempo i det arbetsmiljö, jag hat lärt mig att lösa problemet på olika situationer och hjälpa folk vid behov. Jag trivs och känner mig bekväm med mina kollegor. Jag tycker att den svåraste delen av jobbet är när kunder inte är nöjda med våras service och tvärtom.
Fördelar
Kupponger och sommar och helgesrabbater
Nackdelar
Alkohol
En typisk arbetsdag börjar med att man kommer till Scandic där man blir bemöt av arbetskollegor som alltid är på sitt bästa humör. Dagen är fyllda av olika uppgifter, allt från att förbereda till exempel lunchen till att ta hand om gästerna. Jag har lärt mig att hantera stressade situationer samt hittat lösningar till problem. Mina arbetskollegor är underbara, alla hjälps åt och man behöver inte tveka en sekund på att be om hjälp när det behövs. Den svåraste delen med jobbet är ibland att de är väldigt många bollar i luften, men de hindrar inte mig. Det bästa med jobbet är att man alltid är på bra humör, tack vare arbetskollegorna.
Fördelar
vänner för livet
Nackdelar
långa dagar