Scandic Hotels

Recensioner från anställda som Frukostvärdinna på Scandic Hotels

Jag tyckte om att arbeta som frukostvärdinna då de alltid fanns arbetsuppgifter och det stod aldrig stilla.
En typisk arbetsdag på frukosten för mig på en vardag, kommer till jobbet vid 6:15, pratar lite med nattreceptionisten i 5 min sen går jag och byter om och stämplar in vid 6:29 då jag börjar 6:30. Så när jag ser mina kollegor säger jag god morgon och frågar hur dem mår, sen går jag ut i restaurangen och kollar runt för att se hur det ser ut och säger även god morgon till gästerna och hälsar dem gästerna som går att ha en trevlig dag och välkomna åter. Sen stänger vi vid 9:30 ungefär, och då blir det att ta ut alla vagnar och ta in all mat och all disk så vi kan dela in oss, sen är det bara att städa och fylla på saker i restaurangen, diska all disk och fylla på all mat för nästa dag. 30 min innan vi slutar ser vi till att blir klara med allt och städa inne i köket, sen är det lunch och då slutar vi. Jag jobbade med ett gäng jätteroliga kollegor och jag lärde mig så mycket av dem. Det svåraste delen med jobbet var ju i början då man skulle lära vart allt låg och vart allt skulle ligga, och hur man skulle lägga upp pålägg och grönsaker snyggt på en tallrik eller man skulle göra äggröra, men efter ett tag så blev det lättare och lättare då jag hade alla mina kollegor som stöttade mig och visade mig hur jag skulle göra det.
Fördelar
Gratis frukost, fick testa på att få jobba på olika avdelningar
Nackdelar
Lönen är inte den bästa
En typisk arbetsdag. Börja tidigt med stress och stort press. Det är måna om vad gästerna tycker efter som att de har nyss blivit klara med renoveringen av hoteller och då vill de att det ska vara toppklass på restaurangen också. När jag praktiserade där så drog dom ner på sin egna personal eftersom att det visste att de sjunde räkna med mig att jag gjorde jätte bra ifrån mig, så de tog mig som en som arbetade där, och det gjorde så att man fick ännu mer press på sig.
Fördelar
Det är snälla kollegor
Nackdelar
Dålig chef över frukosten.
Jag har fått lära mig mycket under min tid där, men har nu två gånger sökt mig vidare inom scandic men blivit tyvärr inte utvald, anledningen till att jag sökte mig vidare inom scandic var för att jag ville utveckla mig mera, vilket man ska kunna göra inom dem, för jag känner att jag kan allt inom servisjobbet under dagtid och jag kan mycket mer än vad jag egentligen behöver. Så nu tänkte jag försöka söka mig vidare för att kunna utveckla mig.
Helt ok, bra tempo och bra med timmar, dock lite oklart ibland
Fördelar
Gratis käk
Detta jobbet fick jag när jag var 17. Dålig lön och fick knappt några timmar att arbeta.
Jag plockar disk och diskar, lägger ut frukost och städar undan. Jag har lärt mig hur man pratar med gäster och att klara av stress. Det svåraste med jobbet är att man ska se till att alla som äter frukosten ska känna att dem får tillräckligt med service. Men det har inte varit några problem. Det bästa med jobbet är att man får träffa massa mäniskor från olika kulturer och länder. Och alla som jobbar där tar hand om varandra.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
På mitt gamla pratkikplats träffade jag positiva arbeskoleggor med ett stort smile.
Fördelar
gratis luncher
Nackdelar
jobbet passade för mig som är student och vill jobba deltid.
Fördelar
Jag bestämmer själv vilka dagar ska jobba
Nackdelar
börjar ibland 6 :00
En typisk arbetsdag på Scandic är att jag åker dit tidigt på morgonen. Byter om, dricker mitt kaffe, äter frukost sen när frukosten öppnar så ser jag till att all frukost finns framme i frukost buffén. Under arbetspasset så tar jag bort tallrikar, säger godmorgon och ser bara till att allt går som det ska. Jag har lärt mig att bemöta kunder väldigt bra, och även att jobba i snabb takt. Jag fick ledning av min handledare Denice första dagen, sen dess har det bara flutit på. Mina arbetskollegor är roliga, trevliga, hjälpsamma och lätta att arbeta med. Den svåraste delen av jobbet lär nog vara att försöka att alltid hålla tempot. Det finns lugna dagar, stressiga dagar och väldigt stressiga dagar. Den bästa delen av jobbet är att det är en härlig stämning, härlig arbetsmiljö och att vara bland människor.
Fördelar
Gratis frukost, bussarna går ofta dit och hem.
Nackdelar
det är en bra arbetsplats, men det är mycket tunga lyftbörjar kl 0500 om morgonen för att göra i ordning för gesternasom kommer kl0630.månd-fred.lör-sön startar man kl 0600till 1230 ca. jag har lärt mig mycket då skillnaden från phillipinerna och dubai är storaarbetscollegane är bra att jobba med, men det är många nya som måste läras upp hela tiden det tär påalle arbets collegane är bra even scheferna och samhörigheten
Fördelar
gratis frukost