Scandic Hotels

Recensioner från anställda på Scandic Hotels i Trollhättan

Arbetsfördelning för städets otroligt possitiva och stolta personal, de flesta med utländsk härkomst. Planering av nästkommande dagars personalläge och ringa in personal vid behov. Planeringen sker i ett dataprogram som heter Timeplan (detta är det svåraste för mej eftersom det ingår mycket mer än bara personalplanering), godkännande av arbetstider. Beställning av alla möjliga varor för i stort sett hela hotellet, Kontering av fakturor, städning ca 3tim.Jag har lärt mej att hotellmiljön är otroligt stressig och att en arbetsdag oftast varar 11 tim. Har lärt mej att de icke svenska medarbetarna är otroligt possitivt inställda till arbetet och är otroligt stolta över sitt jobb. Den svåraste delen är att proritera arbetsuppgifterna under stress. Det är en ljus och fin arbetsmiljö med många glada medarbetare på alla avdelningar.
Fördelar
bra pris för mat under dagen. 6 v sem. friskvårdsbidrag. rabatterade hotellnätter.
Nackdelar
hinner ej ta den rast man så väll hade behövt som ny. upplärningen är inte så bra.
Det var roligt att uppleva något nytt med nya personer i en ny miljö.
Fördelar
Gratis luncher, trevlig personal
Nackdelar
Korta raster
Har aldrig blivit behandlad så dåligt som på scandic Trollhättan och detta pga ledningen! Man mår inte bra på denna arbetsplats, kollegor har gått in i väggen,fått permanenta arbetsskador men framförallt mått psykiskt dåligt pga hur man behandlar sin personal (och då är detta unga människor vi pratar om!?!) Fusk med timmar, svårt att hålla vad de lovar, man sitter i skiten VARJE dag, dåligt bemannat, inga raster där mat är inräknat, övertid varje pass,chefer som verkligen inte borde ha personalansvar eller ens vara chefer,löjligt låga löner...nä ursh listan kan göras lång! Det är verkligen dagisnivå på denna arbetsplats! Jag stod ut i 1,5 år men sa sedan upp mig tillsammans med en handfull andra som inte heller orkade mer. De söker konstant personal här då de inte kan få folk att stanna, så gör dig själv en tjänst..SÖK EJ du förtjänar bättre jag lovar!
Fördelar
Nackdelar
Ingenting funkar här