Scandic Hotels

Recensioner från anställda på Scandic Hotels i Stockholm

Jag arbetade några gånger bara men av det jag fick lära mig där var det roligt
Jobbet kräver hög stresstålighet samt hög fysisk trålighet.
Fördelar
Bra erfarenhet
Nackdelar
Mycket stressigt och jobbiga arbetstider
Me aportó más experiencia en trabajos para hoteles
The work is high tempo, overcapacity in the restaurant and few employees to afford the flow of the guests. As an employee you do not matter as long as the balance sheet in the end is plus. Your voice and ideas for improvements barely pass the direct supervisor. Poor leadership, lack of information, unclear for your job description and above all the upgrade within the company depends on the personal liking of the manager rather than performance.
Ett av mina första och riktiga jobb och tycker att den upplevelsen kan inte ha blivit mycket bättre.
Fick direkt dåligt intryck av rekryteraren, ytlig, snorkig klåparr, tyvärr, framstår sig själv bara i media och tror på sitt examinerade ledarskap, som inte associerar med verkligheten,,, slösar med folks tid, och det intrycket lyser innan man kommit på intervju,, färdigskräddade mallar, automatiska svar, i högsta grad opersonligt,
Fördelar
inga dålig lön folk söker annat
Nackdelar
många, kräver allt men inget tillbaka för olediga arbetstider alla dagar.
Inom Scandic pratas det mycket om hur viktigt det är med en bra kultur inom företaget. Man skriver fina ord i annonser och marknadsföring osv. Men verkligheten är en annan, som på de flesta arbetsplatser. Det enda man bryr sig om är pengar, och när det kommer till att visa sin personal uppskattning så lyser det med sin frånvaro, trots att det går bra för företaget år efter år. De senaste åren har t.ex julklappen bestått av ett presentkort på träningskläder, med Scandic logga. Reklamprylar alltså. De som har åsikter ses oftast som negativa, och får inte samma möjligheter till karriärsklättring som de som tycker att allt är toppen. Mellancheferna kämpar för att nå avdelningens mål, och arbetar halvt ihjäl sig, trots att deras lön inte är mkt högre. De ska helst vara på två ställen samtidigt också
Fördelar
Staffrates på hotellrum
Nackdelar
Få förmåner i övrigt, mest hälsorelaterat
Very nice people who worked with me. Work on Scandic are not stressed! Very good housekeeping Manager 😁👍 Regards all städ personal 😁👌👍
Jag brinner för service yrken och detta jobb är ett sådant jobb
Fördelar
Roligt att träffa människor
Nackdelar
Stressigt ibland
En morgonpigg och duktig frukost ansvarig person börjar dagen med sin resterande personal. Kan ofta jobba flexibelt p.g.a. andra uppg. T.ex Man arbetar aktiv med att, lägga beställningen och arbeta med schemaläggning till frukost personal. Är närvarande på olika lednings möten samt informera sin resterande personal om nya och eventuella ändringar, förbättringar samt resultat Som ansvarig person har man lärt sig mycket om effektivitet, kvalitet, service och stresshantering. Scandic är en mångkulturellt arbetsplats
Fördelar
massa med förmåner
Nackdelar
tidiga arbetstider
Arbetet som receptionist är något jag tycker är roligt. På en del av hotellen jag jobbade var det inte något bra ledarskap. Hotellen som sådana är bra miljö.
Scandic är en kedja som man med stolhet kan jobba hos. Dom tar väl hand om sin personal och nästan alla chefer visar empati och förståelse. Scandic är perfekt för dig som vill jobba med hotell och service
Flexibla i arbetstjänst, välkomnande. Dock dålig komunikation av den chef vi hade
Fördelar
Gratis mat
Nackdelar
Dålig komunikation
En bra arbetsplats, mycket omkring som händer då det är ett hotel. Roligt ställe!
Roligt ställe med mycket tempo, spec på helger! Som bartender tar man hand om gäster, serverar cocktails, vin öl och även mat.
bästa arbetsplatsen trivdes både med organisationen och arbetskamraterna
Fördelar
topp ställe
Se ovan,bra arbetsklimat , god ledarskap , lyhörd , bra teamkänsla
Fördelar
förmåner
En typisk arbetsdag innefattar allt möjligt. Allt från att handla blommor till nyanställda till att ordna events på olika hotell. Har fått mer förståelse för hur man jobbar med att öka kundnöjdheten på Scandics hotell.
Fördelar
Bra pris på hotellrum
Nackdelar
Inga vad jag kan se
Arbetsmiljön var ok, bra kultur och mat. jag lärt mig att kompa mera i tuff situation. och hur man kan jobba snabb.
Fördelar
gratis mat
Nackdelar
skadlig i kroppen
Jag plockar disk och diskar, lägger ut frukost och städar undan. Jag har lärt mig hur man pratar med gäster och att klara av stress. Det svåraste med jobbet är att man ska se till att alla som äter frukosten ska känna att dem får tillräckligt med service. Men det har inte varit några problem. Det bästa med jobbet är att man får träffa massa mäniskor från olika kulturer och länder. Och alla som jobbar där tar hand om varandra.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
Roligt, nytt och spännande. Många roliga människor. Bra kollegor Bra dynamik.