Scandic Hotels

Recensioner från anställda på Scandic Hotels i Lund

Den dagliga arbetsdagen för mig var checka in kolla upp alla konferensrum så allting var rent och alla bord och stolar var i rätt uppdelning beroende på hur stor konferensen skulle vara.och satte upp mikrofoner samt block och pennor tills det blev lunch då jag började med servitör till deras stora lunchbuffe med mera.
Fördelar
positiva gäster och team
Nackdelar
Det var bra. Jag fick lara mig mycket om hospitality, restaurang och hur det fungera på stor köket. Tack
En typisk arbetsdag på scandic i receptionen är vanligt vist att bemöta kunder på ett positivt sett och alltid vara glad och trevlig utåt mot kunderna. På scandic lärde jag mig hur viktigt det är att erbeta i ett team och inte solo. För där är allting som n kedja. T.ex så måste städpersonalen veta vilka rum som ska städa och de måste meddela oss när dom är klara med ett rum så att vi kan lägga in det i systemet som ett ledigt rum. Den svåraste delen av jobbet var när det var många gäster som kom på en gång. Då kunde det bli stressigt inne vid receptionen när det blev en lång kö för dom som skulle checkas in. Den roligaste delen av jobbet var att få bemöta kunderna med ett leende på läpparna varje dag och även att arbeta med sina medarbetare för efter ett tag så började det kännas som ett man tillhörde en stor familj.
På jobbet jobbar vi vldigt mycket med stressen och att man ska hantera denna på rätt sätt, det ör att det blir roligare och enlare att jobba utan att få panik. Jättetrevliga medarbetare som alltid undrar hur man mår osv. Bästa med jobbet är hur man ser varandra utvecklas hela tiden. Ledningen tar allting seriöst och det finn alltid någon att kontakta ifall man har frågor. Det sämsta skulle nog vara miljön som ibland kan vara dålig och högljudd.
Fördelar
Trevliga arbetskamrater och folk som tar en på allvar.
Nackdelar
Arbetsmiljön ibland.