Scandic Hotels

Recensioner från anställda på Scandic Hotels i Göteborg

Jag tyckte om att arbeta som frukostvärdinna då de alltid fanns arbetsuppgifter och det stod aldrig stilla.
En typisk arbetsdag på frukosten för mig på en vardag, kommer till jobbet vid 6:15, pratar lite med nattreceptionisten i 5 min sen går jag och byter om och stämplar in vid 6:29 då jag börjar 6:30. Så när jag ser mina kollegor säger jag god morgon och frågar hur dem mår, sen går jag ut i restaurangen och kollar runt för att se hur det ser ut och säger även god morgon till gästerna och hälsar dem gästerna som går att ha en trevlig dag och välkomna åter. Sen stänger vi vid 9:30 ungefär, och då blir det att ta ut alla vagnar och ta in all mat och all disk så vi kan dela in oss, sen är det bara att städa och fylla på saker i restaurangen, diska all disk och fylla på all mat för nästa dag. 30 min innan vi slutar ser vi till att blir klara med allt och städa inne i köket, sen är det lunch och då slutar vi. Jag jobbade med ett gäng jätteroliga kollegor och jag lärde mig så mycket av dem. Det svåraste delen med jobbet var ju i början då man skulle lära vart allt låg och vart allt skulle ligga, och hur man skulle lägga upp pålägg och grönsaker snyggt på en tallrik eller man skulle göra äggröra, men efter ett tag så blev det lättare och lättare då jag hade alla mina kollegor som stöttade mig och visade mig hur jag skulle göra det.
Fördelar
Gratis frukost, fick testa på att få jobba på olika avdelningar
Nackdelar
Lönen är inte den bästa
Tryggt, stabilt, utvecklande och härligt företag att växa inom!
Fördelar
Utveckling och ledarskap
Nackdelar
Bra men jag vill ha det bästa i lön soh Svårt att bli fastanställning
Mycket ungdomar vilket är både negativt och positivt. Inte många kan svenska men engelskan funkar. det blir dock svårt att förstå varandra ibland även fast man pratar engelska. Samma arbetsuppgifter varje dag men även mycket fria händer att testa på nya saker. Många har en väldigt dålig och barnslig attityd och snackar skit vilket inte en arbetsledare ska göra. Ibland kan arbetsplatsen vara väldigt oseriös, men det är ett ställe att växa på.
En typisk arbetsdag va roligt och lätt med trevliga collegor.
I think it's a great job for those who are looking for extra work. The safe and work colleagues are great The job at the hotel is not difficult. It's very often fun.
jag tyckte att scandic inte hade koll när jag praktiserade var borta en vecka av min prao och det hade jag meddelat och sen när jag kom så visste dem inte att jag skulle komma
Man jobbar jätte mycket, men man skit lön, rekommenderar inte det jobbet
Nackdelar
jag förbättrar min svenska genom kommunicera med andra städare
Städa, torka, tvätta, byta, diska, och ta emot gäster.
Fördelar
Trevliga arbetskamrater
Nackdelar
Ont i ryggen
Ett fantastiskt hotell med en helt otrolig sammanhållning bland medarbetarna. En härlig anda och mycket gott samarbete. En arbetsplats som är varierande och om man vill, utvecklande.
Enkel arbetsmiljö med bra ledarskap, stöttande kollegor och chans att pröva andra avdelningar.
Fördelar
Billigare hotell övernattningar
Jag tycker att Scandic i stort är ett mycket bra företag som jag har mycket respekt för men jag märker att det läggs mycket energi på att spara pengar på att minimera personalen och dess arbetstid samtidigt som det läggs väldigt mycket pengar på att ta in tjänster utifrån.Jag tror att Scandic (och andra företag som jobbar på det här sättet) snart kommer att märka den hårda vägen att detta inte är ett hållbart arbetssätt.Jag tror även att det kommer visa sig vara katastrofalt att personalen får det ännu stressigare och samtidigt värderas sämre.Vissa avdelningar hetsas och stressas av avdelningschefer som inte har någon erfarenhet av arbetet som görs på avdelningen de faktiskt är har ansvar för. Många saknar kunskap och har svårt att se helheten av gästernas upplevelse vilket är väldigt synd. Det har troligen blivit fel i rekryteringen i många fall.
Fördelar
starkt varumärke, trogna gäster, mycket bra projekt på horisonten
Nackdelar
delvis dålig ledning på lokal nivå, fel personer på fel platser, konstiga prioriteringar.
Jag ledde receptionsarbetet under arbetspassen. Hanterar dagliga receptionsuppgifter som in och utcheckning, telefonväxel, klagomålshantering, kassahantering och att befintliga rutiner efterlevs.Man har ett starkt gästfokus och arbetar med mål och uppföljning, dels skapar förutsättningar för medarbetarna som ska ge professionell service till våra gäster.