Scandic Hotels
Recensioner från anställda på Scandic Hotels

Super kul arbetsplats

9 mars 2020
Ett högt arbetstempo med snabba beslut och otroligt engagerade medarbetare. Där kreativiteten flöder och dagen bara flyter på. Där man ena stunden tar beslut i städ frågor, till att ta emot gäster och deras upplevelser på hotellet, ekonomi beslut och planering, coachning av medarbetare, framtidsplanering m.m. Gillar detta arbetsklimat där man behöver vara multitasking och ha flera uppgifter igång hela dagarna. Samt att Scandic vill vara bäst och det vill jag också.
16 maj 2014
Konferansvärdinna, städ, kvällsvärdinna, servering (Tidigare anställd) - Borlänge, W
En typisk arbetsdag finns inte igentligen när man arbetar inom hotel och restaurang för det händer hela tiden nya spännande saker.
24 oktober 2020
Receptionist (Tidigare anställd) - Malmö
Jag har arbetat inom Scandic i olika omgångar sedan jag var 13 år och mitt första helg- sommarjobb. Det har varit en väldigt bra skolaJag har arbetat både på chefsnivå och som arbetareoch har alltid känt mig välkommen .Naturligtvis är alla enheter olika men överlag tycker jag Scandic är en bra arbetsgivare
Fördelar
förmånliga boendekostnader på Scandics hotel
Nackdelar
stressigt
15 oktober 2020
Köksbiträde (Tidigare anställd) - Örnsköldsviks kommun
Jag jobbade för två år sedan på hotell scandic i Örnsköldsvik. Där fick jag jobba i köket och även lite servering och diskningen. Jag jobbade som praktik så jag fick inte lån men jag var nöjd eftersom jag tyckte att det var roligt jobb, man hade alltid Bråttom. Jag tänkte om jag få jobba hus er då ska blir mycket bra eftersom jag har jobba länge på restaurang.
Fördelar
Man kunde äta vad man vill dö inne
Nackdelar
Att jag inte fick pengar