Scandic Hotels
Recensioner från anställda på Scandic Hotels

Mkt fint snack, liten verkstad

8 november 2019
Inom Scandic pratas det mycket om hur viktigt det är med en bra kultur inom företaget. Man skriver fina ord i annonser och marknadsföring osv. Men verkligheten är en annan, som på de flesta arbetsplatser. Det enda man bryr sig om är pengar, och när det kommer till att visa sin personal uppskattning så lyser det med sin frånvaro, trots att det går bra för företaget år efter år. De senaste åren har t.ex julklappen bestått av ett presentkort på träningskläder, med Scandic logga. Reklamprylar alltså. De som har åsikter ses oftast som negativa, och får inte samma möjligheter till karriärsklättring som de som tycker att allt är toppen. Mellancheferna kämpar för att nå avdelningens mål, och arbetar halvt ihjäl sig, trots att deras lön inte är mkt högre. De ska helst vara på två ställen samtidigt också
Fördelar
Staffrates på hotellrum
Nackdelar
Få förmåner i övrigt, mest hälsorelaterat
24 oktober 2020
Receptionist (Tidigare anställd) - Malmö
Jag har arbetat inom Scandic i olika omgångar sedan jag var 13 år och mitt första helg- sommarjobb. Det har varit en väldigt bra skolaJag har arbetat både på chefsnivå och som arbetareoch har alltid känt mig välkommen .Naturligtvis är alla enheter olika men överlag tycker jag Scandic är en bra arbetsgivare
Fördelar
förmånliga boendekostnader på Scandics hotel
Nackdelar
stressigt
12 april 2020
Receptionist (Tidigare anställd) - Kista
Scandic Kista är en bra arbetsplats om du gillar hårt arbete och känna uppskattning för det arbetet, cheferna är super bra och även kollegorna. Det finns massor av möjligheter för att utvecklas och lära sig, samt att klättra inom företaget. Jag rekommenderar starkt Scandic KISTA
19 juni 2020
Diskplockare (Tidigare anställd) - Stockholm
Jag arbetade några gånger bara men av det jag fick lära mig där var det roligt