Scandic Hotels
Recensioner från anställda på Scandic Hotels

Många beslut från det lilla till det stora

22 november 2018
Jag är en transparent ledare som inser vikten av att involvera avdelningscheferna för att kunna nå framgång. Självfallet finns det saker man måste vänta med att involvera sina medarbetare i fullt ut men det kan göras på ett smart sätt för att göra övergångar i beslut så smidiga som möjligt. Min typiska arbetsdag är inte alltid typisk eftersom det ofta involverar både gäster och medarbetarfrågor som dyker upp utan förvarning. Men jag går i princip alltid runt alla avdelningar på hotellet på morgonen, hälsar och kollar hur allt är. Därefter är det oftast morgonmöte med dagens agenda. Daglig ekonomisk uppföljning. Möte med mina avdelningschefer. Vara behjälplig i drift om det krävs. Kolla upp gästnöjdhet och följa upp antingen med gäster eller stämma av hur det hanterats. Veckomöten med avdelningar avseende ekonomisk strategi och försäljningsaktiviteter. HR-frågor och arbetsmiljöfrågor följs upp veckovis. Kulturen är grundad i delaktighet i beslut oavsett medarbetare. Alla ska och känner sig viktiga och delaktiga. Varje individ tillför något och alla jobbar mot samma mål. Svåraste delen är nog att få varje individ att verkligen förstå hur viktig hen är för helheten. Men att ge tid till detta på olika sätt är extremt viktigt för att få företaget att växa och stå ut från andra. Den bästa delen är när man känner att man når fram och att det börjar hända magiska saker som kommer från alla håll i organisationen och att medarbetarna verkligen andas att de trivs med arbetsplatsen, sina kollegor, gäster och ledningen. Och att de förstår att alla faktiskt bidrar.
Fördelar
Gemenskap och möjligheter att växa i ett stort företag
Nackdelar
Ledarskapet kan skifta enormt när nya chefer tillsätts
26 juni 2020
Restaurang Manager (Nuvarande anställd) - Upplands Väsby
Det var jätte kul att jobba som restaurant chef på Scandic Upplands Väsby.....det var så spännande värja dag...tog tid men till sist fick jag fixa min egen team.
17 januari 2020
Executive chef (Tidigare anställd) - Hasselbacken
Bra och tryggt företag att satsa på och göra skillnaden
4 oktober 2018
Frukostvärdinna/personalansvarig (Tidigare anställd) - Alvik
För att vara fösta jobbet tycker jag det var en trevlig miljö trevlig personal och mkt lärorik du fick lära dig att vara flexibel bli stresstålig att lära sig service.
Fördelar
Gemydlig arbetsplats
Nackdelar
Tidiga mornar
  1. Många beslut från det lilla till det stora