Scandic Hotels
Recensioner från anställda på Scandic Hotels

Lärorikt och service minded

20 november 2018
Väldigt lärorikt arbetsplats där man lär sig mycket om hotell och restaurang branschen. Men det är mycket hårt slit med jobbet. Det var stressigt och de som har jobbat flera år inom inringning/ vikariat gav dom inte fast anställning. Fanns inga garantier eller förmåner, löneförhöjningar hos Scandic Hotel. Bara om du är fast. Tycker jag inte är så bra. Man fick ingen vidare lön heller.
Fördelar
Nej
Nackdelar
Inga alls
24 oktober 2020
Receptionist (Tidigare anställd) - Malmö
Jag har arbetat inom Scandic i olika omgångar sedan jag var 13 år och mitt första helg- sommarjobb. Det har varit en väldigt bra skolaJag har arbetat både på chefsnivå och som arbetareoch har alltid känt mig välkommen .Naturligtvis är alla enheter olika men överlag tycker jag Scandic är en bra arbetsgivare
Fördelar
förmånliga boendekostnader på Scandics hotel
Nackdelar
stressigt
15 oktober 2020
Köksbiträde (Tidigare anställd) - Örnsköldsviks kommun
Jag jobbade för två år sedan på hotell scandic i Örnsköldsvik. Där fick jag jobba i köket och även lite servering och diskningen. Jag jobbade som praktik så jag fick inte lån men jag var nöjd eftersom jag tyckte att det var roligt jobb, man hade alltid Bråttom. Jag tänkte om jag få jobba hus er då ska blir mycket bra eftersom jag har jobba länge på restaurang.
Fördelar
Man kunde äta vad man vill dö inne
Nackdelar
Att jag inte fick pengar
29 september 2020
FRUKOSTVÄRDINNA (Tidigare anställd) - Göteborg
Jag tyckte om att arbeta som frukostvärdinna då de alltid fanns arbetsuppgifter och det stod aldrig stilla.