Scandic Hotels
Recensioner från anställda på Scandic Hotels

Intensiv och rolig arbetsmiljö

29 september 2020
Jag tyckte om att arbeta som frukostvärdinna då de alltid fanns arbetsuppgifter och det stod aldrig stilla.
24 september 2020
Samma rollSamma plats
Frukostvärdinna (Tidigare anställd) - Göteborg
En typisk arbetsdag på frukosten för mig på en vardag, kommer till jobbet vid 6:15, pratar lite med nattreceptionisten i 5 min sen går jag och byter om och stämplar in vid 6:29 då jag börjar 6:30. Så när jag ser mina kollegor säger jag god morgon och frågar hur dem mår, sen går jag ut i restaurangen och kollar runt för att se hur det ser ut och säger även god morgon till gästerna och hälsar dem gästerna som går att ha en trevlig dag och välkomna åter. Sen stänger vi vid 9:30 ungefär, och då blir det att ta ut alla vagnar och ta in all mat och all disk så vi kan dela in oss, sen är det bara att städa och fylla på saker i restaurangen, diska all disk och fylla på all mat för nästa dag. 30 min innan vi slutar ser vi till att blir klara med allt och städa inne i köket, sen är det lunch och då slutar vi. Jag jobbade med ett gäng jätteroliga kollegor och jag lärde mig så mycket av dem. Det svåraste delen med jobbet var ju i början då man skulle lära vart allt låg och vart allt skulle ligga, och hur man skulle lägga upp pålägg och grönsaker snyggt på en tallrik eller man skulle göra äggröra, men efter ett tag så blev det lättare och lättare då jag hade alla mina kollegor som stöttade mig och visade mig hur jag skulle göra det.
Fördelar
Gratis frukost, fick testa på att få jobba på olika avdelningar
Nackdelar
Lönen är inte den bästa
14 februari 2019
Frukostvärdinna (Nuvarande anställd) - Borås
En typisk arbetsdag. Börja tidigt med stress och stort press. Det är måna om vad gästerna tycker efter som att de har nyss blivit klara med renoveringen av hoteller och då vill de att det ska vara toppklass på restaurangen också. När jag praktiserade där så drog dom ner på sin egna personal eftersom att det visste att de sjunde räkna med mig att jag gjorde jätte bra ifrån mig, så de tog mig som en som arbetade där, och det gjorde så att man fick ännu mer press på sig.
Fördelar
Det är snälla kollegor
Nackdelar
Dålig chef över frukosten.
14 juli 2020
Food and Beverage manager / Restaurant manager (Tidigare anställd) - Göteborg
Tryggt, stabilt, utvecklande och härligt företag att växa inom!
Fördelar
Utveckling och ledarskap
  1. Intensiv och rolig arbetsmiljö