Scandic Hotels

Recensioner från anställda på Scandic Hotels

Jag jobbade för två år sedan på hotell scandic i Örnsköldsvik. Där fick jag jobba i köket och även lite servering och diskningen. Jag jobbade som praktik så jag fick inte lån men jag var nöjd eftersom jag tyckte att det var roligt jobb, man hade alltid Bråttom. Jag tänkte om jag få jobba hus er då ska blir mycket bra eftersom jag har jobba länge på restaurang.
Fördelar
Man kunde äta vad man vill dö inne
Nackdelar
Att jag inte fick pengar
Jag har arbetat inom Scandic i olika omgångar sedan jag var 13 år och mitt första helg- sommarjobb. Det har varit en väldigt bra skolaJag har arbetat både på chefsnivå och som arbetareoch har alltid känt mig välkommen .Naturligtvis är alla enheter olika men överlag tycker jag Scandic är en bra arbetsgivare
Fördelar
förmånliga boendekostnader på Scandics hotel
Nackdelar
stressigt
Jag tyckte om att arbeta som frukostvärdinna då de alltid fanns arbetsuppgifter och det stod aldrig stilla.
En typisk arbetsdag på frukosten för mig på en vardag, kommer till jobbet vid 6:15, pratar lite med nattreceptionisten i 5 min sen går jag och byter om och stämplar in vid 6:29 då jag börjar 6:30. Så när jag ser mina kollegor säger jag god morgon och frågar hur dem mår, sen går jag ut i restaurangen och kollar runt för att se hur det ser ut och säger även god morgon till gästerna och hälsar dem gästerna som går att ha en trevlig dag och välkomna åter. Sen stänger vi vid 9:30 ungefär, och då blir det att ta ut alla vagnar och ta in all mat och all disk så vi kan dela in oss, sen är det bara att städa och fylla på saker i restaurangen, diska all disk och fylla på all mat för nästa dag. 30 min innan vi slutar ser vi till att blir klara med allt och städa inne i köket, sen är det lunch och då slutar vi. Jag jobbade med ett gäng jätteroliga kollegor och jag lärde mig så mycket av dem. Det svåraste delen med jobbet var ju i början då man skulle lära vart allt låg och vart allt skulle ligga, och hur man skulle lägga upp pålägg och grönsaker snyggt på en tallrik eller man skulle göra äggröra, men efter ett tag så blev det lättare och lättare då jag hade alla mina kollegor som stöttade mig och visade mig hur jag skulle göra det.
Fördelar
Gratis frukost, fick testa på att få jobba på olika avdelningar
Nackdelar
Lönen är inte den bästa
jag trivdes väldigt bra och önskade få jobba kvar men så blev det tyvärr inte
Den dagliga arbetsdagen för mig var checka in kolla upp alla konferensrum så allting var rent och alla bord och stolar var i rätt uppdelning beroende på hur stor konferensen skulle vara.och satte upp mikrofoner samt block och pennor tills det blev lunch då jag började med servitör till deras stora lunchbuffe med mera.
Fördelar
positiva gäster och team
Nackdelar
Tryggt, stabilt, utvecklande och härligt företag att växa inom!
Fördelar
Utveckling och ledarskap
Nackdelar
Det var jätte kul att jobba som restaurant chef på Scandic Upplands Väsby.....det var så spännande värja dag...tog tid men till sist fick jag fixa min egen team.
Jag arbetade några gånger bara men av det jag fick lära mig där var det roligt
Vi jobbar som ett team, man trivs bra och bra arbetskollegor
jag älskar att jobba på scandic, trivdes superbra och hoppas jag får komma tillbaka efter coronan om jag inte börjat älska mitt nya jobb jag letar efter haha
Jobbet kräver hög stresstålighet samt hög fysisk trålighet.
Fördelar
Bra erfarenhet
Nackdelar
Mycket stressigt och jobbiga arbetstider
bra att man har bestämda arbets uppgifter plus att det fungerar bra att jobba i grupp som ett team i köket med samarbetet.
Finns ingen kultur med samarbete, från högsta ledning är det bara vanliga gamla floskler. Man undrar hur en del får sina jobb. Totalkass ledning med receptionschef i spetsen. Jobbade i köket
Fördelar
Finns inga
Nackdelar
Allt
Me aportó más experiencia en trabajos para hoteles
The work is high tempo, overcapacity in the restaurant and few employees to afford the flow of the guests. As an employee you do not matter as long as the balance sheet in the end is plus. Your voice and ideas for improvements barely pass the direct supervisor. Poor leadership, lack of information, unclear for your job description and above all the upgrade within the company depends on the personal liking of the manager rather than performance.
is a good environment to work , nice colleagues , lots of opportunities to move further in your carrer
Scandic Kista är en bra arbetsplats om du gillar hårt arbete och känna uppskattning för det arbetet, cheferna är super bra och även kollegorna. Det finns massor av möjligheter för att utvecklas och lära sig, samt att klättra inom företaget. Jag rekommenderar starkt Scandic KISTA
Det finns jättemycket att lära mig här. Jag försöker jobba inom redovisning och marknadsföring.
Really good working conditions and we'll organized team leaders
Ett högt arbetstempo med snabba beslut och otroligt engagerade medarbetare. Där kreativiteten flöder och dagen bara flyter på. Där man ena stunden tar beslut i städ frågor, till att ta emot gäster och deras upplevelser på hotellet, ekonomi beslut och planering, coachning av medarbetare, framtidsplanering m.m. Gillar detta arbetsklimat där man behöver vara multitasking och ha flera uppgifter igång hela dagarna. Samt att Scandic vill vara bäst och det vill jag också.