Scandic Hotels recensioner av medarbetare

Hittade 103 recensioner som matchade sökningen Se alla 128 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Great work experience
Housekeeping (Tidigare anställd) –  Helsingborg Sweden22 april 2019
Excellent introduction to my working life. Was able to get a good experience as to what is required in a service oriented job and how to ensure hospitality.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Hårt arbetande och punktligt
Städare (Nuvarande anställd) –  Södertälje11 april 2019
Jag är intresserad. Jag gillar arbete.
Tack för möjligheten
Fördelar
Mer erfarenhet
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Hjälpsam. Social . Glad . Gäller och samarbeta. Flexibel . Stor förmågan
fastighetstekniker / fastighetsskötare (Tidigare anställd) –  Södertälje kommun30 mars 2019
Jag gäller att jobba med gruppen eller ensam som självständigt. Jag har tålamod. Jag kan hantera stress på bra sätt . Jag jobbar med bra kvalitet
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Bra arbetsmiljö
Kallskänka (Nuvarande anställd) –  Malmö10 mars 2019
Trevlig arbetsmiljö med skidtande uppgifter från dag till dag. Tydliga mål och kravbilder, bra arbetsförhållanden.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Jobbig arbetsplats
Frukostvärdinna (Nuvarande anställd) –  Borås14 februari 2019
En typisk arbetsdag.
Börja tidigt med stress och stort press. Det är måna om vad gästerna tycker efter som att de har nyss blivit klara med renoveringen av hoteller och då vill de att det ska vara toppklass på restaurangen också.
När jag praktiserade där så drog dom ner på sin egna personal eftersom att det visste att de sjunde räkna med mig att jag gjorde jätte bra ifrån mig, så de tog mig som en som arbetade där, och det gjorde så att man fick ännu mer press på sig.
Fördelar
Det är snälla kollegor
Nackdelar
Dålig chef över frukosten.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 4Rapportera
Allt bra
extra jobb (Tidigare anställd) –  Göteborg5 februari 2019
I think it's a great job for those who are looking for extra work. The safe and work colleagues are great
The job at the hotel is not difficult.
It's very often fun.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Produktiv och rolig arbetsmiljö
Bartender, Servitör och hovmästare (Tidigare anställd) –  Stockholm3 februari 2019
Jag brinner för service yrken och detta jobb är ett sådant jobb
Fördelar
Roligt att träffa människor
Nackdelar
Stressigt ibland
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Produktiv
timanställd servitris, kassapersonal (Tidigare anställd) –  Södertälje3 januari 2019
Jag tycker de är kul o komma till jobbet varje morgon! Ny dag nya upplevelser och kunder.
Fördelar
Roliga och samarbetsfulla kollegor
Nackdelar
Inte hinna ta sin lunch
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Många beslut från det lilla till det stora
Hotel Manager (Tidigare anställd) –  Scandic Alvik22 november 2018
Jag är en transparent ledare som inser vikten av att involvera avdelningscheferna för att kunna nå framgång. Självfallet finns det saker man måste vänta med att involvera sina medarbetare i fullt ut men det kan göras på ett smart sätt för att göra övergångar i beslut så smidiga som möjligt.

Min typiska arbetsdag är inte alltid typisk eftersom det ofta involverar både gäster och medarbetarfrågor som dyker upp utan förvarning. Men jag går i princip alltid runt alla avdelningar på hotellet på morgonen, hälsar och kollar hur allt är. Därefter är det oftast morgonmöte med dagens agenda. Daglig ekonomisk uppföljning. Möte med mina avdelningschefer. Vara behjälplig i drift om det krävs. Kolla upp gästnöjdhet och följa upp antingen med gäster eller stämma av hur det hanterats. Veckomöten med avdelningar avseende ekonomisk strategi och försäljningsaktiviteter. HR-frågor och arbetsmiljöfrågor följs upp veckovis.

Kulturen är grundad i delaktighet i beslut oavsett medarbetare. Alla ska och känner sig viktiga och delaktiga. Varje individ tillför något och alla jobbar mot samma mål.

Svåraste delen är nog att få varje individ att verkligen förstå hur viktig hen är för helheten. Men att ge tid till detta på olika sätt är extremt viktigt för att få företaget att växa och stå ut från andra.

Den bästa delen är när man känner att man når fram och att det börjar hända magiska saker som kommer från alla håll i organisationen och att medarbetarna verkligen andas att de trivs med arbetsplatsen, sina kollegor, gäster och ledningen. Och att de förstår att alla faktiskt bidrar.
Fördelar
Gemenskap och möjligheter att växa i ett stort företag
Nackdelar
Ledarskapet kan skifta enormt när nya chefer tillsätts
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 2Rapportera
Lärorikt och service minded
Hotellstäderska (Tidigare anställd) –  Halmstad20 november 2018
Väldigt lärorikt arbetsplats där man lär sig mycket om hotell och restaurang branschen. Men det är mycket hårt slit med jobbet. Det var stressigt och de som har jobbat flera år inom inringning/ vikariat gav dom inte fast anställning. Fanns inga garantier eller förmåner, löneförhöjningar hos Scandic Hotel. Bara om du är fast. Tycker jag inte är så bra. Man fick ingen vidare lön heller.
Fördelar
Nej
Nackdelar
Inga alls
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 2Rapportera
Intressant
Kock (Nuvarande anställd) –  Gävle31 oktober 2018
Det är en väldig variation av arbete, man lär sig mycket om hur det är att driva större restauranger
Fördelar
Stort företag, stor chans för utveckling
Nackdelar
Stort företag, stor chans att inte bli sedd
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
Varför jag söker mig vidare
Frukostvärdinna (Nuvarande anställd) –  Södertälje28 oktober 2018
Jag har fått lära mig mycket under min tid där, men har nu två gånger sökt mig vidare inom scandic men blivit tyvärr inte utvald, anledningen till att jag sökte mig vidare inom scandic var för att jag ville utveckla mig mera, vilket man ska kunna göra inom dem, för jag känner att jag kan allt inom servisjobbet under dagtid och jag kan mycket mer än vad jag egentligen behöver. Så nu tänkte jag försöka söka mig vidare för att kunna utveckla mig.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 2Rapportera
bra service
hjälpsam (Tidigare anställd) –  Göteborg6 september 2018
Scandic Hotell står för kundnärhet och bra service.
Man känna sig välkommen där.
Mvh
Iltaf Hajdari
Fördelar
dag och natt
Nackdelar
vet inte
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 13Nej 2Rapportera
Roligt jobb
Receptionist (Nuvarande anställd) –  Stockholm27 augusti 2018
Arbetet som receptionist är något jag tycker är roligt. På en del av hotellen jag jobbade var det inte något bra ledarskap. Hotellen som sådana är bra miljö.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8Nej 4Rapportera
En bra hotell kedja
Receptionist (Tidigare anställd) –  Stockholm12 augusti 2018
Scandic är en kedja som man med stolhet kan jobba hos. Dom tar väl hand om sin personal och nästan alla chefer visar empati och förståelse. Scandic är perfekt för dig som vill jobba med hotell och service
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 23Nej 4Rapportera
trygg arbetsmiljö
Sommarjobb (Tidigare anställd) –  Södertälje8 augusti 2018
under min tid på scandic så kände jag mig väldigt trygg med arbetsmiljön och mina arbets kollegor.
Fördelar
gratis luncher
Nackdelar
inga förmånder
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Det är roligt att jobba i hotell men också är lite jobbigt.
sommarjobb (Nuvarande anställd) –  Södertälje12 juli 2018
Jag fick lära känna personalen där, jag jobbar med olika personal varje dag. De är jätte trevliga och vi äter gratis lunch och får rast så att vi vilar. jobbet är rolig och intressant men ibland man blir trött.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 3Rapportera
Produktiv
Praktik (Tidigare anställd) –  Malmslätt29 juni 2018
Där finns viktigaste maträtter och man kan lära sig nya saker.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 4Rapportera
Rolig och kul
Praktikant (Tidigare anställd) –  Väsby25 juni 2018
Det var bra att jobba på dagen men skulle gärna prova jobba kväll.
Jag lärde mig mycket från dem.
Fördelar
grattis lunch
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 2Rapportera
Rolig erbetsplats
Hotell receptionist (Tidigare anställd) –  Lund10 juni 2018
En typisk arbetsdag på scandic i receptionen är vanligt vist att bemöta kunder på ett positivt sett och alltid vara glad och trevlig utåt mot kunderna. På scandic lärde jag mig hur viktigt det är att erbeta i ett team och inte solo. För där är allting som n kedja. T.ex så måste städpersonalen veta vilka rum som ska städa och de måste meddela oss när dom är klara med ett rum så att vi kan lägga in det i systemet som ett ledigt rum. Den svåraste delen av jobbet var när det var många gäster som kom på en gång. Då kunde det bli stressigt inne vid receptionen när det blev en lång kö för dom som skulle checkas in. Den roligaste delen av jobbet var att få bemöta kunderna med ett leende på läpparna varje dag och även att arbeta med sina medarbetare för efter ett tag så började det kännas som ett man tillhörde en stor familj.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 3Rapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Scandic Hotels. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,8