Scandic Hotels

Recensioner från anställda på Scandic Hotels

Jag arbetade några gånger bara men av det jag fick lära mig där var det roligt
Tryggt, stabilt, utvecklande och härligt företag att växa inom!
Fördelar
Utveckling och ledarskap
Nackdelar
Det var jätte kul att jobba som restaurant chef på Scandic Upplands Väsby.....det var så spännande värja dag...tog tid men till sist fick jag fixa min egen team.
Det är bäst hotell och jag gäller jobba på detta hotell
Vi jobbar som ett team, man trivs bra och bra arbetskollegor
jag älskar att jobba på scandic, trivdes superbra och hoppas jag får komma tillbaka efter coronan om jag inte börjat älska mitt nya jobb jag letar efter haha
Jobbet kräver hög stresstålighet samt hög fysisk trålighet.
Fördelar
Bra erfarenhet
Nackdelar
Mycket stressigt och jobbiga arbetstider
bra att man har bestämda arbets uppgifter plus att det fungerar bra att jobba i grupp som ett team i köket
med samarbetet.
Finns ingen kultur med samarbete, från högsta ledning är det bara vanliga gamla floskler. Man undrar hur en del får sina jobb. Totalkass ledning med receptionschef i spetsen.

Jobbade i köket
Fördelar
Finns inga
Nackdelar
Allt
Me aportó más experiencia en trabajos para hoteles
The work is high tempo, overcapacity in the restaurant and few employees to afford the flow of the guests. As an employee you do not matter as long as the balance sheet in the end is plus. Your voice and ideas for improvements barely pass the direct supervisor. Poor leadership, lack of information, unclear for your job description and above all the upgrade within the company depends on the personal liking of the manager rather than performance.
is a good environment to work , nice colleagues , lots of opportunities to move further in your carrer
Scandic Kista är en bra arbetsplats om du gillar hårt arbete och känna uppskattning för det arbetet, cheferna är super bra och även kollegorna. Det finns massor av möjligheter för att utvecklas och lära sig, samt att klättra inom företaget.

Jag rekommenderar starkt Scandic KISTA
Jag jobbar som skiftleader på house keeping avdelning på scandic alvik hotell! där gör jag olika uppgifter som för dela till personalen listor till alla rum som de skulle städa. lägga till dem timmar på time plan. jag kollar om allt går bra på jobbet och löser problem som händer och ibland förhindra det innan det händer om jag får reda på det från början! varje ag är det något nytt att man lära sig eftersom varje dag är inte lika varandra. Den svåraste delen är när jag måste kontakta med personalen som kommer från olika länder med olika kultur och ursprang, många av dem som inte kan språket då man måste hitta ett sätt att Kommunicera med dem! den bästa delen för mig när jag möter personalen på morgonen och impower dem med mycket positiva energi och när jag hjälper dem ( teamwork).
Det finns jättemycket att lära mig här. Jag försöker jobba inom redovisning och marknadsföring.
Really good working conditions and we'll organized team leaders
Ett högt arbetstempo med snabba beslut och otroligt engagerade medarbetare. Där kreativiteten flöder och dagen bara flyter på.
Där man ena stunden tar beslut i städ frågor, till att ta emot gäster och deras upplevelser på hotellet, ekonomi beslut och planering, coachning av medarbetare, framtidsplanering m.m.

Gillar detta arbetsklimat där man behöver vara multitasking och ha flera uppgifter igång hela dagarna. Samt att Scandic vill vara bäst och det vill jag också.
Ett av mina första och riktiga jobb och tycker att den upplevelsen kan inte ha blivit mycket bättre.
Bra men jag vill ha det bästa i lön soh Svårt att bli fastanställning
Mycket ungdomar vilket är både negativt och positivt. Inte många kan svenska men engelskan funkar. det blir dock svårt att förstå varandra ibland även fast man pratar engelska. Samma arbetsuppgifter varje dag men även mycket fria händer att testa på nya saker. Många har en väldigt dålig och barnslig attityd och snackar skit vilket inte en arbetsledare ska göra. Ibland kan arbetsplatsen vara väldigt oseriös, men det är ett ställe att växa på.
Det går snabbt, det är jätteroligt, man är aldrig ensam och det finns alltid någon att fråga om man behöver hjälp.