Sandvikens Kommun

Recensioner från anställda på Sandvikens Kommun

Jag heter Ristom och jag är 26 år gammal. Jag borde i Sverige 4 år och jag trivs jättebra . Jag talar tigrigna och ganska svenska
Fördelar
Jag ensam
Nackdelar
Jag
En typisk arbetsdag är stressig men rolig. Jag har lärt mig mycket om ergonomi, datakunskap och mycket inom det sociala.
Jag skulle vilja hitta ett sommarjobb nu till sommaren 2020, jag kommer nog acceptera vilket jobb som helst då jag inte har något att göra på sommaren och är redo att hjälpa folk, städa, fylla på varor på hyllorna, osv. Jag är 15 år gammal, men jag orkar med det mesta.
Det finns inga möjligheter för dom som flyttar i kommunen.
Fick nästan inga jobb, jag klarade inte, med livet nästan, då lämnade och säga upp min lägenhet i Sandviken hus, hade inga pengar för att betala hyra, och livskostnader. Och fick sälja alla möbler som jag köpte för ett par månader sen och flyttar därifrån. Till stora staden. För finns mer möjlighet.

Och
Jag har jobbat på flera ställe men jag tycker att min värsta upplevelse var det i Sandviken.
Hej
Mitt name är Tesfay Mengstab jag bor i Sandviken och arbeta i högbo bruk under kommun jag har arbetat nästa 2 år men nu slut 31 oktober Jag vill ha ansöka annat jobb om de ha ledning .

Hälsningar Tesfay Mengstab
Kommunen sparar in på flera viktiga delar och har en ansträngd ekonomi. Vi får arbeta under hårda förhållanden då vi inte får använda vikarier vid behov. Låg lön jämfört med resten av landet.
Fördelar
Gratis luncher, 30 min betald friskvård per vecka
Nackdelar
Brist på vikarier, låg lön
En vanlig dag är noga planerad och jag tycker om att vara effektiv så det passar mig perfekt.
Jag har fått träna på att prata med människor på alla plan med olika sjukdomar.

chefen är bra, hon är " en av oss" och värnar om att vi ska trivas.

många anser att hemtjämsten är en stressig arbetsplats, men det tycker inte jag.

Man måste lära sig att lägga upp dagen för att få ut så mycket tid som möjligt.

I början kan det vara svårt om man inte är van att ha mycket att göra, det kommer med rutinen.

Det svåraste är att lämna en människa som är ensam och vill ha sällskap, men samtidigt är det roligaste att få göra en gammal ensam människas dag bättre.
Fördelar
glädje, arbetskamrater, eget ansavar
Nackdelar
dålig timlön
Trevliga arbetsuppgifter som matchar utbildning. Under min anställning fanns inledningsvis vissa problem i arbetsgruppen men tack vare en engagerad chef så vidtogs åtgärder för att rätta till problemen. Mindre bra löneutveckling och ingen kontakt med beslutsfattande. Väldigt avgränsad verksamhet som inte kommunicerar med övriga verksamheter under samma arbetsgivare. Det är min erfarenhet och den är tagen från en tid då organisationen såg annorlunda ut än idag så jag tror att mycket har förändrats i positiv riktning.
tyvärr så oftas om någon personal var sjuk så fick vi ej vikarie, utan då fick vi stressa ännu mer än vanligt, men jag trivdes med att jobba och hjälpa äldre
Roligt att hjälpa folk från andra länder som behöver komma ut i arbetslivet och jag var till stor hjälp med mitt modersmål så jag kunde översätta mer korrekt så jag hann med mycket på 4 veckor
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
Oflexibla tider
Jag lärde mig saker jag behövde inom skog. Det var en rolig tid som slutade efter ett år.
Det bästa var röjning.
Nackdelar
att man måste sluta efter ett år
Produktiv, rolig arbetsmiljö, bra arbetskamrater och ha det roligt på jobbet.
Fördelar
gratis lunch, gratis mellanmål och högre lön
Nackdelar
Ingen får viska om någon annan och inga skit
Trivs bra me de boende
Hjälpa boenden med vardagliga sysslor
Bra och varierande arbetsuppgifter, lönen är tyvärr för dålig.
tycker om detta jobb.
eftersom i nulägge sverige behöver mycket på tolk och jag vill också hjälpa mina folkländet.
Fördelar
gratis luncher
Nackdelar
inget
Fick chansen att börja som habiliterare på ett boende i Sandviken med funktionshindrade människor. Hade inte kunskapen från början och tog ett tag att förstå yrket.

Det hindrade inte mig ifrån att vilja jobba och förstå samt komma in i yrket. Jag hade underbara kollegor som hjälpte mig att komma igång vilket gjorde det lättare för mig.

Arbetsuppgifterna: Varje dag är en sk. "Hemmadag". Då inleder man en planering för den brukar genom att förbereda en matlista för en hel vecka, hjälpa till med städningen och tvätt. Brukaren brukar sitta och bestämma sin egen matlista vilket man prioriterar. Sista delen är planering och aktivitet som man bokar in så som allt från en fika till bowling och friluftsdag.

Mina kollegor bestod av samtliga erfarna kvinnor som jobba inom branschen länge vilket dom lärde mig tålamod med jobbet vilket var väldigt nyttigt för mig som människa och nybörjare.

Det bästa med jobbet var människor runt omkring osm fyllde dagen med glädje och harmoni.

Det svåraste med jobbet var i början vilket var att jag var osäker men man höjde sig för varje dag som gick.
Fördelar
Fika
Nackdelar
Inget
En bra arbetsplats där vikarier också får vara med och tycka och tänka. Väldigt omtänksamt, chef som är mån om personalen och en god sammanhållning på arbetet! Arbetsdagarna är roliga och givande, den blir vad man gör den till! Jag har lärt mig väldigt mycket den korta tiden jag vart här hittills, det är för att jag får ta mycket ansvar.
Jag trivs med mitt jobb just nu och har bra rektor på skolan. det är trevligt att jobba med elever från olika kulturer.
Fördelar
Trevliga elever och kollegor
Nackdelar
Tråkig arbetsmiljö och trånga arbetsplatser
personlig assistent är ett givare jobb som man ger mycket av sig själv av, man lär sig mycket av sig själv vad man kan.
Man arbetar under tuffa förhållanden, men med rätt arbetsgrupp klarar man allt!
Fördelar
TimeCare
Nackdelar
Arbetstiderna