SAMHALL logo
SAMHALL

Recensioner från anställda på SAMHALL

Hittade 206 recensioner som matchade sökningenVisa alla 208 recensioner

Exemplariskt. Fint kamratskap

Det var lärande och initiativt rikt. Personalen var väldigt insatta i situationen. Chefen var väldigt tillmötes gående.

Fördelar

Kamratskap

Nackdelar

Ingen

Rolig arbetsmiljö

Jag trivdes vissa dagar va de mycket och göra och andra dagar ingenting.

Fördelar

Vet inte

Nackdelar

Vet inte

Mycket ensamjobb

Kommer aldrig att jobba på Samhall igen........finns inga bra chefer

Det var roligt att jobba där men ledningen ljög och bröt sina egna regler.

Samhall är till för de som har funktionsnedsättningar som har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Men de har blivit mer som ett vanligt företag som anställer friska personer. När jag börja på Samhall sa de att jag fick jobba ett år sedan vara arbetslös å söka jobb ett år för att sedan söka till Samhall igen. Men när jag slutade sade både arbetsförmedlingen och Samhall att de aldrig har sagt så. De höll på så att de bröt sina löften å regler hela tiden. som till exempel fick oss att jobba gratis shor på vintern.

Fördelar

kan inte få sparken av samhall utan arbetsförmedlingens godkännande

Nackdelar

ledningen är som en hönsgård

Sök hit om du vill bli utnyttjad

Jag jobbade med tredjepartslogistik men blev aldrig lyssnad på, jag var bara tyvärr en "slit och- slängvara. På APT lät det såhär: Detta jobb är bara till för 2 personer medan andra blev tvingade att lyssna. Personen jag jobbade med var opererad och jag fick utföra tunga lyft över axlarna och efter min sjukskrivning fick jag heller inget lättare jobb utan bara samma jobb igen. Vid påföljande semester såg de längre inte röken utav mig..

Fördelar

Friskvård

Nackdelar

Man fick inte sin röst hörd

Praktikanter är inte värda nånting

Driftledare lyssnar inte på praktikanter ljuger rak i ansikte på dig, flyttar dig runt utan anledning försöker straffa folk och hitta på saker.

Fördelar

nära till praktik

Nackdelar

praktikanter för jobba mer än anställda

Uselt företag

Diktaturfasoner på cheferna, ingen respekt för andra

Högt tempo, noga att det är kvalité på städuppdraget

Saknar möjlighet till att bli befodrad, har man jobbat ett tag med lokalvård, vill man bli stimulerad och får utbildningar! så man förkovrar sig! Samhall är bra start om man hamnat utanför system och sen vill in på arbetsmarknaden.

Fördelar

Ibland jobba i sin egen takt

Nackdelar

Roligt att gå dit iallafall.

Det jag lärt mig är att det finns absolut 0 planering från våra chefer och att de absolut inte skulle göra något för oss om vi bad om det. Vi som jobbar och städar för Samhall är extremt villiga och produktiva. Jag, som normalt har svårt att prata med folk, har det extremt roligt på Samhall. Jag älskar att gå till jobbet, men inte pga självaste jobbet, utan pga mina kollegor. Det som behövs är planering. De förväntar sig att min kollegor ska vidbefodra information, att vi ska själva bestämma vem som gör vad när vi blir skickade till andra ställen. ånga av oss får ingen utbildning, och det är inte kollegornas jobb att visa. Vi får ingen sprit, fastän vi är tillsagda att sprita. Vi får inte saker till att städa, tex flaskor, moppar, handskar, masker eller ens riktiga verktyg, när vi bett om dom i flera månader. Samhall behöver absolut fokusera sig mer på sin arbetskraft och hur de behandlar oss. Vi är som en familj, vi tar hand om varandra. Men den planering och ledarskap vi har just nu behövs jobbas på.

Fördelar

kollegorna

Nackdelar

får inte ens ta frukt från fruktskålen, och planering.

Varför finns Samhall?

Samhall riktar sig till människor som har någon form av funktionsvariation. Till människor som står utanför den reguljära arbetsmarknaden. Tanken är att på Samhall skall utveckla, tro på och stötta dessa personer hitta sitt bästa jag och utvecklas i det de kan bäst utifrån sin egen kapacitet. Samhall skall utveckla människor i arbete. Dessvärre har Samhall blivit alltmer vinstdrivande och tappat de värderingar som styr förtaget. Istället för tron på människan, har pengar och produktion kommit i alltför stort fokus. Det har utvecklats från ett företag med mjuka värden till ett hårt och pengahungrigt företag... Tyvärr!

Lediga jobb på SAMHALL

Se fler jobb

Många bollar i luften. Jätte mycket variation på medarbetere, tid med att träffa kunder, kämpa med övergångar

Det kommer och går chefer hela tiden det spelar ingen roll om du har bra utbildning så brinner hjärnan,fullkomligt kaos på dagarna. En VD som inte har känsla för dom olika funktionsnedsättningar som finns.

Fördelar

Finns inga

Nackdelar

Stress, kollegor som bränner ut sig, kunder som gnäller, hinner inte med rehabfrågor.

All kritik mot samhall

Jag var på Samhall som uva anställd i ett år och det året var allt annat än bra... Har nog aldrig vart hemma så mkt någonsin dom tar ingen som helst översyn på något brist i kommunikation mellan driftledare och chefer tex men värsta perioden var nog som praktikant/arbetsprövning för tro mig och tror dem flesta som varit där kan hålla med men jag vart fan skickad överallt hade nog 3-4 ställen på 1 dag..... Nej all kritik mot samhall🤬

Fördelar

Gratis kurser

Nackdelar

Du behandlas som en trasdocka

Enformigt

Enformigt, många olika ställen, inga egna utprovade arbetskläder.

Fördelar

Nackdelar

Ingen introduktion/utbildning innan man började.

Kaos

Hemskt. Riktigt dålig människosyn från ledningen.Jobbade som områdeschef. Började där för att göra en insats slutade dör att det var omöjligt. Ledningen ser de anställda som siffror .

Fördelar

Medarbetarna

Nackdelar

Chefer utan hjärta

Sämsta arbets plats man kan vara på.

Dom tar ingen hänsyn till ens diagnos. Man har inte ett eget rum på arbets platsen där man kan sitta och vila.Dom hantera Corona inte alls dom följer inte restriktionerna. Dom begär inte att man ska ha munskydd och inte håller nån avstånd heller. Dom tvingar en att sitta av en massa tid i onödan då man inte har något att göra på arbets platsen och riskera att smitta varandra.

Fördelar

Enda fördelen att man får lite lön.

Nackdelar

Man får jätte liten betalt för att jobba heltid så är det skamset.

Allt det alla säger stämmer

Tyvärr så har så gott som alla som har recenserat här helt rätt tyvärr måste jag säga

Fördelar

Existerar inte

Nackdelar

All jävla skit snack går på nerverna

Ingen bra miljö egentligen

Det är för mycket strul och det är ingen kommunikation mellan cheferna överhuvudtaget =/

Fördelar

Ingen

Nackdelar

Allt

Stressig orättvis empatilös företag

Om du va inte sjuk innan, det blev du där. Fel ledning

Fördelar

Inget

Nackdelar

Blåga

Prodiktiv, rolig arbetsmiljö

Man är mycket produktiv på arbetsplatsen, samt får fäffa härliga och roliga arbetskamrater om msn väl kommer överens

Oenig ledningsgrupp

Att det är slitningar i ledningsgruppen märks på den inkonsekventa styrningen, och de ständiga hugskotten ”från höften”. God sammanhållning lokalt i första linjen dock, vilket gör det värt att sträva vidare.

Fördelar

Anställningstryggheten

Nackdelar

Lönen

Rolig men jobbig

Hade bra kollegor, men vissa favoriserades och dessa åkte bara runt i bilen, det klagades på att driften gjorde så här med vissa. Sen ansåg driften att det var okej att en viss person tafsade på tjejer. Känns inte som samhall i Trollhättan är för sådana som har svårigheter, utan för sådana som har svårt med det svenska språket.
  • SAMHALL