SAMHALL

Recensioner från anställda på SAMHALL

Hittade 234 recensioner som matchade sökningenVisa alla 238 recensioner

Härlig miljö

Du träffar andra människor som har sina svårigheter osvMen gemenskapen är ganska bra faktiskt

Dålig Organisering

I allmänhet så spenderades mer tid med att vänta på jobb på plats än att arbeta, då man ska vara redo att ersätta i fall att olyckor händer. Man sitter bara och rullar tummarna och försöker underhålla sig själv, man vänjer sig så det är inte det farligaste.Den värsta 'fienden' på jobbet är dålig organisering, arbetsplatsen har en ide om att medarbetare ska lära varandra hur man gör saker. I teorin ska detta göra att varje grupp snabbt kan visa vad som behövs göra för nya rekryter.I praktiken har alla en egen ide om små som stora detaljer. Detaljer som uppifrån och ner var alltid rätt för alla, men vissa ansåg att t. ex. man skulle använda mer vatten eller medel för olika saker och om någon såg att man gör på ett sätt de inte blev utlärda så gick det snabbt till att de skulle rätta till det problemet.Samtidigt var de som satt högre upp (och skulle vara ansvariga att alla lärde sig) helt enkelt inte gjorde inte sitt jobb. De gjorde heller inga undersökningar förän kunder klagade på småsaker (eller i vissa fall större när de högre upp plötsligt ändrat en hel grupp på någon arbetsplats och därmed tar bort all kunskap om det stället).Dessa chefer lyssnar mer eller mindre inte heller på om man tar upp problem som kan uppstå eller har uppståt, utan det var ansett att man ska bara bita i det sura äpplet (som jag personligen tror att de inte skulle göra för normala arbetare).Det var också vanligt med hot på arbetsplatsen, då de skedde varje månad vilket är den största anledningen till att jag inte kan säga att det är värt att jobba på Samhall.

Fördelar

Kaffemaskin (antagligen kan variera beroende på arbetsplats), Du lär dig städa bättre (eventuelt)

Nackdelar

Värdelös organisering, Lång tid utan arbete (förlorar dagar av tid väldigt snabbt), dålig lön, dålig miljö

Inte rolig. Jätte stressigt

Skulle inte anbefala Samhall till någon alls, det är stressigt o ingen bra arbetsmiljö

Sämsta arbetsmiljön

Arbetade som Områdeschef i Göteborg , redan första veckan möttes jag av negativa kommentarer och kollegor som hatade stället. Det är väldigt outbildade chefer och affärscheferna är de sämsta ledarna i landet. Det var hot och mobbning från ledningsgrupp. Ingen som ville samarbeta, kollegor grät varje vecka och mådde jättedåligt. Mina kollegor satt hela dagarna och sökte andra jobb. Bara desperata människor som arbetade där för att komma vidare i karriären.

Värsta arbetsmiljön jag upplevt någonsin

Min driftledare tvingade mig till omänskliga arbetsvillkor vilket gjorde mig utbränd, än i dag efter 8 år så har jag stora begränsningar som hindrar mig från att umgås med vänner, ta hand om mig själv, sköta hushållsarbetet och ägna mig åt mina fritidsintressenJag jobbar 4 timmar per dag men övrig tid spenderar jag i soffan, jag hoppas att jag åtminstone kan få tillbaka förmågan att ägna mig åt mina fritidsintressen en vacker dag

Rolig arbetsplats

Utvecklingen och kompetens, anpassat efter arbetsförmåga..

Varierande o fritt arbete

Gillade tiden på Samhall. Synd att resorna blev så långa när jag flyttade. Annars hade jag troligtvis varit kvar ännu!

Fördelar

Resor i arbetstid

Nackdelar

Långa resor pga flytt

Värdelösa

De anpassar inte arbeten utefter vad enskild person behöver. Blev flyttad från min arbetsplats för att jag blev sexuellt trakasserad av en arbetskamerat. När vi har möte med chefen i norrköping och HR så sitter dom och tar mannens parti och de gör narr av mig för att jag är sjuk. Spelade in hela mötet, de skrattade åt att min man och har jag har det extremtkämpigt och att jag ljuger om att vara sjuk trots läkarintyg på läkarintyg. Skulle INTE rekommendera samhall i Norrköping till någon. Totalt värdelösa, mår skit efter min anställning.

Bra arbetsplats för dem utan jobb arbetsprövning med skador diagnoser sjukdomar etc

Schema/Arbetsplats som dem har i olika platser i GöteborgNågra teamledaren var bra några lite mindre bra Tider var bra vissa jobbade och vissa hade sina skador sjukdomar etcChefer var bra och dem som fanns på plats Som arbetare möta bemöta varandra Gör gjorde det man kunde som arbetare trots sin situation Vissa får utbildning andra platser Utbildning internt

Detta företag är väldigt bra vad gäller arbetsmiljö och kvalitet

Jag önskar att jobba på det företaget för att det är viktigaste företaget I Sverige.

Bra och dåligt

Visa Arbetsuppgift var inte riktig förståelse pågrund av visa förklarar inte ordentlig vad man ska göra och inte göra .

Arbetsutveckling av människor

Bra arbetskamrater, dåligt ledarskap, brist på tillgängliga behovsanpassade arbetsverktyg o maskiner...

Fördelar

Gratis kaffe

Nackdelar

Samhall är inte för folk med svårigheter

Samhall tvingar folk som har svårt att hinna med den stress som de som städar får utstå och platscheferna använder härskare taktik mot arbetarna. Mobbning och förtal sopas under mattan av platschefer och de högre upp.

Fördelar

Ingen fördel

Nackdelar

Stress, mobbning tillåts, platschefer med kort stubin och ingen utbildning inom psykologi

Diktatur

Diktatoriska affärschefer med orimliga kravUtfrysning om man inte fjäskar för cheferHar ingen som helst möjlighet att utföra det jobb som områdeschef med alla möten och krav på närvaro

Lager

Dålig lön o inte bra jobb det var inget för mig detta här jobbet

Dålig lön och man vet aldrig vart man ska vara från dag till dag, samt mkt stress

Jag personligen gillar inte företaget pga dålig lön samt stressigt mm

Fördelar

Nackdelar

Många

Dålig arbetsmiljö med många medarbetare som hade väldigt svåra funktionshinder som sattes samman i en grupp. Dålig arbetsledning.

Att göra så mycket på kort tid fast man har funktionshinder som gör att man inte klarar av att jobba i högt tempo. Som städpersonal.

Fördelar

Nackdelar

Inga förmåner.

Roliga arbetskamrater och älskar jobbet

Mycket roligt att jobba där och roliga arbetskamrater

Pissjobb på Arlanda

Har blivit sämre och sämre ingen förståelse för människor längre dåligt ledarskap framförallt på Arlanda

Fördelar

Nackdelar

Tider

Samhall är en bluff

Samhall passar dig som älskar överraskningar varje dag. Inte veta vad du ska jobba, med vem. Det passar dig som vill ha noll upplärning, och arbetskamrater som inte pratar svenska. Du kommer trivas på Samhall om du gillar att ha kollegor med låg arbetsmoral. En annan bra sak med Samhall är att arbetsredskap är trasiga, slitna eller obefintliga. Kanske ska du städa en toalett utan handskar. Damma ett skrivbord med en toaletttrasa. Du ska vara snabb och helst inte bli sjuk även om Samhall är tänkt för människor med funktionsnedsättningar. Ledningen vet inte vad funktionsnedsättningar är för något.

Fördelar

Dagtid

Nackdelar

Det mesta

Dålig arbetsmiljö

Dålig arbetsmiljö och företagskultur.man ska göra som man blir tillsagd annars blir man mobbad utfryst omblecerad inkompetenta chefer som inte har koll på något bryr sig inte om sin personal frågar man något eller säger vad man tycker och tänker är man till besvär jobbig och sägs att man ifrågasätter allt.driftledare som tror dom är områdeschefer inte kan sitt jobb lämnar sitt jobb till kollegor om man vill jobba i ett företag där herankin är att trycka ner människor få en må dåligt bli mobbad utfryst känna man inte är något värd inte få va sig själv ständig hög stress.själv jobbat och jobbar än idag i detta företag.finns inget positivt att säga.lyckligtvis ska man själv snart sluta där

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos SAMHALL. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför SAMHALL med

• SAMHALL