SAMHALL

Recensioner från anställda på SAMHALL

Ena dagen var inte den andra lik, man fick daglig variation i sitt arbete även om det var liknande uppgifter man gjorde från dag till dag så var man på olika ställen.
Fördelar
Mycket tid ute
Nackdelar
Även i dåligt väder.
Konkurrens på lika villor, verkligen inte priserna
Fördelar
Nackdelar
Många
Spännande företag att utvecklas, god samarbete, konkurenskraftig
Saknar att jobba på samhall. Men dom puttar bara bort mig. Mådde inte bra på längre tid. Men nu har livet hittas tillbaka men får ingen andra chans
Fördelar
Bra samarbet
Nackdelar
Får ingen andra chans
Jag anser att detta i Jönköping är den värsta skit man varit med om. Ingen information om något, gissnings leken, cheferna bryr sig inte. Man har fått slita som fan o jobbat för 4personer. Aldrig fått hjälp när man ringer om hjälp, för att man jobbar ensam. Jag har blivit anklagad för skit man inte har gjort. Jag skulle aldrig rekommendera detta företaget till någon, vare sig köpatjänster eller bli anställd av fom
Fördelar
Du skämtar eller?!
Nackdelar
Allt
Min tid hos Samhall är 3 år och under den tiden har jag fått jobba med många olika uppdrag och dessa tillsammans med unika individer som tillför mycket för att varje arbetsdag inte ska bli densamma. Numera jobbar jag som teamledare inom äldreservice och jag stortrivs med den arbetsgrupp som jag ingår i. Var och en har sina egna egenskaper och med ett öppet sinne och god samarbetsförmåga, så har min arbetsplats blivit en fröjd för både mig själv och mina medarbetare.

Samhall skall vara en arbetsplats som tar hänsyn till var och ens förmågor och brister, och till största del så lever de upp till det. Med utrymme för förbättring så är det ändå en arbetsplats jag kan rekommendera. Lönen är bra för det arbete man utför och anställningen är väldigt trygg. Man får dock ta stor hänsyn till sina medarbetare och deras diverse egenskaper och problem, så är man folkskygg kommer man få det svårare att passa in.
Fördelar
Bra lön i förhållande till arbetet, trygg anställning, roliga arbetskamrater, bra chefer.
Nackdelar
stor variation i arbetskamraters arbetsförmåga, dåligt rykte, fodras ett öppet sinne och god samarbetsförmåga
Det var bra foliga kollegor chill jobb jobba i sin egen takt
Fördelar
Lugt jobb
Nackdelar
Finns inga
toppen arbetsgivare. trivdes super bra på det jobbet
Fördelar
tider
Nackdelar
stress
Lät mig manipuleras av en desperat områdeschef på Arnö, som inte hade chaufförer inför sommaren semestrar,.
1.af ringer och erbjuder sommarjobb i 3 månader 😁

1 veckas praktik och 12 veckors anställning 😁21500/mån

2. Vid interjuv tillfället visar att det bara var lock priser sas..Inget stämde
Fördelar
Inga, papper från samhall är värda 0
Nackdelar
Allt, jobb fullt för minimilön
Samhall är bättre än vad folk tror, det är nånstans precis som alla andra jobb o människorna är väldigt underbara på samhall
Fördelar
Inget stress hela dagarna
Nackdelar
Aldrig mer, stress och slitigt, mycket jobbigt att lyssna på skit prat
Fördelar
Nackdelar
Allt
Det är en ära att få kunna jobba och utveckla sig varje dag.
Fördelar
Glädje
Nackdelar
Dåligt med syre
Jag har absolut ingen åsikt på grund av personliga skäl.
Som urvecklingsanställd fick man ut enbart ca 13000 i efterskatt.
Jag fick jobba för 2 heltidsanställda med istället för vederbörande personer då dom var oförmögna för att slutföra sina områden. likförbannat fick dom vara kvar. om man gnäller för orättvisa så blir man bortplockad.

Samhall är som en sekt. du ska avguda dom annars ska du bort.

Allt frid och fröjd så länge du fjäskar för dom. men lägger dom mer på dig som belastar dig mer tills du mår dåligt och du börjar klaga ja då är smekmånaden slut.
Trivdes bra med mitt arbete jag hade inom samhall!
Inkompetenta chefer som mobbar och fryser ut om man inte gör som dom säger utan att ifrågasätta. Lassar gärna över deras arbetsuppgifter på arbetaren. Inget uppskattas aldrig. Gör du något bra och har goda relationer med någon uppdragstagare, så tar du uppmärksamhet från cheferena. Inte omtyckt. De kan göra hur många fel de vill, du gör ett och det blir disciplinär påföljd direkt. Fel och problem pratas det aldrig om, du får leva med dom, och stressa med dom, och finna dig i att bli utfryst. Jantelagen är i full blom på Samhall! Det är FULLT av småsinta småpåvar som gärna skvallrar på minsta lilla, och även hittar på för att hamna i bättre dager. Skitsnack om dig och ALLA andra är vardagsmat. Och mycket mycket mer efter 10 år på detta skitföretag...som har glömt bort sitt uppdrag och mänsklighet! Kort sagt, ett muppföretag med muppade chefer och och en hel del muppade "medarbetare".
Bra företag tycker jag för dom har gett mig ett hopp om ett jobb att gåntill varje dag å känna att jag gör lite nytta å jag kommer ut i stället för att sitta hemma
Fördelar
Bra om du har ett handikapp el något annat å måste komma ut på arbeta livet
Nackdelar
jag blev mobbad av arbetsledningen och var inte helt ok
det var väldig hjälpsamt att få jobba på Samhall men kommunikation mellan anställda och chefer var inte den bästa och kunde ibland ställa till problem
Ett företag som gör en fantastisk insats för människor som har, eller har haft tuffa utmaningar i livet.
Jag jobb 5år samhall I Pajala men my jag not I falun jag interested job till samhall I falun