Salems kommun

Recensioner från anställda på Salems kommun

2,9
Balans mellan arbete och fritid

Roligt

Älskar att se andra människor belåtna. Att hjälpa ett barn att må bättre får mig att må bättre.

Praktiserade som sagt bara

Jag praktiserade som sagt bara på denna förskolan så har inte så mycket att säga

Bra arbetsplats !

Tryggt och bra, finns alltid andra jobb inom kommunen om man vill uppgradera sig eller bara vill byta

roligt och lärorikt

Jobbar med ensamkommande där man hjälper ungdomarna med att integrera sig i det svenska samhället samt Migrationsfrågor.

Trygg och trevlig arbetsplats.

En trygg och trevlig arbetsplats där jag trivs med både boende och personal. En vanlig dag inkluderar vanliga omvårdnads uppgifter upp till den boende man arbetar med. Jag lär mig saker varje timme ingen dag är den andra lik. Ledningen är okej jobbar inte så mycket med dom. Trivs och arbetar väldigt bra tillsammans med mina kollegor Svåraste med arbetet är att få tiden att räcka till för alla boende och deras behov,omvårdnad eller bara en pratstund. Bästa med arbetet är all den värme och kärlek man får tillbaka av en boende när man har varit och hjälpt dom.

Fördelar

Friskvård

Nackdelar

Roligt jobb på otrygg arbetsplats

Under en arbetsdag hinner jag jobba med alla olika delar av vad köksbiträde innebär, som t.ex. utöver vanlig mat - laga specialkost, ta emot leveranser, förbereda, disk och städ. Under mina år som köksbiträde har jag lärt mig att lita på mig själv, t.ex. i situationer som kräver improvisation. Det har alltid känts tryggt att arbeta på denna arbetsplats, och jag har vart en lojal anställd sedan år -99, men under de senaste åren har det börjat kännas lite otryggt. Jag och många andra kollegor har blivit omplacerade flera ggr, och blivit tvungna att gå ner i timmar. Jag har alltid haft en fin relation till mina kollegor, jag har inga problem med den sociala biten utan kommer väldigt bra överens med de flesta. Den svåraste delen med jobbet är inte jobbet i sig, utan det är ovissheten om hurvida man kommer att bli omplacerad eller bli tvungen att gå ner ytterligare i timmar. Den bästa delen av jobbet är att jag just får jobba med det jag brinner för, matlagning!

Trivdes bra men allt har ett ofrivilligt slut.

en typisk arbetsdag började med att jag städade dom lokalerna som inte blev klara dagen innan. Mina arbetskolleger och jag hade ett bra arbetsförhållande,vi samarbetade bra.Det bästa med jobbet var att jag bestämde själv mitt upplägg och att jag hade gångavstånd till mitt arbete. Tyvärr så hade inte så bred kontakt med ledningen på mitt arbete.Det som jag har lärt mig inom städ är hantering av olika städ-material,maskiner och att arbetet är omväxlande. Vintertid är det tungarbetat,storstädning på sommaren.

Fördelar

Jag hade gångavstånd till min arbetsplats.

Nackdelar

Blev uppsagd p.g.a arbetsbrist.

Lediga jobb på Salems kommun

Se fler jobb

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Salems kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3,1

Salems kommun recensioner per plats

• Salems kommun