Recensioner från anställda som Truckförare på Saab

Truckförare7 recensioner
Ständig förmågan till utveckling, samarbete, god kontakt med många
väl utbildade personalen.
En arbetsplats med många olika yrkesgrupper. montör i produktion var bundet och monotont. truckkörning var svår p.g.a. att man la förstort ansvar på föraren. hantering av kontorsmöbler var stimulerande och roligt
Fördelar
hyfsad lön
Nackdelar
bundenhet i produktion
Mitt arbete på SAAB i Trollhättan var ett bra arbete med bra arbetstider och bra stämning bland arbetskamraterna. Vi fick gå på många utbildningar som truckförare. Lite synd var det att vi fick byta arbetsledare ganska ofta. Det svåraste var tiden före konkursen. Att inte veta om det skulle finnas något arbete att gå till. Det bästa var att jag fick köra truck, något som jag gjort i över 40 år och att jag trots att jag bor på landet hade väldigt nära till arbetet. det var ett bra gäng där och jag har fortfarande kontakt med flera av dem.
En typisk arbetsdag var det högt tempo och mycket att göra. Maan var tvungen att lära sig prioritera för att det skulle bli ett flyt på jobbet lärde man sig inte det så var det svårt, men med rätt materialkännedom så var det inte så svårt. Det fanns en klar och tydlig ledning som visste vad vi gjorde, bra arbetskollegor hjälpte också till att jobbet flöt på bra. Det värsta var om det körde ihop sig om tex en truck gick sönder då blev det mycket stressigt men annars så var det ett fritt och bra jobb som jag trivdes bra med
Fördelar
Möjlighet till fri träning
Saab är kanske inte den bästa arbetsplatsen men man tjänade bra och bra arbetskompisar
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Stress och inte varierande jobb
det var bra att jobba för jag var truckkörning på saab men jag var där bra ca-2-år
Fördelar
inte
Nackdelar
vet ej
anser att under mina 32år har jag haft olika yrken och arbetskamrater som jag saknar och väderssätter mvh kenth
Fördelar
jag har kunnat ha olika yrken och arbetsuppgifter
Nackdelar
kan vara arbetstider