Recensioner från anställda på Saab

positivt arbete inom nya bilfabriken i Malmö

22 november 2013
ganska bra arbete och sen efter nystartade den nya bilfabriken i Malmö mycket bra arbetsmiljö
Fördelar
arbetsmiljö
Nackdelar
tyvärr det tog slut augusti 1991
14 januari 2019
Samma rollSamma plats
Bilbyggare (Tidigare anställd) - Malmö
Rolig arbetsplats som förde in mig i arbetslivet..
1 november 2018
Bilbyggare (Tidigare anställd) - Trollhättan
Socialt grymt bra, kanske lite monotona jobb, bra lön.
Fördelar
Arbetsmiljön
Nackdelar
Enahanda jobb
31 augusti 2015
Lagledare (Tidigare anställd) - Arlöv sedermera Malmö
Det var lastande och lossande av pallar som man sen körde till ett transportband för vidare transport in i fabriken. även arbete på ett höglager med att beställa ut artiklar som skulle ut i fabriken. Inventering av samtliga artiklar, och det fanns många. Leta efter försvunna artiklar i höglagret som försvunnit i datasystemet men som fanns fysiskt i lagret ändå. Lossa kontainrar med bilkarosser från trollhättan. Jag körde motviktstruck, skjutstativstruck och vanlig handtruck. Det hände att vissa artiklar tog slut trots att det skulle finnas på lager enligt saldolista.Då var detbråttom att skaffa fram nya snabbt. Vissa artiklar kunde vänta att monteras till senare men andra artiklar gjorde att linan stannades, vilket kostade massor av pengar. Därför fick vi på godsmottagningen avgöra om man skulle begära artiklarna med vanlig transport, budbil eller kanske till och med flygbud. Där tog jag truckkort för dom här olika trucksorterna. Jag var lagledare med ansvar för ett arbetslag på ca10 personer. Det var inte lätt när en artikel tog slut och vi på godsmottagningen skulle skaffa fram den till varje pris. Vi var ett bra gäng som trivdes tillsammans och ställde upp för varandra
Fördelar
Gratis frukost (antagligen för att alla skulle komma i tid. Vi började 0600.)
Nackdelar
Allt för många som var hemma allt för ofta, vilket kan strulatill det en del.