Recensioner från anställda på Saab

Första riktiga jobbet

14 januari 2019
Rolig arbetsplats som förde in mig i arbetslivet..
1 november 2018
Bilbyggare (Tidigare anställd) - Trollhättan
Socialt grymt bra, kanske lite monotona jobb, bra lön.
Fördelar
Arbetsmiljön
Nackdelar
Enahanda jobb
24 november 2014
Bilbyggare (Tidigare anställd) - Trollhättan
Bygga bil med hög kvalite!
Lärt mig mycket Var lagledare i många år när jag byggde dörrar på SAAB 9000,9-5.Vilket innebar stort ansvar för laget att ha hög kvalite på dörrarna när dom lämnade avdelningen,och att laget drog åt samma håll och jobbade efter standardiserat arbetssätt,Ständig förbättring och problemlösning mm.Jobbade sedan på Chassi när jag kände att jag behövde komma till ny miljö.

Alltid bra kemi med mina arbetskamrater, alltid kul att jobba tillsammans med andra som har ett mål att jobba efter.

Den negativa trenden inom försäljning som SAAB hade i många år.

Har lärt mig hur mycket som helst genom åren på SAAB.
Fördelar
Förslagspoäng
Nackdelar
Den negativa trenden SAAB hade i många år!
31 augusti 2015
Lagledare (Tidigare anställd) - Arlöv sedermera Malmö
Det var lastande och lossande av pallar som man sen körde till ett transportband för vidare transport in i fabriken. även arbete på ett höglager med att beställa ut artiklar som skulle ut i fabriken. Inventering av samtliga artiklar, och det fanns många. Leta efter försvunna artiklar i höglagret som försvunnit i datasystemet men som fanns fysiskt i lagret ändå. Lossa kontainrar med bilkarosser från trollhättan. Jag körde motviktstruck, skjutstativstruck och vanlig handtruck. Det hände att vissa artiklar tog slut trots att det skulle finnas på lager enligt saldolista.Då var detbråttom att skaffa fram nya snabbt. Vissa artiklar kunde vänta att monteras till senare men andra artiklar gjorde att linan stannades, vilket kostade massor av pengar. Därför fick vi på godsmottagningen avgöra om man skulle begära artiklarna med vanlig transport, budbil eller kanske till och med flygbud. Där tog jag truckkort för dom här olika trucksorterna. Jag var lagledare med ansvar för ett arbetslag på ca10 personer. Det var inte lätt när en artikel tog slut och vi på godsmottagningen skulle skaffa fram den till varje pris. Vi var ett bra gäng som trivdes tillsammans och ställde upp för varandra
Fördelar
Gratis frukost (antagligen för att alla skulle komma i tid. Vi började 0600.)
Nackdelar
Allt för många som var hemma allt för ofta, vilket kan strulatill det en del.