Södertälje kommun

Recensioner från anställda på Södertälje kommun i Södertälje

Jag tycker att det är svårt hitta jobb i kommunen.
Jobbade där 4 fucking år fick sluta pga att en ny chef valde att sätta mig på nån sorts shit list man jobbade arlset av tills man gick sönder utan någon sorts uppskattning man blir till och med motarbetad från dom högre upp
Fördelar
Nackdelar
Många
En typisk arbetsdag är rolig och lärorik Jag har lärt mig att det är brukare i fokus Den svåraste delen i jobbet är att jag inte hunnit med mina arbetsuppgifter, medans det roligaste är brukare som är nöjda.
Då jag aldrig jobbat åt kommunen så blir det svårt att skriva en recension
Självständigt arbete inom LSS ledsagare. Olika tider varje vecka, bra matchning mellan brukare och mig som assistent.
Jag vill de gamla människor bästa hjälp de behöver vardags.
Det finns mycket brister i Södertälje kommuns äldreboenden.
Noll stöd av ledningen. Knepigt arbetsklimat med negativ arbetskultur. Roliga och givande arbetsuppgifter.
Fördelar
Bra friskvårdsbidrag
Olika arbetskultur i olika verksamheter. Vissa verksamheter har ett öppet och modigt klimat andra är mer tystande. Bra utbildningar.
Fördelar
mångfald
jag är så trivs i min hemkommun, och önskar att få en anställning i Södertälje kommun det är bästa arbetsgivare tycker jag.
Fördelar
billigt luncher
Nackdelar
jobbat länge som tim.
Stressfullt men givande och roligt arbete. Mycket rutin och struktur arbete.
Då min tid i tälje kommun var under 6 månader kändes det ändå trevligt och familjärt. Under denna korta tid han jag ändå lära mig mycket.
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
Tidiga mornar
Det är ett fantastiskt tillfälle att få arbeta på Södertälje Kommun, dessutom att jag/vi har en ovärderlig chef som erbjud en trevlig stämning som alla medarbetarna har fått smittan av den chefen. Arbetsuppgifterna inte dem lättaste, och våra klinter inte dem enklaste men den friden och stämning mellan kollegor, platsen, utsikten över centrala Södertälje var så kraftig att man glömde klockan lätt och stannar gärna på kontoret ofta 40 minuter efter arbetstiden slut.
Fördelar
lärorik, frihet, flexibilitet
Nackdelar
vid olika enhet olika upplevelsen
Fick jobbet genom kommunen. Roliga individer som jobbade där.
Fördelar
gratis lunch
min dag brukar börjar med olika platsen och att hitta olika intressen.Och med detta har ja lärt mig att känner olika söker och att lära mig att träffa nya personen .Värjer arbetstids har jag bra planering med vad vi ska göra,gå .Och svåraste delen är när det finns trafik och bästa delen är lunch tid för att där kan man prata och hantera olika situation.
Fördelar
Män hantera viktiga delen arbetsdag
Nackdelar
tiden är för kort så ibland stressa man att kunna hinner med arbets uppgiften.
Det är roligt och man lär sig något nytt varje dag. Man har aldrig tråkigt. Jobbstressen kan bli ibland rörigt men det blir alltid bra i slutänden.
Fördelar
Många kolleger.
Nackdelar
Stressen.
Ledarskapet i kommunen, från gruppchefer/enhetschefer till kommunledning är väldigt varierande. Jag är ifrågasättande vad gäller kriterier/personlighet som eftersträvas hos cheferna. Arbetet i övrigt blir mycket vad man gör det till. Att man kan samarbeta med kollegor, att man trivs med sina arbetsuppgifter.
Jag arbetade som Godman och det behöver att träffa mina huvudman i sitt plats och betala räkningar.
Arbetsplatsen består av 8 kvinnliga arbetare. En typisk arbetsdag består att förberedda brukarna för att åka till arbetet samt utföra dagliga behov utifrån deras genomförande plan. Utöver detta utför man administrativ arbete. Eftersom att arbetet är så växlande så lär man sig nya saker konstant och de gör att man växer som person. De bästa med arbetet är att man lär sig nya saker regelbundet samt att man har möjligheten till att jobba i team och självständigt, något annat som är bra är att i vissa fall så blir de ganska stressigt vilket gör att man lär sig att arbeta utifrån stressiga situationer. De som är mindre bra är nog arbetstiderna då verksamheten är öppen dygnet runt, vilket betyder att man får jobba skift. En annan mindre bra egenskap är att arbetsgruppen består av endast kvinnor vilket gör att konflikter kan uppkomma lite ofta. Jag har vuxit som person enda sedan jag började jobba här, ta eget ansvar, förlita sig mer på sig själv än på andra och ses som en utav arbetsgruppen.
Fördelar
friskvårdpeng
Nackdelar
skiftande arbetstider
bra arbete tråkiga tider dålig kommunikation.det är lugnt och tryggt svårt när det inte kommer fram vad man behöver stöd i.
Fördelar
god lunch
Nackdelar
dålig lön
Det var väldigt kul och lugnande att arbeta inom Södertälje kommun. Jag har lärt mig att sammarbeta med andra kollegor och träffa andra kunder.
Fördelar
Rolig arbetsplats
Nackdelar
För kort period