Söderhamns Kommun

Recensioner från anställda på Söderhamns Kommun

För mig det var jätteviktigt för att utveckla jag mycket på många sätt av min erfarenhet.
Kommunen utlyser många tjänster men inte många får dom, såvida man inte känner chefen väl eller är släkt eller kompis är min egen uppfattning/erfarenhet!Det är dåliga kompetens-kunskaper vad som krävs på tjänster då man anställer personal!Som ett lysande exempel: arbete med barn med npf-problematik anses ”vem som helst”kunna fixa!!? då det inte krävs av arbetsgivaren någon tidigare erfarenhet eller utbildning på sådana tjänster! Svaret är förmodligen att hålla nere löner, den röda tråden i Söderhamns kommun.”Vem som helst” verkar komma in i vård- och omsorg eller inom skolans värld, bara du inte kostar. Har du både erfarenhet och relevant utbildning blir du för dyr!! Skrämmande framtid för mina och alla andras barnbarn...
Fördelar
Vet ej
Nackdelar
Inga fasta tjänster
Bra arbetsgivare och arbetskamrater. Tydliga arbetsuppgifter
Jag kände mig tryggt i mitt arbetsplats i Söderhamns kommun. trevliga kollegor och chefer.
Jad var anställd på Deltidsjänst i EU-projekt, Söderhamns kommun PortMate som var kort för mig, men i alla fal jag är tack sam för det samt hade bra mäjlighet utveckla sig mer och hade koll hur fungerar däras system och metoder.
Trevligt att träffa och lyssna på människors livshistorier. Dessvärre är det alldeles för lite tid att ge brukarna, därav tappat den roliga delen av jobbet.
Kanon bra Bra hjälp och bra arbets kamrater bra sammanhållning
Den bästa delen var helt klart att få vara med barnen och ta hand om dem.
hej är en snäll kille som är 22år gamml och vill jobba med allt
Jag trivs med mitt arbete idag, men jag fick möjligheten att arbetsträna en månad på ett HVB för asylsökande ungdomar och för ungdom med permanent uppehållstillstånd här i Söderhamn. Det heter Amicus och jag arbetstränade på Futura och jag tyckte jätte mycket om att arbeta där.
Jag har utbildat mig till undersköterska och vill utvecklas inom det yrket. Om vi istället för att lägga tid på lokalvård och tvätt skulle kunna lägga den tiden på våra brukare/boende skulle jag tycka det vore toppen. Den svåraste delen av arbetet är att hinna med att utföra alla arbetsuppgifter på ett tillfredsställande sätt. Det bästa är när man känner att man har gjort en bra insats för brukarna och att de är nöjda.
Fördelar
Man känner sig behövd
Nackdelar
Feedback saknas från chefer
Söderhamns kommuns arbetsplatser som innehåller omvårdnad enligt min erfarenhet är under kritik. Det är på de flesta platser fel personer på fel positioner som inte har den mänskliga kunskapen för att kunna se på personalen hur de mår, lyssnar på personalen om de har något att säga. Jag personligen förstår människorna som går i förtidspension och de som söker sig till andra jobb och även flyttar. Det är dags att kommunen ser över sina ledare och arbetsmiljön för den är inte hållbar. Positivt är att det har varit bättre.
Nackdelar
Inkompetenta ledare som inte ser sina anställda
ganska trevlig arb,plats,inte så bra betalt med tanke på arb. uppgifter och ansvar
Se fler recensioner av Söderhamns Kommun