Rusta – recensioner om Lön och förmåner

En vanlig dag börjar med ett litet snabbt prat med kollegorna. Man ser sedan över schemat hur ser dagen ut. Gavlar som ska byggas, vilka som står i kassan, är det mycket varor som ska plockas med mera. Under dagen har jag lärt mig mer om företaget, hur man bygger vad som är viktigt för att få en så bra försäljning som möjligt. Svåraste delen på jobbet är när man stöter på problem i kundordrar och säljlösningar. Den bästa delen på jobbet är när man får beröm av kunder
Fördelar
Personalrabatt
Nackdelar
inga andra förmåner
Är som vilket butiksjobb som helst men med mycket unga människor utan någon högre utbildning. Dålig stämning där skitsnack tillhör vardagen. Inte ett jobb för någon högpresterande eller någon som har hög arbetsmoral och tar ägandeskap över uppgifterna. Detta är ett jobb för de som vill slacka och göra allt annat än att jobba. Det förekommer favoritisering från chefens håll som värnar om sina medarbetare som bara driver runt. De som gör skillnad blir inte belönade. Dåligt ledarskap. Ingen heltidstjänst. Bli glad om du får 50% annars finns enbart visstid. Aldrig heltid.
Fördelar
Inga, 15% personalen att är inget vidare
Nackdelar
Många
Kunderna ser ner på en, tror att dem kan köra med en hur som helst som man vore en slav. Ingen har respekt för en eftersom folk anser det är ett jobb med lågt status. Cheferna är dåliga att kommunicera med . /Jasmin Z
Om du vill slita som en galning för en väldigt liten lön som dessutom cheferna lyckats dra ner ännu mer då dom "råkat missa" att stämpla in dina timmar. Första sommaren räknade jag ut att det var ca 7000 kr som inte kommit med. Kollegan hade dom missat 3000 för men det kom hon på i tid och dom kunde därför korrigera det.
Man fick ofast stå ensam ingen och prata med. Svårast var att hjälpa kunderna då dem som jibba där inte gick igenom var alla produkter fanns så visste ej hur jag skulle vägleda kunderna
En typisk arbetsdag innebar uppackning och frontning av varor Hur det är att jobba i butik Mycket bra arbetsledning Bra arbetskamrater och arbetsplatskultur Svåraste delen var att till en början hitta och veta var alla varor fanns i butiken Den bästa delen var kundkontakten, att veta att man kunde hjälpa någon
Börjar kl 07.00, börjar med varuplock fram tills 09.00, 15 min rast. 2 sopar butiken då, resten fortsätter med varuplock. Ställer mig i kassan vid 10, då butiken öppnar. Om det inte är några kunder då finns det alltid lite att plocka upp vid kassan, stod i kassan till 12, rast i 30 min sen varuplock, fronta eller städa i butiken. Slutar 16.00. Att man måste ha hög kunskap om vad som finns i butiken och att man måste själv hålla koll i DR-bladet då alla rabatter som står med där inte är inlagt i kassan. Har även lärt mig om hur man ska fronta, dra gaffeltruck på smidigaste sätt, lärt mig om pooler, lampor och om andra saker i butiken. Ledningen är bra. Arbetskollegorna var underbara. Många olika åldrar men var ett utmärkt team ändå. Svåraste delen var när någon frågade om målarfärgerna, jag fick fram svaren på deras frågor men det var inte lätt. Att stå i kassan var det bästa, att bemöta så mycket olika människor! Ibland blev det en liten utmaning, om kunden kommer in med negativ inställning och man lyckas ändra det till positivt får man ge sig själv en high five!
Fördelar
15% rabatt när man handlar själv
Nackdelar
att man inte kunde få lönespecifikationen på mail.
Jag har lärt mig hur man ta hade om kunder och hur man bemöter dom, sen har jag självklart lärt mig kassa hur man gör kundorder. Jag tycker helt enkelt att jag har fått lära mig allt som jag behövde och allt som jag tycker att det är trivs jag med. Den svåraste delen på jobbet är när man inte kan någonting om produkten sen får man en fråga om det. Den bästa delen med jobbet är att man behandla varandra som en familj. Jag tycker om alla mina arbetskollegor eftersom dom behandla mig som en av dom och med respekt, trivdes bra med dom.
Fördelar
Gratis frukost ibland
Nackdelar
Det kan var tomt ibland inne i butiken
Hårt jobb, men det har gått bra, för jag har högt arbetstempo. Är i god form. Arbetsklimatet mellan arbetare är toppen där, och man har roligt på jobbet. Toppenkollegor. Jättebra chef har dom också som själv hugger i hårt med oss!
mycket trevliga arbetskamrater, bra chef. mycket kul jobb, träffar mycket kunder och jätte kul att få hjälpa dom
Fördelar
bra lunchrum
Nackdelar
svårt att ta rasten fullt ut, mycket folk i butiken hela tiden.
Man vet aldrig vad som väntar en typiskt vanlig dag. Du kommer till jobbet med en grundplanering och i bästa fall får du gjort det mesta, men oftast kantas vardagen av en hel del problemlösningar och oförutsedda händelser.Det är ofta snabba puckar och snabba beslut som måste tas. Ibland bollas idéer mellan både mig och min personalstryka. Viktigt med att rätt beslut fattas så att det blir så effektivt som möjligt.Mina kollegor har varit fantastiska och ett stort stöd. Har lärt känna många under årens lopp.Den svåraste delen är att få tiden att räcka till. Ofta långa arbetsdagar och ibland en fortsättning hemma vid datorn. Svårt att släppa tanken om jobbet även när man är ledig.Den bästa biten med mitt arbete har varit alla utmaningar. Inget är för stort, för litet, för svårt eller för lätt. Dagligen får man visa prov på snabba beslut och möta nöjda kunder. Rusta med personal blev min andra "familj".
Fördelar
bonus vid resultatförbättring, personalrabatt
Nackdelar
få förmåner såsom inget eget kontor, ingen mobiltelefon eller dator
En typisk arbetsdag började med plockning av varor. Senare på dagen blev det mer blandat med kunder och liknande.Tyckte bra om mina arbetskollegor, tror att dom tyckte detsamma om mig.Den svåraste delen var nog att hjälpa kunder som ville ha mindre vanliga produkter, men därav var det också den båsta delen av jobbet.
Fördelar
bra chef
Nackdelar
lång restid
Se fler recensioner av Rusta