Recensioner från anställda som Säljare på Rusta

En vanlig dag börjar med ett litet snabbt prat med kollegorna. Man ser sedan över schemat hur ser dagen ut. Gavlar som ska byggas, vilka som står i kassan, är det mycket varor som ska plockas med mera. Under dagen har jag lärt mig mer om företaget, hur man bygger vad som är viktigt för att få en så bra försäljning som möjligt. Svåraste delen på jobbet är när man stöter på problem i kundordrar och säljlösningar. Den bästa delen på jobbet är när man får beröm av kunder
Fördelar
Personalrabatt
Nackdelar
inga andra förmåner
Är som vilket butiksjobb som helst men med mycket unga människor utan någon högre utbildning. Dålig stämning där skitsnack tillhör vardagen. Inte ett jobb för någon högpresterande eller någon som har hög arbetsmoral och tar ägandeskap över uppgifterna. Detta är ett jobb för de som vill slacka och göra allt annat än att jobba. Det förekommer favoritisering från chefens håll som värnar om sina medarbetare som bara driver runt. De som gör skillnad blir inte belönade. Dåligt ledarskap. Ingen heltidstjänst. Bli glad om du får 50% annars finns enbart visstid. Aldrig heltid.
Fördelar
Inga, 15% personalen att är inget vidare
Nackdelar
Många
Om du vill slita som en galning för en väldigt liten lön som dessutom cheferna lyckats dra ner ännu mer då dom "råkat missa" att stämpla in dina timmar. Första sommaren räknade jag ut att det var ca 7000 kr som inte kommit med. Kollegan hade dom missat 3000 för men det kom hon på i tid och dom kunde därför korrigera det.
Rusta har allt man kan tänka sig, det är alltid fullfart. Och du kan aldrig bli fullärd då man säljer allt från skönhetsprodukter till djurfoder.
Jag har lärt mig hur man ta hade om kunder och hur man bemöter dom, sen har jag självklart lärt mig kassa hur man gör kundorder. Jag tycker helt enkelt att jag har fått lära mig allt som jag behövde och allt som jag tycker att det är trivs jag med. Den svåraste delen på jobbet är när man inte kan någonting om produkten sen får man en fråga om det. Den bästa delen med jobbet är att man behandla varandra som en familj. Jag tycker om alla mina arbetskollegor eftersom dom behandla mig som en av dom och med respekt, trivdes bra med dom.
Fördelar
Gratis frukost ibland
Nackdelar
Det kan var tomt ibland inne i butiken
En av dom bästa jobben jag har haft, man plockar varor , sitter i kassan , hjälper kunder och gör annat som hör till butik. Supertrevliga kollegor och en bra chef, har aldrig varit med om att tiden flyger så snabbt fortfarande på jobbet
En typisk arbetsdag började med plockning av varor. Senare på dagen blev det mer blandat med kunder och liknande.Tyckte bra om mina arbetskollegor, tror att dom tyckte detsamma om mig.Den svåraste delen var nog att hjälpa kunder som ville ha mindre vanliga produkter, men därav var det också den båsta delen av jobbet.
Fördelar
bra chef
Nackdelar
lång restid