Recensioner från anställda som Butiksmedarbetare på Rusta

Det var lite för mycket negativitet ibland och man fokusera mycket på det negativa istället för att ta upp det positiva också som man inte oftast gjorde
Kunderna ser ner på en, tror att dem kan köra med en hur som helst som man vore en slav. Ingen har respekt för en eftersom folk anser det är ett jobb med lågt status. Cheferna är dåliga att kommunicera med . /Jasmin Z
Jag trivs jätte bra på rusta för jag får stå i kassan, packa upp varor och hjälpa kunder
Man fick ofast stå ensam ingen och prata med. Svårast var att hjälpa kunderna då dem som jibba där inte gick igenom var alla produkter fanns så visste ej hur jag skulle vägleda kunderna
Högt tempo med underbara medarbetare Rolig arbetsplats där man jobbar tillsammans och delar på arbetsuppgifterna
Fördelar
Trevliga medarbetare
Nackdelar
Börjar kl 07.00, börjar med varuplock fram tills 09.00, 15 min rast. 2 sopar butiken då, resten fortsätter med varuplock. Ställer mig i kassan vid 10, då butiken öppnar. Om det inte är några kunder då finns det alltid lite att plocka upp vid kassan, stod i kassan till 12, rast i 30 min sen varuplock, fronta eller städa i butiken. Slutar 16.00. Att man måste ha hög kunskap om vad som finns i butiken och att man måste själv hålla koll i DR-bladet då alla rabatter som står med där inte är inlagt i kassan. Har även lärt mig om hur man ska fronta, dra gaffeltruck på smidigaste sätt, lärt mig om pooler, lampor och om andra saker i butiken. Ledningen är bra. Arbetskollegorna var underbara. Många olika åldrar men var ett utmärkt team ändå. Svåraste delen var när någon frågade om målarfärgerna, jag fick fram svaren på deras frågor men det var inte lätt. Att stå i kassan var det bästa, att bemöta så mycket olika människor! Ibland blev det en liten utmaning, om kunden kommer in med negativ inställning och man lyckas ändra det till positivt får man ge sig själv en high five!
Fördelar
15% rabatt när man handlar själv
Nackdelar
att man inte kunde få lönespecifikationen på mail.
Jag har lärt mig försäljning, exponering, kassaarbete, påfyllning och fått truckkort.