RITUALS COSMETICS

Recensioner från anställda på RITUALS COSMETICS

Hittade 15 recensioner som matchade sökningenVisa alla 350 recensioner

Mycket merförsäljning och säljkrav

Skulle faktiskt först och främst vilja berätta hur arbetet faktiskt är för alla som går i tankarna att börja jobba på Rituals. Om ni någongång har handlat hos oss kanske ni har märkt att biträden ofta vill att ni handlar mer. Detta beror på att väldigt mycket av vårt arbete och chefens feedback till anställda grundar sig i snittköp. För att vara ärlig så förstår jag inte varför det inte framgår tydligare att man som anställd faktist mer eller mindre är en försäljare. Det som är uruselt är att vi knappt får några provisioner, någon gång i månaden kan det anordnas tävlingar där man kan vinna någon produkt ur sortimentet. Däremot gäller detta inte hela personalen, utan endast de som haft tur att arbeta dessa dagarna, och de omfattas väldigt sällan av ett större "pris". Som sagt vinner man ex. en produkt ur en viss serie eller en prispott. De är aldrig speciellt höga, vi pratar någon hundralapp max, så det kan bli en produkt eller två. Detta är alltså den sorts provision man kan få när man arbetar stenhårt med att dra in pengar till företaget, en produkt eller två om man lyckas med tävlingens mål. Tävlingarna kan exempelvis vara att den butiken som har lyckats öka sin försäljning av gåvoset mest procentuellt vinner x eller y. Detta kräver alltså mycket ansträngning för en liten belöning vilket är så tråkigt när man varje dag arbetar hårt efter säljmål. Ser man däremot på andra företag som är öppna med att arbetet består av mycket försäljning och merförsäljning så kompenserar de sina anställda rätt mycket. Har tidigare arbetat på ett välkänt företag där man inte har en jättehög -

Fördelar

Lukerativ arbetsmiljö, personalrabatt, kollektivavtal, endorfiner vid bra snittköp :P

Nackdelar

Säljmål, konkurrens, låg lön, försäljning, få arbetstimmar

Sämst

5 INTERVJUER FÖR att besluta om anställningen.Upplärning var på 3 v, därefter skulle man vara helt insatt, regionschefen hjälpte inte och stöttade en i ens utveckling och ny på jobbetHelt omöjligt upplägg och tyvärr den sämsta regionschefen samt assisterande chef jag någonsin var med om.

Inget för alla

Du måste verkligen vara rätt person på rätt plats, du måste vara driven av försäljning, budget och KPIer om du ska trivas. Ett annat kraftigt minus är arbetskläderna. Klänning, en liten scarf, uppsatt hår, röda naglar osv. Bakåtsträvande. Inget utrymme för personlig stil men framförallt obekväm outfit att arbeta på lager med. Jag blev uppmanad att göra upplärningen/book of rituals hemma mot noll kompensation, fanns inte som rutin att jag skulle få avsatt tid på arbetsplatsen utan sånt fick man tydligen be om själv om man bryr sig om sina rättigheter. Slarvig, snabb och vimsig chef. Kan inte rekommendera Rituals till någon om du inte uppskattar den sektliknande miljön och de krystade försäljningsmetoderna som någon annan nämnt tidigare. Antalet annonser som ligger ute talar för sig själva, ruljans!

Fördelar

Gåvor, personalrabatt, kan vara rätt för rätt person

Nackdelar

Uniformen, säljkulturen, överdrivet dyra produkter, ständig press kring budget

Roliga kollegor och arbetsuppgifter, älskade att jobba där

Detta var mitt allra första jobb, jag blev anställd pga min inställning och inte utav tidigare erfarenheter vilket underlättade enormt eftersom att jag inte hade tidigare erfarenhet. Alla som arbetar där är så trevliga och verkligen en dröm att jobba med. Man fick beröm i dagens slut och även feedback på hur man kan förbättra kundernas upplevelse på ett väldigt bra och pedagogiskt sätt utan att behöva känna att man gjort fel.Min tid hos rituals har verkligen varit viktig för mitt självförtroende och min personutveckling då jag är mycket mer självsäker i mig själv och det jag gör idag för att jag blev upplärd på ett sådant bra sätt. Personalen där fick mig verkligen att blomma ut.

Fördelar

30% personalrabatt, trevliga kollegor/chefer, man ville till jobbet, gåvor, roliga arbetsuppgifter

Nackdelar

Uniform utan stretch, röda naglar och läppstift samt uppsatt hår var ett måste, tyvärr ett trångt personalutrymme

Aldrig mått så dåligt på en arbetsplats.

Jag har aldrig under 8 år inom retail, både som säljare och butikschef, känt mig så nedvärderad och utsatt på ett företag.Vid första anblick verkar allt bra. Man får orimligt mycket pepp och alla är så glada. Men detta går sedan över till härskartekniker, manipulation och gaslighting. Det är som tidigare personer nämnt nästan en kult-känska inom företaget då dem som arbetat där länge håller varandra i ryggen, även om man berättar om uppriktig mobbning från deras kollegor.Många kollegor slutade i samma veva som jag och dem är överrepresenterade i att ständigt söka ny personal, om man jämför med liknande företag med lika många butiker. Sök inte hit. Det utvecklar dig inte som människa eller säljare, och du lär definitivt inte växa om du inte vill vika dig på mitten för att passa in. Och har du tatueringar eller piercings som syns - var beredd på att tejpa över dem oavsett hur lite dem syns.

Fördelar

Inget.

Nackdelar

Allt.

Uselt ledarskap och konstant övervakning

Företag som bara bryr sig om pengar! Förväntningar innan man började samt hur företaget sålde in arbetet var att man bara skulle ta hand om butiken samtidigt som man hjälper kunder, något som är långt ifrån verklighet. För det första så finns det en "säljcermoni" som består av minst 4 olika steg där man i princip attackerar alla kunder som kommer in i butiken, för att kunna sälja så mycket som möjligt. Detta är något man MÅSTE följa och samtidigt blir man konstant övervakad av butikschefer så att man gör allt till punkt och pricka, råkar man glömma ett utav stegen får man spydiga kommentarer vilket gör att man aldrig slappnar av på jobbet och känner sig obekväm till att tvingas gå på kunder trots att man märker att de flesta inte vill bli trakasserade... För det andra så är produkterna absolut en scam, doftpinnar som ska hålla i 2 månader håller endast i 2 veckor samt andra produkterna är lågkvalite dold i fina förpackningar och goda dofter till ett högt pris. Detta gör att det tar emot att sälja på kunder eftersom man själv inte kan stå bakom produkterna, men att locka kunder till att köpa mer och luras med gåvor är ett krav. Eftersom produkterna är så låg kvalitet möter man under sina arbetsdagar många missnöjda kunder och tvingas hantera de smidigt.För det tredje är ledarskapet något av det värsta jag skådat, man tvingas ta hand som saker som ingen någonsin förklarat så när man väl frågar om hjälp får man en suck eller en dumförklaring, och cheferna blir arga när man inte kan något trots de aldrig lärt en hur man gör. Detta är något som inte bara jag upplever utan även -

Fördelar

30% rabat men man vill ändå inte ha produkterna, OB, sköna kollegor

Nackdelar

Känsla av övervakning, spydiga kommentarer, korta raster

Mobbning, härskarteknik, utfrysning

Mobbning,härskarteknik,utfrysning. Facket och Arbetsmiljöverket borde göra inspektion. Läs på Lexbase om företaget.

Fördelar

Fanns inga

Nackdelar

Arbetsmiljön

Dålig arbetskultur

Som varumärke och arbetet med branding och hur de syns utåt så är det ett fint intryck. Att sedan jobba där under en tid, upptäckte jag alltifrån den låga kvalitén på många produkter men främst arbetskulturen.Stöd ifrån regions chef, butikschef eller HR avdelningen är att glömma. Alla håller varandras ryggar, så något genuint stöd som anställd finns inte. Det slarvades med schema, tider och vederbörande ansvariga, verkar sakna befogenhet för sina uppgifter, högst oprofessionellt. Ett fackligt ombud fick styra upp den röran och jag har sällan varit gladare att sluta på en arbetsplats än där och då. Även de låga lönerna är ett stort minus för att vara retail.

Fördelar

Personalrabtten

Nackdelar

Företagskulturen, arbetsplatsen

Inga män...

Det är det nog sämsta företaget. Jag som är en kille som tycker om hudvårdsprodukter och har erfarenheter i butiker som gång på gång försökt söka in till de men inget svar. Maila de frågor varför har man ALDRIG sett killar som jobbar i butiker. De svara man fick alla är hjärtligt välkommen med ansökan men känns som denna företag tar unga flickor för att de ska kunna punscha med massor försäljning.

Rolig och utvecklande arbetsplats

Jag trivs så bra och har fått så bra bemanning av alla de som jag jobbar tillsammans med. Redan från start var de bra på att ge beröm och motivera en till att prestera bättre. Till en början känns det som mycket då det är många olika sorters produkter, men om man har intresse och driv att lära sig nya saker så är det perfekt! Vissa dagar kan det vara väldigt lugnt medans andra är det full rulle hela tiden, vilket är kul. Det finns alltid något man kan lära sig och man får bra med utbildning inom företaget. Man får först en dag med information om produkter sen en utbildning på huvudkontoret där man får en djupare inblick på företaget och hur dem jobbar men även hur man kan prestera på bästa sätt! Man får även en onlineutbildning inom hudvård som var så lärorikt. Skulle tipsa alla som tycker det är kul med människor och vill utvecklas på en arbetsplats att söka då det ofta finns rum att utvecklas inom företaget.

Rolig arbetsplats med krav på dig som anställd

Du måste klara av stress och att ha krav på dig som säljare, samt lätt för att lära dig om prudukterna. Har du intresse och högt driv så är det en bra arbetsplats, dock lite dålig framförhållning vad det gäller schema och kan ej garatera att du får stanna.. lite rörigt bland personal

Inte en arbetsplats jag kan rekommendera

Rituals Cosmetics är ett företag som ser fantastiskt utåt. Det utstrålar positivitet, lugn och harmoni. Arbetsplatsen verkade alldeles för bra för att vara sann i början vilket även visade sig stämma. Företaget överöser nya anställda med gåvor. Det jag förstod efter upplärningstiden var att de använder manipulation för att få anställda att tycka att deras säljmetod är okej att använda. Jag har jobbat i andra butiker men aldrig varit med om ett så oärligt sätt att sälja på. Butikskedjan framgår som lyxig men den känslan avtog snabbt. Jag blev skickad på utbildning på deras huvudkontor då de "garanterade mig att det finns stora chanser att växa inom företaget". På huvudkontoret upplevde jag en socialt obehaglig miljö. Det kändes nästan som att hamna i en religiös sekt då de under utbildningen maniskt gång på gång nämnde hur extremt fantastiska deras produkter var. Sedan fick alla ledande frågor som "Visst är den här produkten så gudomligt underbar!?". Det kändes inhumant och nedvärderande att bli behandlad på detta sätt, som att de tror att ingen överhuvudtaget skulle förstå deras approach. Efter detta sade jag upp mig.

Fördelar

Rabatt på deras produkter

Nackdelar

Missledande, socialt obehagligt, hierarki, ohederliga säljmetoder

Du vill inte jobba här

Ett oseriös företag var ungarna tar beslut om du kommer behålla sitt jobb eller inte. Grupperingar med region chefer Massa skitsnack bakom ryggen Ensam arbete Nedvärderande kommentarer från ledning Sexuella och rasistiska trakasserier som blev ignorerad av ledningenen Följer inte kollektiv avtal som de borde göra Ingen stöd vid konflikter Osv osv...

Fördelar

Personalrabatt

Nackdelar

Lite timmar på kontrakt, dålig ledning, hierarki, timmlön är mindre än minlön

Ett roligt jobb

Att jobba på rituals är ett superbra första jobb. Man lär sig snabbt om produkterna eftersom du får gå på introduktions kurs om varumärket och dess produkter. Det känns tryggt att jobba på rituals. Produkterna är underbara. Bra att tänka på är att alltid vara service minded.

Fördelar

Väldigt bra personal rabbat och ganska lätt jobb

Nackdelar

Kan vara lite för lugnt ibland

Väldigt bra arbetsmiljö och trygghet

Väldigt bra jobb med otroligt bra arbetskamrater. Cheferna är väldigt givande och stöttande även i stressande situationer

Fördelar

Rabatt vid köp av produkter

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos RITUALS COSMETICS. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• RITUALS COSMETICS