RITUALS COSMETICS

Recensioner från anställda på RITUALS COSMETICS

Jag trivs så bra och har fått så bra bemanning av alla de som jag jobbar tillsammans med. Redan från start var de bra på att ge beröm och motivera en till att prestera bättre. Till en början känns det som mycket då det är många olika sorters produkter, men om man har intresse och driv att lära sig nya saker så är det perfekt! Vissa dagar kan det vara väldigt lugnt medans andra är det full rulle hela tiden, vilket är kul. Det finns alltid något man kan lära sig och man får bra med utbildning inom företaget. Man får först en dag med information om produkter sen en utbildning på huvudkontoret där man får en djupare inblick på företaget och hur dem jobbar men även hur man kan prestera på bästa sätt! Man får även en onlineutbildning inom hudvård som var så lärorikt.

Skulle tipsa alla som tycker det är kul med människor och vill utvecklas på en arbetsplats att söka då det ofta finns rum att utvecklas inom företaget.
Det är det nog sämsta företaget. Jag som är en kille som tycker om hudvårdsprodukter och har erfarenheter i butiker som gång på gång försökt söka in till de men inget svar. Maila de frågor varför har man ALDRIG sett killar som jobbar i butiker. De svara man fick alla är hjärtligt välkommen med ansökan men känns som denna företag tar unga flickor för att de ska kunna punscha med massor försäljning.
Du måste klara av stress och att ha krav på dig som säljare, samt lätt för att lära dig om prudukterna. Har du intresse och högt driv så är det en bra arbetsplats, dock lite dålig framförhållning vad det gäller schema och kan ej garatera att du får stanna.. lite rörigt bland personal
Rituals Cosmetics är ett företag som ser fantastiskt utåt. Det utstrålar positivitet, lugn och harmoni.
Arbetsplatsen verkade alldeles för bra för att vara sann i början vilket även visade sig stämma. Företaget överöser nya anställda med gåvor. Det jag förstod efter upplärningstiden var att de använder manipulation för att få anställda att tycka att deras säljmetod är okej att använda.

Jag har jobbat i andra butiker men aldrig varit med om ett så oärligt sätt att sälja på. Butikskedjan framgår som lyxig men den känslan avtog snabbt.

Jag blev skickad på utbildning på deras huvudkontor då de "garanterade mig att det finns stora chanser att växa inom företaget". På huvudkontoret upplevde jag en socialt obehaglig miljö. Det kändes nästan som att hamna i en religiös sekt då de under utbildningen maniskt gång på gång nämnde hur extremt fantastiska deras produkter var. Sedan fick alla ledande frågor som "Visst är den här produkten så gudomligt underbar!?".

Det kändes inhumant och nedvärderande att bli behandlad på detta sätt, som att de tror att ingen överhuvudtaget skulle förstå deras approach. Efter detta sade jag upp mig.
Fördelar
Rabatt på deras produkter
Nackdelar
Missledande, socialt obehagligt, hierarki, ohederliga säljmetoder
Ett oseriös företag var ungarna tar beslut om du kommer behålla sitt jobb eller inte.
Grupperingar med region chefer

Massa skitsnack bakom ryggen

Ensam arbete

Nedvärderande kommentarer från ledning

Sexuella och rasistiska trakasserier som blev ignorerad av ledningenen

Följer inte kollektiv avtal som de borde göra

Ingen stöd vid konflikter

Osv osv...
Fördelar
Personalrabatt
Nackdelar
Lite timmar på kontrakt, dålig ledning, hierarki, timmlön är mindre än minlön
Att jobba på rituals är ett superbra första jobb. Man lär sig snabbt om produkterna eftersom du får gå på introduktions kurs om varumärket och dess produkter. Det känns tryggt att jobba på rituals. Produkterna är underbara. Bra att tänka på är att alltid vara service minded.
Fördelar
Väldigt bra personal rabbat och ganska lätt jobb
Nackdelar
Kan vara lite för lugnt ibland
Väldigt bra jobb med otroligt bra arbetskamrater.
Cheferna är väldigt givande och stöttande även i stressande situationer
Fördelar
Rabatt vid köp av produkter
Se fler recensioner av RITUALS COSMETICS