RITUALS COSMETICS recensioner av medarbetare

Hittade 4 recensioner som matchade sökningen Se alla 179 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsplatskultur
Inte en arbetsplats jag kan rekommendera
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Stockholm19 oktober 2019
Rituals Cosmetics är ett företag som ser fantastiskt utåt. Det utstrålar positivitet, lugn och harmoni.
Arbetsplatsen verkade alldeles för bra för att vara sann i början vilket även visade sig stämma. Företaget överöser nya anställda med gåvor. Det jag förstod efter upplärningstiden var att de använder manipulation för att få anställda att tycka att deras säljmetod är okej att använda.
Jag har jobbat i andra butiker men aldrig varit med om ett så oärligt sätt att sälja på. Butikskedjan framgår som lyxig men den känslan avtog snabbt.

Jag blev skickad på utbildning på deras huvudkontor då de "garanterade mig att det finns stora chanser att växa inom företaget". På huvudkontoret upplevde jag en socialt obehaglig miljö. Det kändes nästan som att hamna i en religiös sekt då de under utbildningen maniskt gång på gång nämnde hur extremt fantastiska deras produkter var. Sedan fick alla ledande frågor som "Visst är den här produkten så gudomligt underbar!?".

Det kändes inhumant och nedvärderande att bli behandlad på detta sätt, som att de tror att ingen överhuvudtaget skulle förstå deras approach. Efter detta sade jag upp mig.
Fördelar
Rabatt på deras produkter
Nackdelar
Missledande, socialt obehagligt, hierarki, ohederliga säljmetoder
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Du vill inte jobba här
Assistant Manager (Tidigare anställd) –  Lund15 april 2019
Ett oseriös företag var ungarna tar beslut om du kommer behålla sitt jobb eller inte.
Grupperingar med region chefer
Massa skitsnack bakom ryggen
Ensam arbete
Nedvärderande kommentarer från ledning
Sexuella och rasistiska trakasserier som blev ignorerad av ledningenen
Följer inte kollektiv avtal som de borde göra
Ingen stöd vid konflikter
Osv osv...
Fördelar
Personalrabatt
Nackdelar
Lite timmar på kontrakt, dålig ledning, hierarki, timmlön är mindre än minlön
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 18Nej 2Rapportera
Ett roligt jobb
Butikssäljare (Nuvarande anställd) –  Nacka kommun16 augusti 2018
Att jobba på rituals är ett superbra första jobb. Man lär sig snabbt om produkterna eftersom du får gå på introduktions kurs om varumärket och dess produkter. Det känns tryggt att jobba på rituals. Produkterna är underbara. Bra att tänka på är att alltid vara service minded.
Fördelar
Väldigt bra personal rabbat och ganska lätt jobb
Nackdelar
Kan vara lite för lugnt ibland
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 13Nej 14Rapportera

Se fler RITUALS COSMETICS recensioner

Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos RITUALS COSMETICS. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,4