Riksbyggen

Recensioner från anställda på Riksbyggen

väldigt roligt om man vill vara ute och jobba med kroppen.
Dåligt betalt men trevliga kollegor. Tyvärr är det inte en särskillt pålitlig regionsledning så tryggheten saknas.
Nackdelar
Lön 10 procent lägre än städare
Ett mycket lärorikt jobb, där man fick lära sig många olika saker om fastighetsskötsel. Jag fick lära mig bland annat om hur man klipper gräs, tar hand om sopsortering och avfall, klippa häckar och hur man bemöter de som bor på området. Mycket trevliga arbetskamrater som är samarbetsvilliga och trevliga att jobba med. Jag upplevde att jag snabbt kom in i gänget, vilket gjorde det ännu roligare att jobba.
Det var ett ganska enkelt arbete som var roligt när man var flera i sin egen ålder.
Tycker att alla ska ha samma vilkor.. Tänka mer på dom anställda och ta vara på dom som kan och gör sitt jobb..
Ett stort företag som genomgått/genomgår en transformation från bostadsrättsproducent och -förvaltare till att även omfatta kommersiella förvaltningsuppdrag och produktion av hyresrätter. Spännande, men med tydlig tendens mot byråkrati.

Stort mått av kvällsarbete inom delar av organisationen.
Fördelar
Många små förmåner som blir ett bra och omfattande paket
Bra samarbete mellan kollegor bra chefer och bra planering
Lagarbete
kominikation

kolla pp fråga,

gör om gör rätt

hålla tempo
Jag var i kontakt med Riksbyggen då jag såld en lägenhet i Stockholm. För det första kunde de inte sina egna rutiner utan mäklaren fick påminna flera gånger innan de godkände den nya medlemmen och skickade ärendet vidare så att affären kunde gå i lås. Detta tog tre veckor av stopp i processen. Det gjorde att inflyttningen fick flyttas fram pga RB:s inkompetens i sitt jobb.

Kan ni välja bort RB så gör det. Alla kanske inte är så illa inkompetenta men är kulturen sådan på arbetsplatsen är det stor risk att de som ev vill göra ett bra jobb inte syns.

Varning!!!
Fördelar
Nackdelar
Många
Ett härligt arbetsgäng, men chefer som har storhetsvanssinne.
Fördelar
Rikskuponger
Det har under min tid på Riksbyggen hänt saker hela tiden. Nya uppdrag, nya system.
Fördelar
Träningsbidrag, lunchsubventioner, flextid
Fastighetsskötare med arbete så som krattning, gräsklippning och klippning av häckar,
Jag trivs med arbetet, har bra kontakt med dom boende på bostadsområdet.Dom verkar vara nöjda med mej.
Tyvärr är jobbet bara säsong.
Min åsikt är regelbunden eftersom jag inte var löst
Fördelar
en bra upplevelse
Nackdelar
Jag var aldrig en hård arbetare
Riksbyggen var mitt största misstag hitintills i arbetslivet. Väldigt dåligt betalt jämfört med andra företag i samma bransch. Inte konstigt att det blir som det blir på Riksbyggen med så hög personalomsättning fungerar ingenting.
Duktiga medarbetare söker sig ganska omgående vidare. Arbetsmoral som är under all kritik men ingen gör något. Det kunde utförts lika mkt med halva personalstyrkan.

Men ingen där förstår att det helt och hållet beror på ledningen, dåliga löner och stora orättvisor samt en områdeschef som endast bryr sig om vilka siffror hon levererar till Stockholm.

Antingen är hon väldigt naiv, har skygglappar eller är bara för feg att ta itu med stora personalproblemen !?
Fördelar
Ingeting som inte andra större företag har.
Nackdelar
Dålig lön. Dåliga chefer och arbetsledare. Ingen arbetsmoral överhuvudtaget
Jag jobbade som skötsel utemiljö och lite inne. Där jag har fått lära mig mycket nytt inom fastighetsbranschen. Jag har lärt hur man kan implementera vad man studerade .
Bra ! Jag är lugn och trygg fastighetsskötare samt lyhörd för arbetskamrater och med ett analytiskt, öppet sinnelag, som gör att jag har lätt att få förtroende på Riksbyggen Värmlandl. En person som naturligt lyssnar och reflekterar över det som sägs på kontoret.

Eftersom noggrannhet och kvalité kontroll på arbete jag gjort är mina starka sidor så har jag förmåga att registrera och rapportera resultat från utförda arbeten på ett fullvärdigt sätt för Riksbyggen Värmland. Som person är jag glad och hjälpsam och har lätt att lyssna på chefen. Han är verkligen en guldkorn i vardagen.

Jag är anpassningsbar och har lätt för att se saker från den ljusa sidan. Jag älskar Riksbyggen Värmland. På jobbet på Kronoparken tycker jag om att sporta och hålla mig i form.
Trevliga människor och arbetskamrater inget annat som sagt
Nackdelar
I en typist arbetsdag på riksbyggen så var det roligt, det var bra arbet kamrater och bra miljö.
Tiden jag har städat stor kyrkan så har jag talet med många präster och diakoner så jag lärde mig mycket av de.

Jobbet var inte alls svår och det bästa var kamraterna som var väldigt trevliga och hjälpsamma.
Fördelar
bonus och träningskort.
Nackdelar
inga nackdelar.
Dåligt ledarskap. Stor belastning, svårt att hitta balans i egen prestation och företagets behov.
Jobb som kräver ansvar men lätt att komma in i, bra arbets upplägg
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Riksbyggen. Vår community är redo att svara.
3,6
3,4