Region Skåne
Se alla Region Skåne omdömen

Region Skåne

Recensioner från anställda på Region Skåne

Ingen bra ledarskap.

Ingen struktur då grundutbildad sjuksköterskan fick leda sjuksköterskor och specialistsjuksköterskor när det finns specialistsjuksköterskor på avdelning och ledningen brydde sig inte om specialistsjuksköterskors inkomst. Jag fick mindre betald än grundutbildad sjuksköterskan. Ledningen tvingade mig att stanna 4månader efter uppsägningen även om jag berättade att jag var hemlös och kunde inte stanna 4månader.Jag tappade min RISD kort i samband med uppsägning och spärrat den men min enhetschef hotade mig med polisen.

Stressigt ingen som helst utveckling

Anställd sedan 25 år som sjuksköterska. Stressigt ingen utveckling. Skamlig lön i jämförelse med ansvaret.Kan inte rekommendera detta företaget för nyutexaminerade sjuksköterskor.

Fördelar

Nackdelar

Inga förmåner. Dålig lön stressigt

Utvecklande arbete med kollegor som kommer från olika arbetsplatser, vi får en hög kunskapsbank tillsammans.

PÅ onkologen jobbar vi som kontaktsjuksköterskor med spetskompetens. Vi kan tyvärr inte naturligt ersätta varandra för vi kan bäst vårt eget område. De flesta av oss har dock varit verksamma inom olika områden tidigare vilket gör att det sammanlagt finns en bred och hög kompetens påMottagningen.

Ingen bra arbetsgivare

Går inte att förhandla lön. Svårt att få upp lönen, inte många jarriär möjligheter. Ont om personal hela tiden, press på att arbeta extra.

Fördelar

Nackdelar

Många

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Region Skåne. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Region Skåne med

• Region Skåne
  • Ingen bra ledarskap.
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?