Region Skåne
Se alla Region Skåne omdömen

Region Skåne

Recensioner från anställda på Region Skåne

Dåligt ledarskap

Under tiden jag jobbade som städerska på csk så fort jag försökte ta kontakt med chefer så fick jag direkt som svar "jag jobbar inte med det, prata med .... istället" och detta fortsatte i flera rundor tills jag blir skickad till den första personen jag pratade med för tredje gången som återigen säger samma sak. Om du jobbar här så får du räkna med att dina chefer inte tar hand om dina problem/förfrågningar, du kommer bli runt skickad och till sist kommer de säga att "men du har aldrig hört av dig om detta innan" när du i själva verket har haft mycket kontakt. Det som är positivt är medarbetarna och teamledarna, de är positiva och stödjer en genom arbetsdagen.

Tungt och stressigt

Att arbeta som städerska var väldigt påfrestande både fysiskt och mentalt. Man måste vara bered på att städ på avdelningar med patienter och sjukhuspersonalen.

Givande och känner att man hjälper patienter

Mycket givande och varierande arbetsuppgifter . Tacksamma patienter . Provtagningar , attesterande vid olika undersökningar och operationer . Mycket självständigt arbete och planering samt man får jobba under högt tempo .

Arbetsmiljö

Bra arbetsmiljö och solidaritet mellan arbetsledning och arbetstagarna.

Fördelar

Trygghet

Nackdelar

Outsourcing

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Region Skåne. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Region Skåne med

• Region Skåne
  • Dåligt ledarskap
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?