Region Skåne

Region Skåne – recensioner om Lön och förmåner

2.9Lön och förmåner

Hittade 50 recensioner som matchade sökningenVisa alla 98 recensioner

Utvecklande arbete med kollegor som kommer från olika arbetsplatser, vi får en hög kunskapsbank tillsammans.

PÅ onkologen jobbar vi som kontaktsjuksköterskor med spetskompetens. Vi kan tyvärr inte naturligt ersätta varandra för vi kan bäst vårt eget område. De flesta av oss har dock varit verksamma inom olika områden tidigare vilket gör att det sammanlagt finns en bred och hög kompetens på Mottagningen.

Skit jobb

Du blir snabbt utbränd,kass lön ,tungt och slitigt, mycket stress,kassa chefer som är helt ointresserade av dig sitter mest och fikar och pratar telefon dagarna igenom.

Fördelar

När man går hem för dagen

Nackdelar

Absolut inga

stor kunskap krävs, föreläsningar av läkarna

multisjuka patienter, äldre tunga. hur man bäst vårdar för patienten bästa. Är inte med så mycket i själva vården, lätt att rita en gubbe men vem får den att springa. nja e dålig att trösta när patenten GÅR hem, från sjuk till bättre

Fördelar

tacksamhet, leende

Dåligt avtal = Frustrerande jobb

RS har avtal som gör att jobbet blir mycket svårt att utföra & frustrerande. Personalen jobbar hårt & är mycket bra. Tråkigt att ledare/chefer är från botten av vad som är möjligt. Har inte upplevt mycket till kultur pga av ni vet vad..Kan tänka mig att jobba på RS i framtiden men inte på den avdelningen.

Fördelar

Normal lön

Nackdelar

Chefer/ledare, ingen utveckling

Stressigt ingen som helst utveckling

Anställd sedan 25 år som sjuksköterska. Stressigt ingen utveckling. Skamlig lön i jämförelse med ansvaret. Kan inte rekommendera detta företaget för nyutexaminerade sjuksköterskor.

Fördelar

Nackdelar

Inga förmåner. Dålig lön stressigt

Spännande jobb

För låga löner i förhållande till ett arbete med mycket ansvar och med högttempo.

Fördelar

Spännande arbetsuppgifter

Nackdelar

Dåligt lön

Meningsfullt och utvecklande

Att arbeta inom sjukvård är meningsfullt och utvecklande. Trevliga och engagerade kollegor som är stolta över sitt arbete vilket skapar en bra atmosfär. Då vi jobbar med livets svåra delar som sjukdom och död behöver vi vara i kontakt med oss själva och varandra på ett mer öppet sätt än på många andra arbetsplatser. Relationen till arbetskollegorna blir djup och närvarande vilket är fantastiskt. Många härliga skratt blir det också. Trots vår viktiga funktion i samhället är lönen och arbetsmiljön (gällande tex personaltäthet, arbetstider, stressnivå etc) urusel. Det är svårt att förstå att det inte syns i lönekuvert eller i arbetstidsförkortning.

Fördelar

Det meningsfulla uppdraget

Nackdelar

Lönen och arbetstiden

Lärorik miljö.

Byggt på min erfarenhet och kunskap under tiden på den här arbetsplatsen.

Fördelar

Trygg anställning.

Nackdelar

Dålig löneutveckling och lite utbildning.

Tråkigt jobb

Städade olika avdelningar där många läkare är bittra och hälsar inte ens på dig. Man gör dessutom för lång tid på sig att städa klart så när du väl är färdig har du inget annat att göra än att vandra runt i korridoren tills man slutar, jobbiga kollegor (vissa), cheferna ger dålig information om vad som händer och jag är allmänt trött på detta jobb. På utbildningen lär de dessutom att man bara ska använda vatten utan medel på toaletter.....jätteäckligt.

Fördelar

God kaffemaskin. Helt ok lön

Nackdelar

Städningen

Bra jobb

. Det är bra att jobba där, men dom betalar inte så mycket

Skulle jobba där igen om jag fick shansen.

Super trevlig personal! Många av mina kollegor har säkert slutat nu på grund av pension, nedskärningar eller löne lyft. Hoppas de hittar vad de söker.

Fördelar

Trevlig personal

Nackdelar

Liten budget, dålig lokal

Lärorikt

Lärorikt och många roliga utmaningar som sker på en avdelning på sjukhuset

1- tisdagen och torsdagen 2-att vara tålig och punktlig och håller tider , samarbetar med andra personal och fråga andra När behöves! 3-svåraste delen att man måste komma ihåg detaljer till cheferna! 4-att göra Dina uppgifter rätt varje day !

Stressigt men trevliga kollegor

de som arbetade längst hade lägre lön än de som kom senare

Tungt och stressigt

Att arbeta som städerska var väldigt påfrestande både fysiskt och mentalt. Man måste vara bered på att städ på avdelningar med patienter och sjukhuspersonalen.

Bra medarbetare som jobbar mer än dem orkar

Trivdes med jobb o arbetsuppgifter o möten med föräldrar barn o ungdomar o teamarbete, men hela tiden nya idéer från verksamhetsledning som inte hade grundats i personalens kunskaper. Så mkt klokhet finns där, Allt mer tid tog åt administrativa uppgifter. Finns utrymme för kreativitet o utveckling med du får göra det på ege tid. Man känner dum o utnyttjar för att man jobbat så många år utan bonus för detta. Känner sig om

bra erfarenhet

det var först praktik för mig i Sverige, jag har uppdaterat mina information och få nya information

Bra arbetsmiljö

Det är roligt att arbete tillsammans med andra arbetskamrater och jag är nöjd med dem. Allt är roligare arbetskamrater och chefen. Jag är glad alltid arbete tillsammans med människor som gladje varje dag.

Fördelar

Gratis frukost

Nackdelar

På fredagens

Dålig arbetsplats

Finns inte mycket att påverka. Utbildningar är svårt att få till då det är brist på personal. Dålig lön

Fördelar

Finns det några?

Nackdelar

Lön, arbetstider, dålig med utbildningar

Dålig personalpolitik och löneutveckling

Jobbat 25 år hos denna arbetsgivare och belönas nu med en gåva som är värd mindre än i början av 90-talet. Lönen går upp med några hundralappar per år trots stort ansvar och engagemang. Allt ska sparas in på vilket påverkar trivseln och lojaliteten.

Virrig arbetsplats

En virrig arbetsplats där det var svårt att få information och osäkerhet om vem som gjorde vad

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Region Skåne. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.3

• Region Skåne
  • Lön och förmåner
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?