Region Skåne

Recensioner från anställda som Vårdare på Region Skåne

Kunde ha tre olika arbetspass som då är mat, frukost eller städ. Att städa var nog de som var slitsamt men för mig givande för det var då man kunde prata med de olika patienterna och visa skapa man en relation med. Mat passen var lång tråkiga då det inte fanns så mycket att göra efter lunch fram tills middag. Frukost passen var sköna då man började tidigt och slutade tidigt. Man gör i ordning frukosten på morgonen när frukost tiden är slut, hjälper mat till med städ. Frukost passen är också den som lämnar blodprover till blodcentralen(minns inte vad det heter). Det svåra var att jobba med andra som inte gör sitt jobb helhjärtat och inte tar ansvar för sina arbetsuppgifter. Det bästa med detta var patienterna, tycker om att ta hand om våra äldre och ge dom lite kärlek. Undersköterskorna och sjuksköterskorna har inte tid och vissa familjer glömmer bort sina gamla.
1- tisdagen och torsdagen 2-att vara tålig och punktlig och håller tider , samarbetar med andra personal och fråga andra När behöves! 3-svåraste delen att man måste komma ihåg detaljer till cheferna! 4-att göra Dina uppgifter rätt varje day !