Region Skåne

Recensioner från anställda som Undersköterska på Region Skåne

Undersköterska24 recensioner

Hittade 24 recensioner som matchade sökningenVisa alla 102 recensioner

Meningsfullt och utvecklande

Att arbeta inom sjukvård är meningsfullt och utvecklande. Trevliga och engagerade kollegor som är stolta över sitt arbete vilket skapar en bra atmosfär. Då vi jobbar med livets svåra delar som sjukdom och död behöver vi vara i kontakt med oss själva och varandra på ett mer öppet sätt än på många andra arbetsplatser. Relationen till arbetskollegorna blir djup och närvarande vilket är fantastiskt. Många härliga skratt blir det också.Trots vår viktiga funktion i samhället är lönen och arbetsmiljön (gällande tex personaltäthet, arbetstider, stressnivå etc) urusel. Det är svårt att förstå att det inte syns i lönekuvert eller i arbetstidsförkortning.

Fördelar

Det meningsfulla uppdraget

Nackdelar

Lönen och arbetstiden

Inkompetenta, konflikträdda ”nära-chefer”.

Person enl ovan skall leda 4-5 yrkeskategorier. Katastrof!Rådgör med äldre erfarna, mkt sämre betalda. Står aldrig för uppenbara fel de gör. Skrattar och kör vidare.Inte förrän olika fel kommer i daga, tar man tag i det. Statistik, ekonomi, mobbing etc etc

stor kunskap krävs, föreläsningar av läkarna

multisjuka patienter, äldre tunga. hur man bäst vårdar för patienten bästa.Är inte med så mycket i själva vården, lätt att rita en gubbe men vem får den att springa. nja e dåligatt tröstanär patenten GÅR hem, från sjuk till bättre

Fördelar

tacksamhet, leende

Nackdelar

Har alltid trivts på mina arbetsplatser

Som uska och tsk har jag alltid trivts inom region Skåne, absolut o givetvis vill jag dit igen... För jag har så mycket mer att ge.

Fördelar

Kollegor med empati

rolig arbetsmiljö

en stressig arbetsmiljö men en rolig och lärorik arbetsplats

Nackdelar

Produktivt,mkt utvecklande, trevliga medarbetare och ansvarstagande.

Jag har haft bra ledning, utvecklats mkt. Gått på många utbildningar inom mitt arbetsområde. Haft stor frihet från min chef vid förrådsbeställningar. Arbetsdagen har alltid varit intensiv. Mkt att ta tag i . Vilket jag trivs med. Stressigt också, mem inte negativ stress. Har trivts med mitt jobb, är strukturerad och social. Jag är lugn och trygg och tycker om att arbeta självständigt som i grupp.

Lärorikt

Lärorikt och många roliga utmaningar som sker på en avdelning på sjukhuset

lär mig mycket

En vanlig dag ser aldrig likadan ut, man lär sig nya saker hela tiden.

Fördelar

bra arbeta team

Nackdelar

sämre lön

Givande och känner att man hjälper patienter

Mycket givande och varierande arbetsuppgifter . Tacksamma patienter . Provtagningar , attesterande vid olika undersökningar och operationer . Mycket självständigt arbete och planering samt man får jobba under högt tempo .

God kamratskap men dålig ledning.

Stressigt, höga krav, massa måsten, osynlig, ingen kompensation och hög personalombyte, men även roligt, lärorikt, ombytligt och utvecklande.Dålig lön och ingen kompensation.

Fördelar

Fredagsfrukost och kamratskapet

Nackdelar

Inga förmåner eller kompensationer.

Fartfyllt jobb

Mitt jobb är väldigt fartfyllt och psykiskt påfrestande

Produktiv och roliga trevliga arbetskamrater

Väldigt roligt och tacksamt arbete, trevlig personal, läkare, brister lite i chefsstöd . Väldigt lärorikt och kompetensförsörjning .

Fördelar

Fredagsfikat, arbetskamraterna

Nackdelar

Chefsstödet, platsbristen

Utvecklande arbetsmiljö

Litet sjukhus med familjekänsla. Mycket bra arbetsklimat.

Varierande arbetsuppgifter

Ena dagen är inte likt den andra, kompetens utvecklande att arbeta med olika patienter och deras sjukdomar.

Fördelar

När en patient diagnos utvecklas positivt med alla insatser.

Nackdelar

Många sorg stunder som upplevs med både kollegor och patienter.

bra kollegor

Kan bli bättre, kanske kan satsa på ta efter Region Östergötland?

Rolig och lärorik

Att arbeta inom palliativ vård är nog det bästa jobbet jag haft! Man känner sig mycket behövd och uppskattad av både anhöriga, patienter och kollegor! Trots att jag arbetar på ett ställe där det är vanligt att döden förekommer så klarar man sig igenom det med hjälp av sina underbara kollegor.

Fördelar

Gott sammarbete

Nackdelar

Inga nackdelar

Omväxlande intressant jobb

Roligt, omväxlande jobb. Man möter människor från olika kulturer.

Nackdelar

Att få vara ute, olika roliga aktiviteter, barn som utvecklas.

Älskar att arbeta med barn, det sker hela tiden förbättringar och man ser hur dem mer och mer formar sig till sig själva. Det är roligt att få kunna hitta på olika aktiviteter med barnen och kunna vara ute i naturen.

Fördelar

Barnens utveckling, aktiviteter, kollegor.

Nackdelar

Höga ljud.

lärorik och roligt

jag har haft roligt med mina kolegor visa dagar var jobbigt och stresiggt. visa kolegor var otrevliga annars var det lärorik.

Fördelar

hjälpsamm

Nackdelar

stress

Underbemannat och tungt.

Stressigt, dåliga arbetstider, underbemannat och tungt.

sammanfattning av mitt jobb på BB

en typisk dag på BB är att vi börjar med att Ronda våra patienter, sen går vi runt och hälsar och presenterar oss. vi börjar med våra dags sysslor, svara på ringningar, bäddar rent, städar, kommunicerar med patienterna, får dem att känna sig så bekväma som möjligt i den situation de befinner sig. Man lär sig något nytt varje dag, man blir aldrig fullärd. kommunikationen med ens kollegor är mycket viktig att man hjälper varnadra i olika situationer. det jag kunde tycka var lite jobbigt var att man velat ha ännu mer tid för varje patient än vad man hade när där var mycket att göra. Det som jag tyckte var absolut svårast med jobbet på BB var att känna att man inte alltid räckte till. Jag hade velat ge så mycket mer. Det bästa med jobbet var när man såg att man hade lyckas exempelvis får en mamma att förstå hur man skulle lägga till barnet vid bröstet att man såg att de klarade det själv med ens hjälp.

Fördelar

mycket glädje och bra gemenskap

Nackdelar

kan vara stressigt men de e inget hinder för mej jag presterar bra i stressade sitvationer

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Region Skåne. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Region Skåne
  • Undersköterska