Region Skåne

Recensioner från anställda som Skötare på Region Skåne

Skötare5 recensioner

Hittade 5 recensioner som matchade sökningenVisa alla 102 recensioner

Skötare

Är på låsta avdelningar inom psykiatrin och hjälper patienter som mår dåligt

Fördelar

Samarbeta gäller Avd 4

Nackdelar

Inte ärliga Resterande avd ej avd 4

Rättspsykiatriskt centrum Trelleborg

Hemsk arbetsplats, trevliga patienter men gräslig personal. Otrevligt, skitsnack, lägerbildningar. Chefer som är passiva. Min uppfattning är att fler patienter verkar vara mentalt balanserade men jag mötte många kolleger som verkligen borde söka hjälp. Pekande arbetsplats, inte lärande. Rasistisk och fördummande. Ingen vård utan bara en parkeringsplats för patienterna. Har aldrig någonsin tittat så mycket på TV som på Rättspsyk i Trelleborg. Idag räcker det att jag tänker på arbetsplatsen för att jag faktiskt ska bli illa berörd. Aldrig, aldrig mer!

Fördelar

Nackdelar

Allt

vård och omsorg

jag jobbar alltid och lär mig något nytt varige dag, eftersom jag får gå runt i psykhuse och där ser man många patienter med olika symtom och behov

trivsam miljö

trevlig personal, stormtrivdes när jag jobba, det jag vill jobba med, som skötare då jag älskar jobba med andra människor, positivt bemötande dagligen, svåraste var ju när man hade många nätter på rad (jobba 3, ledig 1, och jobba 3) svårt att komma igen när man sen var ledig några dygn. Därför söker jag halvtid natt

Nackdelar

inget fast jobb

I mitt arbete med människor är jag yrkesskicklig och professionell.

Mitt yrkesval har givit mig många underbara möten med människor. Ett sammansvetsat gäng arbetskollegor, med stor yrkesstolthet och yrkesskicklighet. Arbetet har varit självständigt och påverkningsbart.Svårast att vara professionell i tragiska eller upprörda situationer.Det bästa med arbetet är samarbete och att lyckas förbättra andras livskvalitè.

Fördelar

oregelbundna arbetstider

Nackdelar

dålig storhelgsersättning

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Region Skåne. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Region Skåne
  • Skötare