Region Skåne

Recensioner från anställda som Sjuksköterska på Region Skåne

Sjuksköterska16 recensioner

Hittade 16 recensioner som matchade sökningenVisa alla 102 recensioner

Utvecklande arbete med kollegor som kommer från olika arbetsplatser, vi får en hög kunskapsbank tillsammans.

PÅ onkologen jobbar vi som kontaktsjuksköterskor med spetskompetens. Vi kan tyvärr inte naturligt ersätta varandra för vi kan bäst vårt eget område. De flesta av oss har dock varit verksamma inom olika områden tidigare vilket gör att det sammanlagt finns en bred och hög kompetens påMottagningen.

Stressigt ingen som helst utveckling

Anställd sedan 25 år som sjuksköterska. Stressigt ingen utveckling. Skamlig lön i jämförelse med ansvaret.Kan inte rekommendera detta företaget för nyutexaminerade sjuksköterskor.

Fördelar

Nackdelar

Inga förmåner. Dålig lön stressigt

Lärorik miljö.

Byggt på min erfarenhet och kunskap under tiden på den här arbetsplatsen.

Fördelar

Trygg anställning.

Nackdelar

Dålig löneutveckling och lite utbildning.

Undvik

Stor risk att bränna ut dig, med en ledning som ser alla medarbetare som totalt utbytbara

Dålig arbetsplats

Finns inte mycket att påverka. Utbildningar är svårt att få till då det är brist på personal. Dålig lön

Fördelar

Finns det några?

Nackdelar

Lön, arbetstider, dålig med utbildningar

Dålig personalpolitik och löneutveckling

Jobbat 25 år hos denna arbetsgivare och belönas nu med en gåva som är värd mindre än i början av 90-talet. Lönen går upp med några hundralappar per år trots stort ansvar och engagemang. Allt ska sparas in på vilket påverkar trivseln och lojaliteten.

Utbildningssjukhus med hög belastning

Brister i arbetsledning och politisk "röra" gör arbetet onödigt tungrott. Vissa dagar känns det som patientsäkerheten äventyras. Patientomvårdnaden blir lidande av all administration.

Fördelar

Mötet och omvårdnaden av patienter

Stimulerande o härlig arbetsgemenskap

Bästa arbetsplats jag någonsin varit på. Utmanande o lärorika arbetsuppgifter. Frihet under ansvar att själv lägga upp sitt arbete. Underbar gemenskap med arbetskamrater. min närmaste chef är tillgänglig för det mesta o har stor förståelse för det palliativa arbetet. Chefen över henne upplever jag som anonym. Det svåraste med arbetet har varit alla avsked och att möta stor sorg. Det bästa har varit all tacksamhet från patient o anhöriga.

Nackdelar

De senaste åren har det dragits ner på personal, vilket gjort arbetet mera stressigt.

Slitsam lärorik

Ingen styrning från chefer. Småchefer styr. Lärorikt om man får tid till utbildning och utveckling. Det är tyvärr inget som prioriteras av enheterna

Fördelar

Kollegor

Nackdelar

För få personal till för många arbetsuppgifter

jätte produktiv arbetsmiljö

Jag har lärt mig varje dag under mitt arbete. Varje operation har varit nytt upplevelser för mig.

Fördelar

stor kunskaper

Lärorik

Lärorik arbetsplats där man har fått med sig mycket kunskap.

Fördelar

Varierande arbetsuppgifter

Nackdelar

Kommer inte på några i nuläget

Man måste kunna prioritera och använda dem resurserna som finns.

Givande arbetslivserfarenhet. Krävande på ett positivt sätt. Arbetstiderna är 7:30-16:30, Man ger strålbehandling vilket kombinerar både teknik och omvårdnad. Det är en storarbetsplats med mycket kollegor. Det svåraste delen av jobbet är patientens situation. Det blir psykiskt påfrestande i längden. Det bästa delen av jobbet är att varje patient är unik och man får mycket tillbaka.

Utvecklande men också tärande arbetsgivare

Personal som gråter på arbetsplatsen. Kollegor som inte hinner gå på toaletten under 8h arbetspass. Arbeta tre olika skift på en arbetsvecka. Nej, jag rekommenderar inte region skåne som arbetsplats. Iallafall inte om du vill arbeta på något av sjukhusen.

Fördelar

Utvecklande

Nackdelar

Hög arbetsbelastning och hög stressfaktor

Bra arbetsledning och en trevlig arbetsmiljö

Jag tyckte om att arbeta i region skåne. bra arbetsledning och trevliga arbetskamrater.

Gemenskap kollegialt

Från mitt arbete på CSK bär jag med mig skratten och tårarna som kollegor, patienter och anhöriga bjuder till. Det är mestadels tårar av glädje men även sorg förekommer. Känslan av att kunna hjälpa människor i nöd, att tillsammans med andra vårdgivare skapa goda förutsättningar för individer i behov av hjälp, stöd och vård, den känslan är drivkraften som tar mig framåt i yrket. Varje dag ställs jag inför nya utmaningar, ingen dag är den andre lik vilket gör att min kompetens och jag som person utvecklas dagligen. Jag kan lite om mycket och har fortfarande mycket kvar att lära vilket jag omfamnar varje dag.

Fördelar

Att kunna hjälpa andra

Nackdelar

Att ibland inte vara tillräcklig för alla, både kollegialt och för patienter

Omväxlande och utmanande arbetsmiljö

Avdelning 1C på S:t Lars i Lund där jag arbetar nu i sommar är en allmänpsykiatrisk avdelning inom slutenvården med 16 platser. Där behandlas främst patienter med depression och ångestproblematik, även patienter med bipolär sjukdom, personlighetsstörningar och missbruksproblem.I mitt arbete på avdelningen har jag fått göra varierande arbetsuppgifter såsom: Hålla i ronden med 16 patienter, ta hand om expeditionen med samtal från anhöriga och olika instanser, patientsamtal och anhörigsamtal, praktiska uppgifter som: blodprovstagning, pvk- och droppsättning, omläggning av sår (tex patienter med självskadebeteénde) och urinprovstagning. Arbetet har handlat mycket om att både känna empati för patienternas problem och samtidigt kunna sätta gränser. Arbetet har också krävt flexibilitet och stresstålighet.Jag har trivts med mina kollegor och alltid känt att jag kan vända mig till dem för att fråga om råd.

Fördelar

gratis frukost

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Region Skåne. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Region Skåne
  • Sjuksköterska