Region Skåne

Recensioner från anställda på Region Skåne i Malmö

Att arbeta som städerska var väldigt påfrestande både fysiskt och mentalt. Man måste vara bered på att städ på avdelningar med patienter och sjukhuspersonalen.
Massa rasister på region Skåne. Fullt med vuxen mobbning och utstötning , ni borde kolla igenom er personal bättre kanske ( mest dom äldre som är rasister)
Fördelar
Hjälper människor
Nackdelar
Hade kunnat skriva 2 A4 papper
1- tisdagen och torsdagen 2-att vara tålig och punktlig och håller tider , samarbetar med andra personal och fråga andra När behöves! 3-svåraste delen att man måste komma ihåg detaljer till cheferna! 4-att göra Dina uppgifter rätt varje day !
det var först praktik för mig i Sverige, jag har uppdaterat mina information och få nya information
Stor risk att bränna ut dig, med en ledning som ser alla medarbetare som totalt utbytbara
Det är roligt att arbete tillsammans med andra arbetskamrater och jag är nöjd med dem. Allt är roligare arbetskamrater och chefen. Jag är glad alltid arbete tillsammans med människor som gladje varje dag.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
På fredagens
Inskrivningar på avdelning, daganteckningar, remisser, epikriser, Provsvar. Dela ut posten.
Fördelar
Man sköter sig själv.
Nackdelar
Finns inga nackdelar.
Finns inte mycket att påverka. Utbildningar är svårt att få till då det är brist på personal. Dålig lön
Fördelar
Finns det några?
Nackdelar
Lön, arbetstider, dålig med utbildningar
Stimulerande arbetsuppgifter men en stressad arbetsmiljö där kvantitet går först. Goda utvecklingsmöjligheter för delar av personalen. Hela region Skåne präg.s av besparingar vilket speglar arbetsklimatet.
Fördelar
Flextid
Nackdelar
Dålig löneutveckling
En vanlig dag ser aldrig likadan ut, man lär sig nya saker hela tiden.
Fördelar
bra arbeta team
Nackdelar
sämre lön
En typisk arbetsdag var att man kom dit och stämplade in sig, sen gick man till olika avdelningar och hämtade disk, satt disken i maskinen och sedan plocka ny disk från skåpen man har sakerna i. Gå och lämna till de olika avdelningarna. Sen har man frukost i en kvart ungefär. Efter det kollar man disken om den är klar. Sätter den på tork och väntar på att det ska bli klart. Sen plockar man ut disken och sätter in i skåpen de tillhör. Efter lunch går man och kollar om det finns disk o.s.v. Fick även laga kaffe/te och servera till läkarna när de hade möte. Även när det var lite större möten så fick man ta fram fler bord och göra fint. Sen hade vi även saltsyredunkar som vi höll på med. Trygg arbetsplats med bra chef och trevliga kollegor.
Fördelar
Fick möta trevliga människor
Nackdelar
Hälsorisk pga kemikalier
Ingen styrning från chefer. Småchefer styr. Lärorikt om man får tid till utbildning och utveckling. Det är tyvärr inget som prioriteras av enheterna
Fördelar
Kollegor
Nackdelar
För få personal till för många arbetsuppgifter
Mitt jobb är väldigt fartfyllt och psykiskt påfrestande
Ena dagen är inte likt den andra, kompetens utvecklande att arbeta med olika patienter och deras sjukdomar.
Fördelar
När en patient diagnos utvecklas positivt med alla insatser.
Nackdelar
Många sorg stunder som upplevs med både kollegor och patienter.
Jag trivs med mitt arbete som sekr då det är mycket kontakt med pat och deras familjer mm. Samt så ger receptionsjobbet en så mycket särskilt som jag inte hade kunnat var utan denna sociala kontakt. Jag har alltid sett pat/personen i första hand och vill alltid ge den bästa servicen då mår jag bra. Jag är stresstålig och tycker om utmaningar och utveckling i mitt arbete.
Fördelar
Fördelen är att jag får ha kontakt med patienter som ger mig så mycket.
Nackdelar
hittar inga just nu
En bra jobb och en väldigt säker anställning. Kan vara ganska fysiskt hårt. Men arbetsklimate mellan kollegor är bra
Personal som gråter på arbetsplatsen. Kollegor som inte hinner gå på toaletten under 8h arbetspass. Arbeta tre olika skift på en arbetsvecka. Nej, jag rekommenderar inte region skåne som arbetsplats. Iallafall inte om du vill arbeta på något av sjukhusen.
Fördelar
Utvecklande
Nackdelar
Hög arbetsbelastning och hög stressfaktor
En arbetsdag kunde variera väldigt mycket från att vara extremt lugn eller vara bara spring hela tiden och knappy kunna ha tid för att sitta ner och äta för 5 minuter. Personalen varierade väldigt mycket från att vara extremt snälla eller extremt trångsinta, allt berode också på hur deras dag kunde ha varit eller personligheterna.
Roligt, omväxlande jobb. Man möter människor från olika kulturer.
Nackdelar
jag jobbar alltid och lär mig något nytt varige dag, eftersom jag får gå runt i psykhuse och där ser man många patienter med olika symtom och behov
Svårt för egen utveckling, omöjligt att prova någoting annat än det man gör.