Region Skåne

Recensioner från anställda på Region Skåne i Lund

PÅ onkologen jobbar vi som kontaktsjuksköterskor med spetskompetens. Vi kan tyvärr inte naturligt ersätta varandra för vi kan bäst vårt eget område. De flesta av oss har dock varit verksamma inom olika områden tidigare vilket gör att det sammanlagt finns en bred och hög kompetens påMottagningen.
Svårt att ge en bedömning. Det kan ha varit situationer där man inte blivit sett och lyssnad på men i det stora hela är jag nöjd.
Fördelar
Samarbete
Nackdelar
Ej individanpassad
. Det är bra att jobba där, men dom betalar inte så mycket
Jobbat 25 år hos denna arbetsgivare och belönas nu med en gåva som är värd mindre än i början av 90-talet. Lönen går upp med några hundralappar per år trots stort ansvar och engagemang. Allt ska sparas in på vilket påverkar trivseln och lojaliteten.
En virrig arbetsplats där det var svårt att få information och osäkerhet om vem som gjorde vad
Dåliga löner, dåliga arbetstider, konstanta sista minuten ändringar i schemat, nästintill omöjligt att få ledigt trots att ansökan ska in flera månader i förväg får man inte besked förrän 2-3 veckor innan. Kan absolut inte rekommendera klinisk mikrobiologi som arbetsplats.
Fördelar
Arbetade där i 6 månader och har bytt 5 enhetschefer. Inget arbete du utför dokumenteras vilket gör att löneförhandlingen inte håller. Arbetsmiljön är dålig eftersom det tydligt finns grupperingar. Dessutom är det underbemannat vilket cheferna/ledarna löser genom att sätta in extra arbete i form av flextid. För mycket krav av arbetstagarna mot en för låg lön.
Fördelar
Region Skåne står för friskvårdsavtal
Nackdelar
Inga fördelar, förutom ett mjölkpaket som delas mellan ca 120 anställda och endast får användas för kaffe
Givande arbetslivserfarenhet. Krävande på ett positivt sätt. Arbetstiderna är 7:30-16:30, Man ger strålbehandling vilket kombinerar både teknik och omvårdnad. Det är en storarbetsplats med mycket kollegor. Det svåraste delen av jobbet är patientens situation. Det blir psykiskt påfrestande i längden. Det bästa delen av jobbet är att varje patient är unik och man får mycket tillbaka.
Kan bli bättre, kanske kan satsa på ta efter Region Östergötland?
Säger hej till arbetskollegorna. Börja plocka journaler och sätta in journaler. Leta efter dem man inte hittar, Öppna post och göra vid den. Svara i telefonen när den ringar. Har lärt mig att komma ihåg olika personnummer och telefonnummer. Att inte ta något för givet. Trivdes bra med mina kollegor, skrattade mycket och skämtade. Svåraste var när man inte kunde hitta journalerna och blev nästa utskäll för detta. Men man lärde sig det rätt snabbt att inte ta åt sig av det. Utan lägga energin på ngt annat. De negativa patienter/kunder som kom i kassan När man får beröm av både personal/kunder. Det gör att man får en positiv energi igen. Fick höra alltid att jag är glad, hjälpsam och positiv människa.
Fördelar
Glada och positiva
Nackdelar
Att arbeta inom palliativ vård är nog det bästa jobbet jag haft! Man känner sig mycket behövd och uppskattad av både anhöriga, patienter och kollegor! Trots att jag arbetar på ett ställe där det är vanligt att döden förekommer så klarar man sig igenom det med hjälp av sina underbara kollegor.
Fördelar
Gott sammarbete
Nackdelar
Inga nackdelar
Personalen är körd i botten, alla går på knäna. Det finns för lite personal därav tvingas avdelningar och operationssalar stänga. Man tar inte hand om personalen. Löneförhöjningen är ett hån. Lokalerna är undermåliga. Stor risk för patientsäkerheten.
Nackdelar
Inga förmåner alls
Stressigt, dåliga arbetstider, underbemannat och tungt.
Mitt yrkesval har givit mig många underbara möten med människor. Ett sammansvetsat gäng arbetskollegor, med stor yrkesstolthet och yrkesskicklighet. Arbetet har varit självständigt och påverkningsbart.Svårast att vara professionell i tragiska eller upprörda situationer.Det bästa med arbetet är samarbete och att lyckas förbättra andras livskvalitè.
Fördelar
oregelbundna arbetstider
Nackdelar
dålig storhelgsersättning